RADIOSITE Fórum

  • Közösségi közlekedés

 #108305  Szerző: PooLee
 
Hangzatos tervek! Ha akár egy is megvalósul még az én életem során, már jók vagyunk! Bárcsak így lenne!
 #108269  Szerző: markfelt
 
Mert nem kereskedelmi szolgáltató cég, hanem önkormányzati és nem teljesen hülyék, hogy saját maguknak adogassák a pofonokat. :) Ezzel a VT Transmannak sincs baja.

Az utak rossz állapotban vannak, ugyanakkor az Erzsébet híd, Szabad Sajtó út, Kossuth Lajos utca és Rákóczi út burkolata felújításra kerül a Ferenciek tere már meg is kezdett átépítésével (első hallásra nevetséges, jobban utánajárva kiváló tervek).

Érdekesség, hogy 2020 körül - ha sikerül kellően előkészíteni a projektet és megkapni az EU pénzt -, megindulhat a villamosforgalom is a Döbrentei és a Blaha Lujza tér között (illetve az is elképzelhető, hogy összekötik a Népszínház utcai villamosokkal). Ha már villamos és belváros, lassan indul a 47-49-es, valamint a 14-es vonal összekötésének tervezése is egy 2 km-es, a Bajcsy Zsilinszky úton történő, Deák és Lehel tér közötti új összekötő szakasz segítségével (megvalósítva ezzel a Budafok/Kelenföld és Káposztásmegyer közti átszállásmentes közlekedést - sűrített járatokkal, új kocsikkal, felújított sínekkel persze). A Nyugati téri felüljárót is elbontanák, egyébként.
 #108154  Szerző: djlacee
 
Helyi IK 280-ban utazom épp, itt még a busz elejében sem megy a fűtés.....
 #108099  Szerző: tomee87
 
mlaszlo írta:
Fűtőtest van a 280-asokban, de ahogy írtam, a csukló utáni utastérben elvétve kapcsolják csak be, még a classic-okon sem.
Az műszaki meghibásodás :) Nem lehet szabályozni, hogy csukló után vagy előtt fűtsön csak.
1 hete én is utaztam egy helyközi 280-assal és először nem fűtött a csukló utáni részen, majd jött egy majdnem 90fokos kanyar ahol teljesen behajlott a csuklórész és láss csodát rögtön elkezdtek melegedni a csukló mögötti fűtűtestek is (biztos valami érintkezési hiba volt a csuklónál).
 #108098  Szerző: mlaszlo
 
jeek írta: Csak a helyi kivitelű Ikarus 280-asokban nincs a csukló után fűtés. A helyközi kivitelűekben van a busz egész területén fűtőtest.

Az lehet, hogy hétvégén menetrendszerint kevesebb busz jár, de a Volánok vállalnak különjáratokat és szerződéses járatokat is, amik hétvégén főleg előbbinél több buszt igényelnek :) Ugye a volánok nem termelhetnek évi 250milliárd Ft veszteséget, mint a vasút, ezért kénytelenek a menetrendszerinti személyszállítás mellett külön és szerződéses járatokat is vállalni.
Fűtőtest van a 280-asokban, de ahogy írtam, a csukló utáni utastérben elvétve kapcsolják csak be, még a classic-okon sem.

Biztosan van ilyen különjárati rendszer, de nem hiszem, hogy ahhoz egyik hétvégén az ikarusokat, másik hétvégén a merciket vinnék el :)
Ahogy látom azok inkább szóló buszok szoktak lenni, bár ott meg elég sok más vállalkozóval is versenybe kell szállniuk.
 #108090  Szerző: szemilan
 
mlaszlo írta: Először arra gondoltam, hogy nem mindegyik vezető vezetheti mindegyik típust, de aztán tapasztaltam, hogy ugyanaz a sofőr különböző buszokkal is megy.
A Nők pl csak azt a buszt vezethetik, amiben saját testalkatuk, súlyuk szerint beállított speciális nőknek készült ülés van. Ebből következik, hogy ha a volán nőt alkalmaz, csakis az a nő vezetheti az autóbuszt. Ha betegség miatt kiesik, a busz sem megy. Ja és egy másik nő sem vezetheti az adott járművet, mert időigényes újra beállítani az ülést másik sofőr számára. Bizony, más a rugózása a nemi szervek miatt. A Férfiaknak meg....rántottát is csinálhat belőle...

jeek írta:a Volánok vállalnak különjáratokat és szerződéses járatokat is.
Na igen és akkor van az, hogy a Kisalföld Volán helyközi 15-20 éves Rába típusú autóbuszt küld Győr - Veszprém vonalra.
Az Audi felemészti a gépjárműpark egy részét, és hát a nem keveset fizető ügyfelekhez megy a pár éves autóbusz.
 #108084  Szerző: tomee87
 
mlaszlo írta:
djlacee írta:Akkor nem szóltam, helyi járatban van nálunk csak 280-as Ikarus, de azokban a csukló részben nincs fűtőtest
A Volánbusznál nem jöttem rá vajon mi alapján adják ki a buszokat, van olyan nap, amikor szinte csak Mercedes és IK435-ösök járnak és van amikor csak régi 280-asok (ráadásul hétvégén is előfordul, amikor jóval kevesebb busz jár). Először arra gondoltam, hogy nem mindegyik vezető vezetheti mindegyik típust, de aztán tapasztaltam, hogy ugyanaz a sofőr különböző buszokkal is megy.
Csak a helyi kivitelű Ikarus 280-asokban nincs a csukló után fűtés. A helyközi kivitelűekben van a busz egész területén fűtőtest.

Az lehet, hogy hétvégén menetrendszerint kevesebb busz jár, de a Volánok vállalnak különjáratokat és szerződéses járatokat is, amik hétvégén főleg előbbinél több buszt igényelnek :) Ugye a volánok nem termelhetnek évi 250milliárd Ft veszteséget, mint a vasút, ezért kénytelenek a menetrendszerinti személyszállítás mellett külön és szerződéses járatokat is vállalni.
  • 1
  • 88
  • 89
  • 90
  • 91
  • 92
  • 219