RADIOSITE Fórum

  • Antennák

 #114618  Szerző: asimov
 
Van valami fejlemény? :)
AttilaSVK írta:... szóval ezért is kell saját FM antenna, ...
 #114204  Szerző: AttilaSVK
 
Jelenleg nincsen antennám, hanem a kábel TV társaság koaxjáról megy a dolog, akinek a szolgáltatásait már nem sokáig fogjuk igénybe venni, szóval ezért is kell saját FM antenna, na meg azért, mert a közös csatlakozón nem jön semmi, pedig ott figyel a tetőn egy kisebb antennarendszer, ami még nagy valószinűséggel a múlt évezred maradéka :)
 #114186  Szerző: asimov
 
Ha az antenna már fix, akkor néhány plusz dB-t egy "fejerősítő" is összeszed, csak ne legyenek a közelben erős adók, mert ezek túlvezérelhetik az erősítőt.
AttilaSVK írta:...pl. a Radio Wien sztereóban kicsit zajos, ha az erősebb blendet kapcsolom be, úgy szinte zajmentes...
 #114185  Szerző: asimov
 
Másik adó szól ugyanazon frekin vagy SSS van?
LuciFerko írta:Érdekes módon nekem irányba forgatva az 5 elemes yagit 25-30 dB-vel jönnek a bécsi adók, de van mikor órákra _teljesen_ eltűnnek! Ez miért van?
 #114181  Szerző: AttilaSVK
 
Semmering is jön úgy-ahogy, viszont egyrészt autóban jönnek a kahlenbergi frekvenciák, másrészt a helyi kábel TV-s hálózaton is a kahlenbergi frekiken jönnek viszonylag jól a sógorok. (pl. a Radio Wien sztereóban kicsit zajos, ha az erősebb blendet kapcsolom be, úgy szinte zajmentes, csak éppen 7-8dB a sztereó szeparáció :D)
A teljesítmények alapján Mattersburgot kicsit reménytelennek tartom.

Legegyszerűbb az lesz, hogy ha meglesz az antenna, Bécs fele fordítom, aztán ha jó lesz a vétel Kahlebergről, akkor úgy marad, ha nem, akkor eltekerem a Semmering felé :) Sok veszíteni valóm nincs.
 #114170  Szerző: frekivadasz
 
A Bakony miatt nálad sincs 'rálátás', és bár nincs tapasztalatom, de akár az is lehet, hogy az ilyen akadályokon való átjutás jobban lehet időjárásfüggő, mint sík terepen. Gondolok itt páratartalomra, hőmérsékletkülönbségekre a különböző magasságokban, stb.. amik bizonyos körülmények között 'továbbítják' feléd a túloldalt, más körülmények között meg nem.
 #114169  Szerző: LuciFerko
 
Érdekes módon nekem irányba forgatva az 5 elemes yagit 25-30 dB-vel jönnek a bécsi adók, de van mikor órákra _teljesen_ eltűnnek! Ez miért van?
 #114168  Szerző: frekivadasz
 
Ezt máris megerősítem. Az előbb a jó időben kedvem szottyant kicsit mozogni, és felsétáltam pontosan ide: http://goo.gl/maps/iyK6V egy sunyi/ericcson W200i társaságában. Ott szúrtam el, hogy nem vittem logbookot. A semmeringi adók érezhetően jobban jönnek, pedig ebben az irányban már a Kamzík éppen nem takar. Rengeteget számít a magasság. A 88.2-vel kicsit küzdeni kellett, de végülis ki lehetett forgatni a komáromi Máriát (88.3). A 90.3 és a 95.8-on az RDS is lejött. A Kronehit is közel lehetett hozzá, mert zajmentes volt sztereoban, de sajnos az érsekújvári 102.8 picit interferált mellette.

A 87.7 mellől nehezen ugyan, de sikerült kiszedni a cseh Radio Impuls brnoi adóját a 87.6-on. Station ID alapján egyértelmű a vétel. Igencsak meglepődtem :) Jó cucc ez a W200i. Milyen vételek lehetnének normális antennával a fülhallgató kábel helyett...
 #114167  Szerző: joe
 
AttilaSVK írta:100kW ERP, horizontális polarizációval. Autórádión jön pl. a Radio Wien monóban viszonylag zajmentesen. Gyanítom, hogy egy hételemes antenna a hétemeletes panelház tetején jó eséllyel hozza majd a kahlenbergi adóról sugárzott műsorokat.
A többi osztrák adó (Semmering ill. Mattersburg) mennyire jön? - Kahlenberg már takarásban van nálad (Kamzík takar) viszont a másik két délebbre lévő adóra rálátásod van. Igaz a teljesítményük kisebb, de Győr környékén is jobban vehetők, mint a bécsi nagyadó. Frekvenciák: 88,2 90,3 92,4 95,8 102,9 ill. 89,0 96,2 100,9 103,4. Amúgy jó megoldás egy nagyobb antenna, főleg ha forgatón van. Nálam ez "fogja a szelet":
Kép
Joe
 #114164  Szerző: AttilaSVK
 
100kW ERP, horizontális polarizációval. Autórádión jön pl. a Radio Wien monóban viszonylag zajmentesen. Gyanítom, hogy egy hételemes antenna a hétemeletes panelház tetején jó eséllyel hozza majd a kahlenbergi adóról sugárzott műsorokat.
  • 1
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 68