RADIOSITE Fórum

  • Közösségi közlekedés

 #109164  Szerző: tomee87
 
mlaszlo írta: Ezt senki nem mondta, példát lehet venni a működési modellről, de akkor egyik település se fejlesszen, mert a másik nem tud?
Hogyne tudna? Csak ez már politikai kérdés, nem a józan ész kérdése ... :S De amíg a budapestieknek ilyen egyszerű, és olcsó a tömegközlekedésük, addig vidéken ne várjunk hasonlót jelenlegi pénzügyi helyzetben. A BKK ugyanis termelhet veszteséget, minden gond és következmény nélkül (meg is teszi rendesen..) de a Volánok és a helyi vidéki közlekedési társaságok nem.
 #109163  Szerző: mlaszlo
 
jeek írta: Tehát akkor ezekszerint a vidéki "parasztok" fizessék ki a drágább és rosszabb konstrukciós bérleteikkel, a Budapest és környékén élők kedvező és olcsó tömegközlekedési struktúráját, bérleteit csak azért, hogy Budapest dugó és szmogmentes legyen. Nem! Ennek nem így kéne működnie...
Ezt senki nem mondta, példát lehet venni a működési modellről, de akkor egyik település se fejlesszen, mert a másik nem tud?
Ugyanakkor nem értem, mit értesz drágábban. Ha pl. Törökbálintot nézem, akkor 10500.-Ft a Budapest bérlet, ehhez hozzájön még a 10 km-es környéki bérlet 9580.-Ft-ért. Ez sem olyan olcsó, plusz az önkormányzat nem kevés pénzzel még hozzájárul a tömegközlekedéshez. Én a rosszabbul járást úgy értettem, hogy jelenleg ezért a pénzért Törökbálinton is végig lehet utazni a 3 BKK-s vonalon, míg ha a Volánbusz lesz a szolgáltató, akkor ezért a pénzért vagy még többért csak a 272-es vonalra lesz érvényes, a település más járatára már plusz bérlet vagy jegy kell.
 #109162  Szerző: tomee87
 
mlaszlo írta:
Csak ez most megint az, hogy ha nekem nem jó, akkor másnak se legyen jó.
A két várost összehasonlítani szerintem nem lehet, a korábban említett okok és problémák miatt. Budapestnek jelentős problémát okoz a gépjárműforgalom. A cél pedig az lenne, hogy tömegközlekedésre átterelni az embereket. Erre volt egy kezdeményezés, amit most elfelejthetünk. Tömegközlekedésre átterelni az embereket pedig egyedül a kedvező díjszabással lehet, mivel időben és komfortban nem versenyképes az autóval. Ha ezt az egy előnyt is elvesszük, akkor a többség marad vagy ismét visszatér az autóra. Ebbe a problémába az agglomerációból bejárok is beletartoznak, de ha a magas bérletár miatt már eljön a Budapest határáig, akkor ott már nem fogja letenni az autót, hanem elmegy vele a munkahelyéig. Persze ez is lehet a szempont, kevesebb utas a tömegközlekedésben, lehet ritkítani, az üzemanyagból pedig mégiscsak több bevétel származik.
Tehát akkor ezekszerint a vidéki "parasztok" fizessék ki a drágább és rosszabb konstrukciós bérleteikkel, a Budapest és környékén élők kedvező és olcsó tömegközlekedési struktúráját, bérleteit csak azért, hogy Budapest dugó és szmogmentes legyen. Nem! Ennek nem így kéne működnie...
 #109161  Szerző: mlaszlo
 
jeek írta: Nézd! Magyarországon Budapesten kívül sehol sem adták meg a lehetőséget sem, hogy kipróbálják az emberek megtapasztalják milyen is ez, ki sem alakulhatott.
Egyébként továbbra is azt mondom országos szinten, jelenlegi kedvezményekkel és tarifaközösségekkel a vidéki kisebb városokhoz képest, a budapesti helyi és agglomerációs közlekedés irreálisan olcsó, magyar viszonylatban.
Elég csak a Miskolc, 7-es busz példát venni, ugye havibérlet 14000Ft (ami csak a kék buszokra jó), és Felsőzsolca, Miskolc város táblától 1,5km-re lévő agglomerációs település... A pestiek meg kb. ugyanennyiért, ha nem kevesebbért eljutnak ugyanekkora távra, de bármilyen busszal, sőt még vonattal is. Azért gondolom érződik az ár/érték arány a 2 között. De hozhatnám példának Nyíregyházát is, ott is hasonlóan borsós bérletárak vannak az agglomerációs közlekedésben.
Csak ez most megint az, hogy ha nekem nem jó, akkor másnak se legyen jó.
A két várost összehasonlítani szerintem nem lehet, a korábban említett okok és problémák miatt. Budapestnek jelentős problémát okoz a gépjárműforgalom. A cél pedig az lenne, hogy tömegközlekedésre átterelni az embereket. Erre volt egy kezdeményezés, amit most elfelejthetünk. Tömegközlekedésre átterelni az embereket pedig egyedül a kedvező díjszabással lehet, mivel időben és komfortban nem versenyképes az autóval. Ha ezt az egy előnyt is elvesszük, akkor a többség marad vagy ismét visszatér az autóra. Ebbe a problémába az agglomerációból bejárok is beletartoznak, de ha a magas bérletár miatt már eljön a Budapest határáig, akkor ott már nem fogja letenni az autót, hanem elmegy vele a munkahelyéig. Persze ez is lehet a szempont, kevesebb utas a tömegközlekedésben, lehet ritkítani, az üzemanyagból pedig mégiscsak több bevétel származik.
 #109159  Szerző: tomee87
 
mlaszlo írta:
Ha "A" településen belerokkannak a költségekbe, akkor "B" településen is rokkanjanak bele, mert úgy igazságos? Ilyenben szerintem nem lehet igazságosságot nézni, hanem azt kell nézni helyi szinten hogy alakult ki, mi működik megfelelően, lehetőség szerint hogy lehet jobbá tenni.
Nézd! Magyarországon Budapesten kívül sehol sem adták meg a lehetőséget sem, hogy kipróbálják az emberek megtapasztalják milyen is ez, ki sem alakulhatott.
Egyébként továbbra is azt mondom országos szinten, jelenlegi kedvezményekkel és tarifaközösségekkel a vidéki kisebb városokhoz képest, a budapesti helyi és agglomerációs közlekedés irreálisan olcsó, magyar viszonylatban.
Elég csak a Miskolc, 7-es busz példát venni, ugye havibérlet 14000Ft (ami csak a kék buszokra jó), és Felsőzsolca, Miskolc város táblától 1,5km-re lévő agglomerációs település... A pestiek meg kb. ugyanennyiért, ha nem kevesebbért eljutnak ugyanekkora távra, de bármilyen busszal, sőt még vonattal is. Azért gondolom érződik az ár/érték arány a 2 között. De hozhatnám példának Nyíregyházát is, ott is hasonlóan borsós bérletárak vannak az agglomerációs közlekedésben.
 #109158  Szerző: mlaszlo
 
jeek írta: Én nem vagyok a tarifaközösség ellen, sőt támogatom is, nem csak helyi, de helyközi szinten is.
Én azt nem támogatom, hogy Magyarországon csak Budapesten legyen ilyen. Vagy legyen akkor minden nagyobb megyeszékhelyen is vagy akkor sehol. Mert ez így csöppet sem igazságos.
Ott van pl. Eger vagy Győr. A városi helyi járatokat és a helyközi járatokat is az Agria Volán / Kisalföld Volán közlekedteti, mégsem szállhatsz fel helyközi bérlettel városi helyi Volánbuszra, helyivel meg városon belül helyközi Volánbuszra és fordítva sem.
Ha "A" településen belerokkannak a költségekbe, akkor "B" településen is rokkanjanak bele, mert úgy igazságos? Ilyenben szerintem nem lehet igazságosságot nézni, hanem azt kell nézni helyi szinten hogy alakult ki, mi működik megfelelően, lehetőség szerint hogy lehet jobbá tenni.
 #109157  Szerző: djlacee
 
Nálunk vannak speciális helyközi járatok, melyek helyijáratos számot kaptak, és a közigazgatási határon belül fel lehet rá szállni helyi jeggyel/bérlettel is.
 #109156  Szerző: tomee87
 
mlaszlo írta:
Ez Budapesten is így volt, de elindult egy olyan törekvés, hogy a Budapest bérlet valamennyi főváros határain belül közlekedő járatra érvényes legyen. Ezt reklámkampány kísérte és hozzászoktatták ehhez az utasokat. Most akkor visszalépünk 10-20 évet, sőt még tovább rontunk rajta, hogy eredetileg BKV-hoz tartozó vonalakra (pl. 22-es busz Budapesten) se legyen jó a bérlet? Akkor mi értelme volt az előző években az összevonásokra kidobott pénznek?
Én nem vagyok a tarifaközösség ellen, sőt támogatom is, nem csak helyi, de helyközi szinten is.
Én azt nem támogatom, hogy Magyarországon csak Budapesten legyen ilyen. Vagy legyen akkor minden nagyobb megyeszékhelyen is vagy akkor sehol. Mert ez így csöppet sem igazságos.
Ott van pl. Eger vagy Győr. A városi helyi járatokat és a helyközi járatokat is az Agria Volán / Kisalföld Volán közlekedteti, mégsem szállhatsz fel helyközi bérlettel városi helyi Volánbuszra, helyivel meg városon belül helyközi Volánbuszra és fordítva sem.
 #109155  Szerző: mlaszlo
 
jeek írta: A jegy és bérlet dologra annyit mondanék, hogy Felsőzsolcára évtizedek óta MVK-s kék buszok járnak. De mégse fogadják el a miskolci béreltet. Akik a 7-es busszal utaznak más béreltet kell váltaniuk ami csak a 7-es buszra érvényes, a többi városi MVK járatra nem.
A Miskolci bérelttel nem vehetőek igénybe a Volán járatai, még városon belül sem, illetve az agglomerációban sem.
Tehát ezt már megint ilyen "jajj a szegény pestieknek többet kell fizetni" dolognak érzem, amikor vidéken ez teljesen egyértelmű és nem tűntetnek érte, hogy a Volánra Volán bérlet, MVK-ra MVK bérlet, MÁV-Startra MÁV-Start bérlet kell.
Miskolcon az MVK összvonalas havibérlet 7000Ft + a 7-es buszra Felsőzsolcáig 6700Ft = 13700Ft. És ezzel csak az MVK buszain és villamosain valamint a 7-es buszon utazhatsz. Volánbuszra, vonatra nem szállhatsz fel még városon belül sem, de még Felsőzsolcáig sem!
Ez Budapesten is így volt, de elindult egy olyan törekvés, hogy a Budapest bérlet valamennyi főváros határain belül közlekedő járatra érvényes legyen. Ezt reklámkampány kísérte és hozzászoktatták ehhez az utasokat. Most akkor visszalépünk 10-20 évet, sőt még tovább rontunk rajta, hogy eredetileg BKV-hoz tartozó vonalakra (pl. 22-es busz Budapesten) se legyen jó a bérlet? Akkor mi értelme volt az előző években az összevonásokra kidobott pénznek?
 #109154  Szerző: tomee87
 
mlaszlo írta:
Egyébként már megjelent, hogy a Volán elsőajtózni fog:
Az NFM tervei szerint a Volánbusz az átvett járatoknál is alkalmazni kívánja a kontrollált első ajtós felszállási szisztémát, amelyet egyébként a BKK is bevezetett agglomerációs vonalainak egy részén (de nem a tömöttebb járatokon, ahol ez gondot okozhat majd).
http://index.hu/belfold/budapest/2013/0 ... volanbusz/

Törökbálintra még esetleg megértem, hogy Volán járjon, mivel különálló település, de pl. Budaörs és Budakeszi gyakorlatilag össze van nőve a fővárossal, egy városhatárt jelző tábla választja csak el a két várost, ilyen esetben teljesen értelmetlen, hogy más szolgáltatónak adják át a tömegközlekedés lebonyolítását és szétverjenek egy hosszú évek alatt felépített jól működő rendszert.
De ott is van, hogy a minisztérium kérése miatt. :) Ha a BKV-nak Tarlós azt mondja, hogy elsőajtózz, ők is fognak :)

A jegy és bérlet dologra annyit mondanék, hogy Felsőzsolcára évtizedek óta MVK-s kék buszok járnak. De mégse fogadják el a miskolci béreltet. Akik a 7-es busszal utaznak más béreltet kell váltaniuk ami csak a 7-es buszra érvényes, a többi városi MVK járatra nem.
A Miskolci bérelttel nem vehetőek igénybe a Volán járatai, még városon belül sem, illetve az agglomerációban sem.
Tehát ezt már megint ilyen "jajj a szegény pestieknek többet kell fizetni" dolognak érzem, amikor vidéken ez teljesen egyértelmű és nem tűntetnek érte, hogy a Volánra Volán bérlet, MVK-ra MVK bérlet, MÁV-Startra MÁV-Start bérlet kell.
Miskolcon az MVK összvonalas havibérlet 7000Ft + a 7-es buszra Felsőzsolcáig 6700Ft = 13700Ft. És ezzel csak az MVK buszain és villamosain valamint a 7-es buszon utazhatsz. Volánbuszra, vonatra nem szállhatsz fel még városon belül sem, de még Felsőzsolcáig sem!
  • 1
  • 86
  • 87
  • 88
  • 89
  • 90
  • 219