RADIOSITE Fórum

  • Class FM

 #118549  Szerző: ügynökséges
 
kukac írta:Akkor lássuk a tényeket. A rádió üzemeltetés nem lett olcsóbb az utóbbi években, viszont a reklámpiac a töredékére zsugorodott. Aki nem csökkentett árat, az már nem rádiózik. Ezt a helyzetet csak rontotta az a tény, hogy a politika mesterségesen beleavatkozik úton útfélen a piaci folyamatok működésébe, a cégeknek pl. megmondja hogy hol kell hirdetniük (úgyhogy nem kell a kincstári duma az elérésről, meg a lokális kampányok hiányáról, ennek ez az oka), így okozva ezzel egyenlőtlen piaci helyzetet. Ilyen mesterségesen gerjesztett torz piaci viszonyok mellett nincs az a független radió aki bármilyen arat ki tudna tartani, mert minden kis pénzt meg kell fognia. Ez így működik és nem úgy ahogy te ezt szeretnéd láttatni.
Függetlenül a tényektől. Valóban igazad van indokolatlanul magasak a költségek és nem jó, hogy ezek nem igazodtak a piaci változásokhoz. Azonban amennyiben egy szereplő nem alkalmazkodik a piaci körülményekhez, úgy vessen magára és kész. Ha egy zöldséges a piacon azt látja, hogy a többi kofa a feléért is odaadja a régi árnak, de Ő ragaszkodik az eredeti árhoz, ám eközben tönkremegy, azzal vajon kinek tesz jót? Nem akarok én semmit se láttatni mert a lényeget mindenki látja. Nem kell mindenben politikát látni olyan cégek is irányítják a pénzek útját ami mögött semmiféle politikai befolyás nincs csak is kizárólag a profit orientált multi háttér. ÉS, Ez így működik és nem úgy ahogy te ezt szeretnéd láttatni. :)
 #118536  Szerző: kukac
 
Es akkor azt a helyzetet meg nem is említettük, amikor az ügynökség eleve csökkentett áron kínál be kampanyt, amit kenytelen vagy elfogadni mert talált pénz, es emellé még elvárja hogy kampánypénzből a rádió fizessen vissza neki, különben a másikhoz viszi a megrendelést. Ez egy piszkos szemét üzleti magatartás, az ügynökség tisztán élvezi a hasznot, de nem veszi ki a részét a költségekből és emellé még ekézi is azokat akikből él.
 #118534  Szerző: kukac
 
Akkor lássuk a tényeket. A rádió üzemeltetés nem lett olcsóbb az utóbbi években, viszont a reklámpiac a töredékére zsugorodott. Aki nem csökkentett árat, az már nem rádiózik. Ezt a helyzetet csak rontotta az a tény, hogy a politika mesterségesen beleavatkozik úton útfélen a piaci folyamatok működésébe, a cégeknek pl. megmondja hogy hol kell hirdetniük (úgyhogy nem kell a kincstári duma az elérésről, meg a lokális kampányok hiányáról, ennek ez az oka), így okozva ezzel egyenlőtlen piaci helyzetet. Ilyen mesterségesen gerjesztett torz piaci viszonyok mellett nincs az a független radió aki bármilyen arat ki tudna tartani, mert minden kis pénzt meg kell fognia. Ez így működik és nem úgy ahogy te ezt szeretnéd láttatni.
 #118530  Szerző: ügynökséges
 
kukac írta:
ügynökséges írta:
kukac írta:[

a Class lehet hogy hallgatott, de nem mindegy mihez képest... pl jó pár megyeszékhelyen a helyi rádió sokkal hallgatottabb, de ez nem derül ki ebből az adatsorból. Igaz hogy ez kizárólag országos és budapesti adatokat szerepeltet, de még így is torzít, pl. amikor az országos adatok közé beleveszik az országosan nem fogható rádiókat is. én a helyükben biztosan tiltakoznék is ez ellen!
Egyértelmű, egy kaposvári vagy pécsi nem fogja megnevezni a Music-ot, vagy a Juventus-t, hiszen itt az nem fogható. (Na jó, neten igen, de az már más tészta, és mondjuk egy Juventus kaposvári hallgatottsága neten keresztül elhanyagolható.)
http://radiosite.hu/files/tns2012julius.pdf
tavaly július, risefm 13.000 budapesten (online)

annyira már nem elhanyagolható az online rádiózás..
még valami, arról volt szó hogy ez a mérés már mobiltelefonos lesz, itt olvasom hogy csak vezetékes telefonos lett. (?!?!)[/quote]

"Sokkal hallgatottabb egy adott megyeszékhelyen" és akkor mi van? Az országos hirdetők nem igen tudnak kizárólag megyeszékhelyekre koncentrálni amikor az is kérdés, hogy legyen-e rádió egy média mix-ben. 2011-ben volt utoljára talán helyi mérés. Ha ott megnézed, hogy rchN-ben mekkora elérést produkált a megyeszékhelyeken lévő helyi adók összessége vs országos adók akkor rájöhetsz, hogy soha a büdös életbe nem volt competitive, mivel nem érnek el annyit embert, mint amennyit az országos képes adni. Egyszóval baromi drága. (sajnos) Érdekes, hogy a reklámpiacon csak a helyi médiások nem csökkentettek árat az elmúlt években minden más nagy elérésű média megtette. Megoldás? Árat kell csökkenteni, ha részt akarnak az országos kampányokból, hogy megérje a hirdetőknek számolni a plusz eléréssel, hiszen egyedül egy-egy város semmit nem számít. Kicsit át kellene gondolni a lehetőségeket és elfelejteni azt, hogy egy megyeszékhelyről lehet irányítani a teljes reklámpiacot.[/quote]

-mindenki számra nyilvánvaló és világos hogy lokális kampány esetén célszerű a területileg illetékes helyi médiát megkeresni, pláne ha az hallgatottabb mint az országos. az országos nem is versenyezhet árban egy helyi rádióval, kizárólag az országos, vagy regionális kampányokban ütőképes (a rádió1 volt a nagy rivális ebben, de ez ugye kiesett). nem kellene még jobban összemosni a dolgokat a tájékozatlanabb olvasók előtt!
"a reklámpiacon csak a helyi médiások nem csökkentettek árat az elmúlt években minden más nagy elérésű média megtette."
- ez egy ordas nagy hazugság![/quote]

Regionális, lokális kampányok? Na ezt a fogalmat ma nem ismeri a hirdetői piac, legalábbis olyan formában nem mint a szép időkben amikor minden belefért. Ma elérést vesznek és semmi más nem érdekli őket. Tök egyszerű.
Kérj be árakat, add össze ezeket, nézd meg hány főt értél el és döbbenj! Hazugság? Ne butáskodj! Számolj! Ma se kerül kevesebbe egy erősebb helyi adó, mint 2007-08 környékén.
A legtöbbet ezek a helyi adók tehetnének magukért ha felismernék a valódi helyzetüket. Ma sajnos már nem az a világ van amikor 1 vagy 2 országos mellé vettek az általad is említett Rádió 1-től egy helyi rádiós csomagot is. Egyszerűen azért mert nem fér már bele. Az, hogy bizonyos tulajdonosok nem vásárolnak adatokat magukról, mert nem értenek egyet az eredménnyel már meg sem említem. :)
 #118528  Szerző: kukac
 
ügynökséges írta:
kukac írta:[

a Class lehet hogy hallgatott, de nem mindegy mihez képest... pl jó pár megyeszékhelyen a helyi rádió sokkal hallgatottabb, de ez nem derül ki ebből az adatsorból. Igaz hogy ez kizárólag országos és budapesti adatokat szerepeltet, de még így is torzít, pl. amikor az országos adatok közé beleveszik az országosan nem fogható rádiókat is. én a helyükben biztosan tiltakoznék is ez ellen!
Egyértelmű, egy kaposvári vagy pécsi nem fogja megnevezni a Music-ot, vagy a Juventus-t, hiszen itt az nem fogható. (Na jó, neten igen, de az már más tészta, és mondjuk egy Juventus kaposvári hallgatottsága neten keresztül elhanyagolható.)
http://radiosite.hu/files/tns2012julius.pdf
tavaly július, risefm 13.000 budapesten (online)

annyira már nem elhanyagolható az online rádiózás..[/quote]

még valami, arról volt szó hogy ez a mérés már mobiltelefonos lesz, itt olvasom hogy csak vezetékes telefonos lett. (?!?!)[/quote]

"Sokkal hallgatottabb egy adott megyeszékhelyen" és akkor mi van? Az országos hirdetők nem igen tudnak kizárólag megyeszékhelyekre koncentrálni amikor az is kérdés, hogy legyen-e rádió egy média mix-ben. 2011-ben volt utoljára talán helyi mérés. Ha ott megnézed, hogy rchN-ben mekkora elérést produkált a megyeszékhelyeken lévő helyi adók összessége vs országos adók akkor rájöhetsz, hogy soha a büdös életbe nem volt competitive, mivel nem érnek el annyit embert, mint amennyit az országos képes adni. Egyszóval baromi drága. (sajnos) Érdekes, hogy a reklámpiacon csak a helyi médiások nem csökkentettek árat az elmúlt években minden más nagy elérésű média megtette. Megoldás? Árat kell csökkenteni, ha részt akarnak az országos kampányokból, hogy megérje a hirdetőknek számolni a plusz eléréssel, hiszen egyedül egy-egy város semmit nem számít. Kicsit át kellene gondolni a lehetőségeket és elfelejteni azt, hogy egy megyeszékhelyről lehet irányítani a teljes reklámpiacot.[/quote]

-mindenki számra nyilvánvaló és világos hogy lokális kampány esetén célszerű a területileg illetékes helyi médiát megkeresni, pláne ha az hallgatottabb mint az országos. az országos nem is versenyezhet árban egy helyi rádióval, kizárólag az országos, vagy regionális kampányokban ütőképes (a rádió1 volt a nagy rivális ebben, de ez ugye kiesett). nem kellene még jobban összemosni a dolgokat a tájékozatlanabb olvasók előtt!
"a reklámpiacon csak a helyi médiások nem csökkentettek árat az elmúlt években minden más nagy elérésű média megtette."
- ez egy ordas nagy hazugság!
 #118527  Szerző: ügynökséges
 
kukac írta:[

a Class lehet hogy hallgatott, de nem mindegy mihez képest... pl jó pár megyeszékhelyen a helyi rádió sokkal hallgatottabb, de ez nem derül ki ebből az adatsorból. Igaz hogy ez kizárólag országos és budapesti adatokat szerepeltet, de még így is torzít, pl. amikor az országos adatok közé beleveszik az országosan nem fogható rádiókat is. én a helyükben biztosan tiltakoznék is ez ellen!
Egyértelmű, egy kaposvári vagy pécsi nem fogja megnevezni a Music-ot, vagy a Juventus-t, hiszen itt az nem fogható. (Na jó, neten igen, de az már más tészta, és mondjuk egy Juventus kaposvári hallgatottsága neten keresztül elhanyagolható.)[/quote]
http://radiosite.hu/files/tns2012julius.pdf
tavaly július, risefm 13.000 budapesten (online)

annyira már nem elhanyagolható az online rádiózás..[/quote]

még valami, arról volt szó hogy ez a mérés már mobiltelefonos lesz, itt olvasom hogy csak vezetékes telefonos lett. (?!?!)[/quote]

"Sokkal hallgatottabb egy adott megyeszékhelyen" és akkor mi van? Az országos hirdetők nem igen tudnak kizárólag megyeszékhelyekre koncentrálni amikor az is kérdés, hogy legyen-e rádió egy média mix-ben. 2011-ben volt utoljára talán helyi mérés. Ha ott megnézed, hogy rchN-ben mekkora elérést produkált a megyeszékhelyeken lévő helyi adók összessége vs országos adók akkor rájöhetsz, hogy soha a büdös életbe nem volt competitive, mivel nem érnek el annyit embert, mint amennyit az országos képes adni. Egyszóval baromi drága. (sajnos) Érdekes, hogy a reklámpiacon csak a helyi médiások nem csökkentettek árat az elmúlt években minden más nagy elérésű média megtette. Megoldás? Árat kell csökkenteni, ha részt akarnak az országos kampányokból, hogy megérje a hirdetőknek számolni a plusz eléréssel, hiszen egyedül egy-egy város semmit nem számít. Kicsit át kellene gondolni a lehetőségeket és elfelejteni azt, hogy egy megyeszékhelyről lehet irányítani a teljes reklámpiacot.
 #118526  Szerző: kukac
 
kukac írta:
ügynökséges írta:Akik médiát vásárolnak, azok pontosan tudják, hogy az adatsor mit tartalmaz.
csak hogy a mérés elsősorban nem nekik készül, illetve nem az ő meggyőzésükre fogják felhasználni, hanem olyan, főként laikus ügyfelek orra alá fogják fegyvertényként odadugni, akik nem látják át ezt az egészet.

--
bocsánat, félreértettem a "médiát vásárolnak"-dolgot, tehát ez az adatsor ebben a formában alkalmas a félretájékoztatásra és ezt fel is fogják használni erre a célra (lásd classfm mérés promó)
tessék, már kinn is az ékes bizonyítéka hogy a szakemberek között is vannak, akik nem tudják megfelelően értelmezni az adatsort.
"A második negyedéves hallgatottsági adatok szerint a 15 évnél idősebbek közül a legtöbben naponta és országosan a Class FM-et hallgatták (26,1 százalék), majd az MR1-Kossuth Rádiót (18 százalék), az MR2-Petőfi Rádiót (11,8 százalék), a Music FM-et (3,9 százalék), az ötödik leghallgatottabb rádiócsatorna a Juventus Rádió volt (3,4 százalék)."
A Class FM és az MR1-Kossuth a leghallgatottabbak
 #118525  Szerző: kukac
 
adminisztrator írta:
kukac írta:még valami, arról volt szó hogy ez a mérés már mobiltelefonos lesz, itt olvasom hogy csak vezetékes telefonos lett. (?!?!)
15-59 mobil
60+ vezetékes
aha, ok.
 #118524  Szerző: markfelt
 
kukac írta:még valami, arról volt szó hogy ez a mérés már mobiltelefonos lesz, itt olvasom hogy csak vezetékes telefonos lett. (?!?!)
15-59 mobil
60+ vezetékes
 #118523  Szerző: kukac
 
18-49-ben a 15-25-ös music megveri a juvét a saját korcsoportjában. uhum..
  • 1
  • 214
  • 215
  • 216
  • 217
  • 218
  • 510