Induljunk el akkor egy másik irányból :!:
A Gold FM kereskedelmi rádió, reklámbevételekből él. Tfh. minél nagyobb a hallgatottság, annál nagyobb a részesedés a reklámtortából. (Eddig logikusan hangzik.) Csakhogy gyakorlatilag egyetlen eszköz van a hallgatottság mérésére, évente 3-szor a Szonda közvélemyénykutatása, ami bemondásra megy!
Kérdező: Melyik rádiót hallgatja?
14-49 éves: Egyiket sem. MP3-asozom.
K: Na de mégis, mondjon egyet! Bármit! (Szeretné minél előbb letudni a penzumát.)
14-49: Bumeráng! (Arról már hallott, és pont az ugrik be.)
K pedig húz egy rovatkát a Sláger mellé.
Nem állítom, hogy mindig így megy, sőt, de aligha véletlen hogy Debrecenben most vannak kint az FM95 reklámjai az utcákon, és a hirdetőújságokban megjelentek a MaxFM, a Rádió1, a Fun és szintén az FM95 reklámjai. (Januárban van mérés tudtommal.)
A cél, hogy a válaszolónak, ők ugorjanak be! (Persze ha hallgatókat is nyernek így, nem sértődnek meg, hiszen ők nagyobb eséllyel mondják őket. És persze a szóbeszéd, baráti tanácsok.)
Noha Debrecenben a Gold láthatatlan, de nem lepődnék meg, ha Nyíregyházán és Miskolcon ők is jóval több energiát ölnének bele. Ezt aki ott él megmondja. :mrgreen:
A kérdés: A focijogoknak köszönhetően többen fogják-e mondani / több embernek fognak-e ők beugrani ha a kérdezőbiztosnak rádiót kell mondani. :!: :!: :!: Ha kiépül az országos hállózatuk és csak néhány százalékot jelent (tényleg nem kell sokat jelentenie) akkor megérte nekik! Néhány százaléknyi difi is sok százmilliót jelenthet évente!
Mindegy mit, csak beszéljenek a közvetítéseikről, jogukról. Az eszköz az, amit korábban leírtam. Plusz ha pl. az NSO fórumain szídni is fogják őket, röhögni fognak a markukba, mert róluk beszélnek. Ingyenreklám.
Márpedig a 15 év alatt amennyiszer elhangzik, hogy a Goldé a rádiós jog, annyiszor lesz ez ingyenreklám, amiért egy fillért sem kell fizetniük.
Ahol nekik is lesz rádiójuk, ott bizony hülyék lennének továbbadni a fociközvetítésüket.