RADIOSITE Fórum

  • Közösségi közlekedés

 #109153  Szerző: mlaszlo
 
jeek írta: Közlekedtet jelenleg a Volánbusz Budapesten helyi járatokat? Nem. Akkor honnan tudod, hogy HELYI forgalomban milyen üzletszabályzatot alkalmaz? Attól, hogy a helyköziben első ajtóznak, attól, hogy a helyköziben nincs éjszakai szállítás, a helyiben miért ne lehetne, ha a megrendelők igényelnék? Butaság a jelenlegi Volánbusz járatokat a május 1-től indulókhoz hasonlítani.
Egy település helyi közlekedése nem a a szolgáltatótól, hanem a megrendelőtől függ. Anno 7 éve Miskolcon is járt 2-3 perencként hétvégén a 35-ös busz, manapság meg örülhetünk ha 10 percenként jön egy. Mégis ugyanúgy kék színűek a buszok, ugyanúgy az MVK közlekedteti. Csak épp a megrendelő kevesebb pénzt ad, kevesebb szolgáltatást rendel meg.
Igen, közlekedtet, pl. Érden is, de nyugdíjasokon és helyben tanuló diákokon kívül szinte senki sem veszi igénybe, ugyanis a borsos áron megváltott Budapest-Érd bérlet csak az adott viszonylaton, adott megállóig érvényes. Városon belül nem jó, így aki csak teheti autóval vagy gyalog közlekedik. Illetve még az is rendkívül logikus, hogy a mellékvonalakon hétköznap csúcsidőben a fővárosig közlekednek a járatok, csúcsidőn kívül viszont át kell szállni a fővonalon közlekedő járatra. Igen ám, csak mivel csúcsidőn kívül a mellékvonal helyi járatnak számít, így akkor nem fogadják el a Budapestig érvényes bérletet, hanem külön kell váltani plusz jegyet vagy bérletet. Ha ilyenre nem figyelnek oda, akkor pl. számos Törökbálinti lakos életét keseríthetik meg, ugyanis ott két kertvárost feltáró járat is van, amelyről át kell szállni a főváros felé a 272-es buszra.

Egyébként már megjelent, hogy a Volán elsőajtózni fog:
Az NFM tervei szerint a Volánbusz az átvett járatoknál is alkalmazni kívánja a kontrollált első ajtós felszállási szisztémát, amelyet egyébként a BKK is bevezetett agglomerációs vonalainak egy részén (de nem a tömöttebb járatokon, ahol ez gondot okozhat majd).
http://index.hu/belfold/budapest/2013/0 ... volanbusz/

Engem nem érint (kivéve ha a HÉV-ek a MÁV-hoz kerülnek), de akkor is teljesen értelmetlennek tartom, hogy más szolgáltatónak adják át a tömegközlekedés lebonyolítását és szétverjenek egy hosszú évek alatt felépített jól működő rendszert, ami ráadásul még gazdaságosan is működik.
 #109151  Szerző: tomee87
 
mlaszlo írta:
Én csak 150-et olvastam és azt, hogy a jelenleginél ritkább követés lesz, továbbá a Volán ugye éjszakai járatokat sem üzemeltet.
A díjszabásban sincs megegyezés, a BKK nem akar nekik részesedést adnia a Budapest bérletek árából, viszont akkor garantálható, hogy ezek a járatok külön jeggyel és bérlettel lesznek igénybe vehetők. A Volánnál pedig ugye alapból csak viszonylat érvényességű bérletek vannak, tehát míg most a plusz bérlettel a településen belül szabadon lehetett utazni, addig a Volán bérlettel ez nem így lesz.
A Volán pedig ragaszkodik az első ajtózáshoz, na most a 40-es buszcsaládot aki kicsit is ismeri, az tudja, hogy ez katasztrófa lesz, jelenleg sem tudják tartani a buszok a menetrendet, mert lassú az utascsere, állandóan tömöttek a buszok a 3-4-5 perces követés ellenére is, ha még első ajtózás is lesz, akkor garantált a dupla menetidő.
Közlekedtet jelenleg a Volánbusz Budapesten helyi járatokat? Nem. Akkor honnan tudod, hogy HELYI forgalomban milyen üzletszabályzatot alkalmaz? Attól, hogy a helyköziben első ajtóznak, attól, hogy a helyköziben nincs éjszakai szállítás, a helyiben miért ne lehetne, ha a megrendelők igényelnék? Butaság a jelenlegi Volánbusz járatokat a május 1-től indulókhoz hasonlítani.
Egy település helyi közlekedése nem a a szolgáltatótól, hanem a megrendelőtől függ. Anno 7 éve Miskolcon is járt 2-3 perencként hétvégén a 35-ös busz, manapság meg örülhetünk ha 10 percenként jön egy. Mégis ugyanúgy kék színűek a buszok, ugyanúgy az MVK közlekedteti. Csak épp a megrendelő kevesebb pénzt ad, kevesebb szolgáltatást rendel meg.
 #109149  Szerző: mlaszlo
 
jeek írta: Majdnem 200 új buszt vesznek, nyilván a megfelelő követési idők miatt.
Senki nem mondta, hogy helyközi buszként fognak járni a Volán járatok. Reméljük tényleg nem. A Volán számos városban közlekedtet helyi járatokat és ott sem a sofőrtől veszik meg a jegyet, hanem ugyanúgy jegykezelés/lyukasztás van meg olcsóbb elővételi jegy, mint a BKV-nál.
Az útvonalat meg úgysem a Volán, hanem a megrendelő minisztérium/önkormányzat határozza meg minden esetben. Tehát ha a minisztérium/önkormányzat azt mondja a BKV-nak, hogy holnaptól nem mész a Móriczig akkor a BKV sem fog menni a Móriczig, nem csak a Volán.
Én csak 150-et olvastam és azt, hogy a jelenleginél ritkább követés lesz, továbbá a Volán ugye éjszakai járatokat sem üzemeltet.
A díjszabásban sincs megegyezés, a BKK nem akar nekik részesedést adnia a Budapest bérletek árából, viszont akkor garantálható, hogy ezek a járatok külön jeggyel és bérlettel lesznek igénybe vehetők. A Volánnál pedig ugye alapból csak viszonylat érvényességű bérletek vannak, tehát míg most a plusz bérlettel a településen belül szabadon lehetett utazni, addig a Volán bérlettel ez nem így lesz.
A Volán pedig ragaszkodik az első ajtózáshoz, na most a 40-es buszcsaládot aki kicsit is ismeri, az tudja, hogy ez katasztrófa lesz, jelenleg sem tudják tartani a buszok a menetrendet, mert lassú az utascsere, állandóan tömöttek a buszok a 3-4-5 perces követés ellenére is, ha még első ajtózás is lesz, akkor garantált a dupla menetidő.
A másik pedig, hogy a szóban forgó agglomerációs járatok jelentős forgalmat bonyolítanak le a fővároson belül is, pl. a 22-es buszcsalád, de ugyanígy a 40-es is, a Sasadi út és a Móricz Zsigmond körtér között az egyetlen kapcsolat, a 153-as a ritka követés miatt nem alternatíva.
Ugyanígy a HÉV-ek is, valamennyinek a fővároson belül is jelentős forgalma van.
Egyébként valóban van egy presztízs értéke is, ha egy településre BKV jár ki és az ingatlanok értékét is kis mértékben befolyásolja.
Nem értem egy jól működő rendszert miért kell szétverni, amikor azt sem lehet mondani, hogy a BKK számára veszteségesek ezek a vonalak, hiszen a települések nem is keveset fizetnek ezekért a járatokért és még a BKK is elismerte, hogy jól jön nekik ez a plusz bevétel. Az utasoknak is jó, a BKK-BKV-nak is jó, mégis ezt most le kell cserélni egy bizonytalan, drágább változatra.
 #109137  Szerző: tomee87
 
krisz83 írta: Én Budaörsi lakosként felháborítónak találom, hogy ide május 1-től a Volán jár. Kizárt, hogy tartani tudják a 3-4 perces követési távolságot, viszont ha nem tudják, az hatalmas tumultust, és rengeteg utaslemaradást fog okozni. Arról nem beszélve, hogy mennyivel fog nőni a menetidő, amíg az alkalmi utasok megveszik a jegyeket a buszsofőrtől.
Plusz ugye nyilván nem fog a Móriczig bejárni. Akkor egy átszállással nő a menetidő reggel munkába menet. Ha ezeket összeadod, akkor simán lesz plusz 10-15 perc az utam reggel. Köszönöm.
Majdnem 200 új buszt vesznek, nyilván a megfelelő követési idők miatt.
Senki nem mondta, hogy helyközi buszként fognak járni a Volán járatok. Reméljük tényleg nem. A Volán számos városban közlekedtet helyi járatokat és ott sem a sofőrtől veszik meg a jegyet, hanem ugyanúgy jegykezelés/lyukasztás van meg olcsóbb elővételi jegy, mint a BKV-nál.
Az útvonalat meg úgysem a Volán, hanem a megrendelő minisztérium/önkormányzat határozza meg minden esetben. Tehát ha a minisztérium/önkormányzat azt mondja a BKV-nak, hogy holnaptól nem mész a Móriczig akkor a BKV sem fog menni a Móriczig, nem csak a Volán.
 #109136  Szerző: krisz83
 
mlaszlo írta:Szétaprózzák a fővárosi tömegközlekedést

Ennek most mi értelme van? Egy viszonylag elfogadhatóan működő rendszert szétverni? Ha a HÉV-re külön jegy és bérlet kell, akkor garantált, hogy a fővároson belüli utasokat elvesztik, mert az amúgy is borsos áru Budapest bérlet mellé nem fognak még egyet vásárolni. Lehet sűríteni a párhuzamosan közlekedő buszokat, így lesz majd az üresen rohangáló HÉV és a forgalmat tovább növelő buszok ...
Az ég világon semmi. Ez megint egy átgondolatlan, indokolatlan, f@szság.
Én Budaörsi lakosként felháborítónak találom, hogy ide május 1-től a Volán jár. Kizárt, hogy tartani tudják a 3-4 perces követési távolságot, viszont ha nem tudják, az hatalmas tumultust, és rengeteg utaslemaradást fog okozni. Arról nem beszélve, hogy mennyivel fog nőni a menetidő, amíg az alkalmi utasok megveszik a jegyeket a buszsofőrtől.
Plusz ugye nyilván nem fog a Móriczig bejárni. Akkor egy átszállással nő a menetidő reggel munkába menet. Ha ezeket összeadod, akkor simán lesz plusz 10-15 perc az utam reggel. Köszönöm.
És a másik, amibe senki bele sem gondol... Budaörs, (ahogy nyilván a többi agglomeráció ahová jár a BKV) azért népszerű a lakást keresők körében, mert kijár ide a KÉK busz. Szinte az összes hirdetésben benne van, hogy közel a kék busz megálló, stb...
Ha már majd a volán jár ide, nyilván nem lesz olyan csábító, mint eddig, tehát esnek az ingatlan árak.
Én egy sétáló utcában lakom, kb. 150 méterre a buszmegállótól. Anno, amikor értékbecslő mondott egy összeget a házunkra, nagy pozitívumként említette a kék buszmegálló közelségét. Tehát ha majd nem lesz kék busz, csökken az ingatlanom ára, ahogy több más emberé is. Azt vajon ki a fene fizeti majd meg nekem??
Egy biztos, ha ez valóban így lesz május 1-től, akkor én biztosan vissza ülök a kocsimba, és azzal járok dolgozni.
Vagy mint pár hete a diákok, mi agglomerációs lakosok is vonuljunk utcára. :D Azzal ugyebár bármit el lehet érni. :lol:
 #109135  Szerző: tomee
 
Én inkább azt hiszem, hogy csak rendben volt tartva. :)
 #109127  Szerző: Glenn
 
Tegnap este ezen utaztam. Kicsit meglepő volt a szinte hibátlan, láthatóan nemrég felújított belső, az alig zörgő, nyikorgó burkolatok és az alacsony üzemi zaj. Ezek szerint újítanak fel még most is régi Ikarusokat, vagy ez csak egy elfekvő példány lehetett?
:shock:

Kép
 #109121  Szerző: mlaszlo
 
Szétaprózzák a fővárosi tömegközlekedést

Ennek most mi értelme van? Egy viszonylag elfogadhatóan működő rendszert szétverni? Ha a HÉV-re külön jegy és bérlet kell, akkor garantált, hogy a fővároson belüli utasokat elvesztik, mert az amúgy is borsos áru Budapest bérlet mellé nem fognak még egyet vásárolni. Lehet sűríteni a párhuzamosan közlekedő buszokat, így lesz majd az üresen rohangáló HÉV és a forgalmat tovább növelő buszok ...
 #108596  Szerző: markfelt
 
Az elmúlt héten majdnem mindennap többször leállt a 2-es metró az új Alstom kocsik szoftverhibái miatt. A Metróért Egyesület egyik oldalán írtak alapján a forgalomba állított új szerelvények számának növekedésével egyenes arányban nőhet a hibák miatti leállások száma is. :)

Most 3-4 van napi forgalomban, 18 a terv.

Persze ezek nem életveszélyes hibák, de sokszor utasleszállítással járnak.
  • 1
  • 87
  • 88
  • 89
  • 90
  • 91
  • 219