kukac írta:ügynökséges írta:kukac írta:[
a Class lehet hogy hallgatott, de nem mindegy mihez képest... pl jó pár megyeszékhelyen a helyi rádió sokkal hallgatottabb, de ez nem derül ki ebből az adatsorból. Igaz hogy ez kizárólag országos és budapesti adatokat szerepeltet, de még így is torzít, pl. amikor az országos adatok közé beleveszik az országosan nem fogható rádiókat is. én a helyükben biztosan tiltakoznék is ez ellen!
Egyértelmű, egy kaposvári vagy pécsi nem fogja megnevezni a Music-ot, vagy a Juventus-t, hiszen itt az nem fogható. (Na jó, neten igen, de az már más tészta, és mondjuk egy Juventus kaposvári hallgatottsága neten keresztül elhanyagolható.)
http://radiosite.hu/files/tns2012julius.pdf
tavaly július, risefm 13.000 budapesten (online)
annyira már nem elhanyagolható az online rádiózás..
még valami, arról volt szó hogy ez a mérés már mobiltelefonos lesz, itt olvasom hogy csak vezetékes telefonos lett. (?!?!)[/quote]
"Sokkal hallgatottabb egy adott megyeszékhelyen" és akkor mi van? Az országos hirdetők nem igen tudnak kizárólag megyeszékhelyekre koncentrálni amikor az is kérdés, hogy legyen-e rádió egy média mix-ben. 2011-ben volt utoljára talán helyi mérés. Ha ott megnézed, hogy rchN-ben mekkora elérést produkált a megyeszékhelyeken lévő helyi adók összessége vs országos adók akkor rájöhetsz, hogy soha a büdös életbe nem volt competitive, mivel nem érnek el annyit embert, mint amennyit az országos képes adni. Egyszóval baromi drága. (sajnos) Érdekes, hogy a reklámpiacon csak a helyi médiások nem csökkentettek árat az elmúlt években minden más nagy elérésű média megtette. Megoldás? Árat kell csökkenteni, ha részt akarnak az országos kampányokból, hogy megérje a hirdetőknek számolni a plusz eléréssel, hiszen egyedül egy-egy város semmit nem számít. Kicsit át kellene gondolni a lehetőségeket és elfelejteni azt, hogy egy megyeszékhelyről lehet irányítani a teljes reklámpiacot.[/quote]
-mindenki számra nyilvánvaló és világos hogy lokális kampány esetén célszerű a területileg illetékes helyi médiát megkeresni, pláne ha az hallgatottabb mint az országos. az országos nem is versenyezhet árban egy helyi rádióval, kizárólag az országos, vagy regionális kampányokban ütőképes (a rádió1 volt a nagy rivális ebben, de ez ugye kiesett). nem kellene még jobban összemosni a dolgokat a tájékozatlanabb olvasók előtt!
"a reklámpiacon csak a helyi médiások nem csökkentettek árat az elmúlt években minden más nagy elérésű média megtette."
- ez egy ordas nagy hazugság![/quote]
Regionális, lokális kampányok? Na ezt a fogalmat ma nem ismeri a hirdetői piac, legalábbis olyan formában nem mint a szép időkben amikor minden belefért. Ma elérést vesznek és semmi más nem érdekli őket. Tök egyszerű.
Kérj be árakat, add össze ezeket, nézd meg hány főt értél el és döbbenj! Hazugság? Ne butáskodj! Számolj! Ma se kerül kevesebbe egy erősebb helyi adó, mint 2007-08 környékén.
A legtöbbet ezek a helyi adók tehetnének magukért ha felismernék a valódi helyzetüket. Ma sajnos már nem az a világ van amikor 1 vagy 2 országos mellé vettek az általad is említett Rádió 1-től egy helyi rádiós csomagot is. Egyszerűen azért mert nem fér már bele. Az, hogy bizonyos tulajdonosok nem vásárolnak adatokat magukról, mert nem értenek egyet az eredménnyel már meg sem említem.
