jeek írta: Közlekedtet jelenleg a Volánbusz Budapesten helyi járatokat? Nem. Akkor honnan tudod, hogy HELYI forgalomban milyen üzletszabályzatot alkalmaz? Attól, hogy a helyköziben első ajtóznak, attól, hogy a helyköziben nincs éjszakai szállítás, a helyiben miért ne lehetne, ha a megrendelők igényelnék? Butaság a jelenlegi Volánbusz járatokat a május 1-től indulókhoz hasonlítani.Igen, közlekedtet, pl. Érden is, de nyugdíjasokon és helyben tanuló diákokon kívül szinte senki sem veszi igénybe, ugyanis a borsos áron megváltott Budapest-Érd bérlet csak az adott viszonylaton, adott megállóig érvényes. Városon belül nem jó, így aki csak teheti autóval vagy gyalog közlekedik. Illetve még az is rendkívül logikus, hogy a mellékvonalakon hétköznap csúcsidőben a fővárosig közlekednek a járatok, csúcsidőn kívül viszont át kell szállni a fővonalon közlekedő járatra. Igen ám, csak mivel csúcsidőn kívül a mellékvonal helyi járatnak számít, így akkor nem fogadják el a Budapestig érvényes bérletet, hanem külön kell váltani plusz jegyet vagy bérletet. Ha ilyenre nem figyelnek oda, akkor pl. számos Törökbálinti lakos életét keseríthetik meg, ugyanis ott két kertvárost feltáró járat is van, amelyről át kell szállni a főváros felé a 272-es buszra.
Egy település helyi közlekedése nem a a szolgáltatótól, hanem a megrendelőtől függ. Anno 7 éve Miskolcon is járt 2-3 perencként hétvégén a 35-ös busz, manapság meg örülhetünk ha 10 percenként jön egy. Mégis ugyanúgy kék színűek a buszok, ugyanúgy az MVK közlekedteti. Csak épp a megrendelő kevesebb pénzt ad, kevesebb szolgáltatást rendel meg.
Egyébként már megjelent, hogy a Volán elsőajtózni fog:
Az NFM tervei szerint a Volánbusz az átvett járatoknál is alkalmazni kívánja a kontrollált első ajtós felszállási szisztémát, amelyet egyébként a BKK is bevezetett agglomerációs vonalainak egy részén (de nem a tömöttebb járatokon, ahol ez gondot okozhat majd).
http://index.hu/belfold/budapest/2013/0 ... volanbusz/
Engem nem érint (kivéve ha a HÉV-ek a MÁV-hoz kerülnek), de akkor is teljesen értelmetlennek tartom, hogy más szolgáltatónak adják át a tömegközlekedés lebonyolítását és szétverjenek egy hosszú évek alatt felépített jól működő rendszert, ami ráadásul még gazdaságosan is működik.