kukac írta:Fogalmam sincs pontosan mire gondolsz. Szerintem a rádiós piacon alapvetően az lenne a pozitív, ha minden rádió megvásárolná magáról az adatokat és nyilvánosak lennének. Az érthető, hogy a kutató cég nem óhajt ingyen adatokat szolgáltatni gondolom ebben mindannyian egyetértünk. Minél átláthatóbb egy piac, annál nagyobb az ügyfelek bizalma. Hogy nincs egyéb kategória? Miért ha van akkor mennyivel jobb a piacnak? Mert eladási szempontból maximum azzal lehet érvelni, hogy a média típust mennyien fogyasztják, de ennél több ebben nincs. Tehát sajnos vásárlási szempontból totálisan indiferens, hogy van-e egyéb kat. vagy nincs, mert nem tudjuk kik azok és nem tudjuk az árukat se, tehát nincs mit mivel összehasonlítani.arra amire a kérdés is vonatkozott, mivel más magyarázat nem nagyon van, feltételezhető hogy ezzel a manipulatív propagandafogással (bár a mérésnek a mai politikai vezérlésű reklámpiac-újrafelosztásnál egyre kevesebb szerepe van), a kisebb, független hirdetőket is próbálják a központi kassza felé terelni. senki sem mondta hogy a kutatócég ingyen biztosítson adatot, az viszont joggal elvárható hogy a mérést meg nem rendelő rádiókat is szerepeltesse egy egyéb kategóriában, amikor a hallgatottsági arányokat számolja, mert a 100%-ba azok is beletartoznak, és így már valószínűleg teljesen más arányok jönnek ki (így aztán nem is lehet "indifferensnek" tekinteni)... logikusan az utóbbi visszavezethető az előbbire.[/quote]
Inkább ezt valamiféle frusztrációnak érzem, mert médiavásárlási szempontból tényleg nincs jelentősége, hogy van-e egyéb kategória és ki van benne. Miért? Mert az elérésen és az áron kívül más nem nagyon számít. Érzelmi okok ritkábban fontosak, arra nem szabad építeni.