RADIOSITE Fórum

  • Közösségi közlekedés

 #117363  Szerző: tomee87
 
Ilyen hülyeséget honnan veszel, hogy harmadannyiba kerül a pótjegy? Egy díjszabáson vannak a MÁV-Starttal, csak szakaszosan a tarifaközösség miatt meg kell törni a határponton, ez gyakran többletköltséget jelent az utasoknak. De ez leginkább a menetjegyekben látszik meg nagyrészt.
Pl. Debrecen-Budapest 221km Teljes árú jegy: 3950Ft, Sopron-Budapest 216km Teljes árú jegy: 4200Ft. (meg lehet nézni, hogy így van)

Nagyon sok késés van a "GYSEV vasutaktól átvett késés" miatt a MÁV-Startnál is. Csak sajnos mivel a GYSEV erről nem szól semmit, így sokan a MÁV-Startot szídják (sajnos a közvetlen soproni, szombathelyi késő kocsikat be kell várni).

Lehet Téged nem érdekel miért késett vagy miért fog késni a vonatod, de az utasok nagy részét igen. Míg a GYSEV-nél semmi tájékoztatás nincs arról, hogy gázolás volt itt-ott, leszakadt a felsővezeték itt-ott, addig a MÁVInform erről rögtön hírt ad!
Az internetes tájékoztatásról annyit, hogy a GYSEV-nek még saját menetrendi és jegyvásárlási felülete sincs. Az állomási utastájékoztatásról pedig annyit, hogy egy az egyben a MÁV rendszerét és szoftvereit használják (Rábay Balázs / Szalóczy Pál hangja).
 #117358  Szerző: PooLee
 
Jeek: lehet, hogy igazak, amiket leírsz, de a tapasztalataim merőben eltérnek ezektől.

1. A GYSEV-nél pont harmadába kerül az IC pót- és helyjegy, mint a kedvenc vasúti vállalatodnál. Ugyanannyi kilométerre, ugyanabban az országban.

2. Ha lenne csatlakozásbiztosítás, akkor még az országnak abban a kis szegletében sem lenne kiszámítható a közlekedés. Még így is túl nagy ráhatása van a MÁV-os nemtörődömségnek. (MÁV-os kocsikkal együtt futó, MÁV-os mozdony által húzott, az út egy részén MÁV-os pályán futó vonatok, ugyanezen a szakaszon MÁV-os jegyvizsgálók, és ami a legrosszabb: MÁV-os forgalomirányítók). Én megértem, ha a GYSEV nem vár néha 15 percet, néha 30 percet, néha 3 órát a MÁV szánalmaskodásaira. Én sem tenném.

3. GYSEV-es utazásaim során majdnem osztrák színvonalú utastájékoztatásban részesültem mindig; mind a vonaton, mind az állomáson, mind az interneten. Az ügyfélszolgálat nem 30 napon belül válaszol, hanem kb. 30 órán belül, arról nem is beszélve, hogy érdemi tartalmú levélben. Létrehozhatunk 8 féle kommunikációs osztályt meg gépezetet, de engem kevésbé zaklat fel, ha nincs benne minden 6. órában a hírekben, hogy hol tört le áramszedő, hol forrósodott fel a 60 éve karbantartást nem látott pálya, hol gyulladt ki a mozdony, stb. Beérem, ha pontos, tiszta és európai a közlekedés. Ez nagyjából megvan.
 #117337  Szerző: tomee87
 
adminisztrator írta:de azért ezen ne vesszetek össze, kicsit olyan, mintha azon vitáznátok, hogy a szarvasszar vagy a nyúlszar büdösebb-e.
Én nem.
Csak utálom mikor a vasútb*zik azzal jönnek, hogy a GYSEV így, a GYSEV úgy, a GYSEV a zsírkirály.
Arról bezzeg nem beszél egyik sem, hogy a GYSEV miatt kerül többe a jegy, a pótjegy (mert még 2013-ban sincs GYSEV-MÁV-Start tarifaközösség egy országon belül!) a GYSEV miatt nem vár a késő vonatra a csatlakozás (mert 2013-ban sincs GYSEV-MÁV-Start csatlakozásbiztosítás) a GYSEV miatt nem kap információt az utas havaria helyzetben (mert még 2013-ban sincs sajtó, hír és krízisszolgálata a GYSEV-nek). És még sorolhatnám. Ezek jóval fontosabb problémák, mint a klíma meg a kávéautomata....
 #117336  Szerző: markfelt
 
de azért ezen ne vesszetek össze, kicsit olyan, mintha azon vitáznátok, hogy a szarvasszar vagy a nyúlszar büdösebb-e.
 #117334  Szerző: tomee87
 
Aha... csak a GYSEV-nek 0, azaz 0db klímás IC kocsija van!
Arról nem beszélve, hogy a MÁV-Startnak is vannak klímás személyvonatai (Uzsgyik, Flirt-ök, Desiro-k) jóval több, mint a GYSEV-nek.
 #117333  Szerző: djlacee
 
adminisztrator írta:
djlacee írta:
adminisztrator írta:jjó, hát, nyilván én sem élek álomvilágban, csak legalább pár percre (egész pontosan két és fél órára) szerettem volna azt hinni, hogy 2013-ban ebben az államban, ennyi pénzért - ha már ilyen szépen be van valami csomagolva- , azt kapom, amit állításuk szerint kínálnak.

egyébként szerintem ki lehetne tisztítani, meg lehetne javítani azt a klímát...
GYSEV-nél sima személykocsikban is van klíma
:troll:
oké laci, onnan indult az egyel arrébb lévő peronról a gysev tapolcán át szombathelyre. elmegyek vele székesfehérvárig legközelebb, de ha szar lesz a légkondi, kiheréllek.

deal?
:fuckyou:
 #117332  Szerző: markfelt
 
djlacee írta:
adminisztrator írta:jjó, hát, nyilván én sem élek álomvilágban, csak legalább pár percre (egész pontosan két és fél órára) szerettem volna azt hinni, hogy 2013-ban ebben az államban, ennyi pénzért - ha már ilyen szépen be van valami csomagolva- , azt kapom, amit állításuk szerint kínálnak.

egyébként szerintem ki lehetne tisztítani, meg lehetne javítani azt a klímát...
GYSEV-nél sima személykocsikban is van klíma
:troll:
oké laci, onnan indult az egyel arrébb lévő peronról a gysev tapolcán át szombathelyre. elmegyek vele székesfehérvárig legközelebb, de ha szar lesz a légkondi, kiheréllek.

deal?
 #117331  Szerző: djlacee
 
adminisztrator írta:jjó, hát, nyilván én sem élek álomvilágban, csak legalább pár percre (egész pontosan két és fél órára) szerettem volna azt hinni, hogy 2013-ban ebben az államban, ennyi pénzért - ha már ilyen szépen be van valami csomagolva- , azt kapom, amit állításuk szerint kínálnak.

egyébként szerintem ki lehetne tisztítani, meg lehetne javítani azt a klímát...
GYSEV-nél sima személykocsikban is van klíma
:troll:
 #117330  Szerző: markfelt
 
jó, hát, nyilván én sem élek álomvilágban, csak legalább pár percre (egész pontosan két és fél órára) szerettem volna azt hinni, hogy 2013-ban ebben az államban, ennyi pénzért - ha már ilyen szépen be van valami csomagolva- , azt kapom, amit állításuk szerint kínálnak.

egyébként szerintem ki lehetne tisztítani, meg lehetne javítani azt a klímát...
 #117328  Szerző: tomee87
 
adminisztrator írta:szerintem meg nem estem tévedésbe, ugyanis a mávos promóciós anyag, a vonatösszeállítás.hu (bpmz 20-71) sőt, a pénztáros nő és kalauz szerint is klímás ic kocsik közlekednek. nem 5-6 fokkal hűvösebb volt, hanem 2-3 fokkal melegebb a kintinél.

(reggel és este megy bpm 20-70 is, abban valóban csak légjavító van, de én nem azzal utaztam, hanem a klímás kocsival)
A Bpmz sorozatú kocsik a legrégebbi IC kocsik (lassan 20 évesek) Magyarországon, nem kell csodálkozni, hogy nem, vagy alig hűt benne a klíma.
A 2. generációs (Bp 20-67) IC kocsiknál (amikből a legtöbb van az országban és tényleg csak légjavítósak, ilyenek járnak a 100-as meg 80-as vonalon) kb. 10-12 éve estek át főjavításon, így azokban meg van a külső hőmérséklettől való 5-6 fokos eltérés mínuszban. De az ilyen 20-on éves kocsiktól mit várunk? Azt hittem a Balatonnál is ezek a 2. generációs kocsik szaladgálnak.
Nem kell bedőlni a vasút marketingjának! (mav-start.hu, vonatosszeallitas.hu, szórolapok....)
  • 1
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 219