RADIOSITE Fórum

  • Közösségi közlekedés

 #151582  Szerző: noartist
 
admin írta:Elmondom, amit gondolok, kérem, ne sértődjön meg senki.

Régebben nagyon sokat taxiztam, de a kezdeti lelkesedés hamar alábbhagyott. Nem általánosítok, mert sok volt persze a kellemes csalódás, meg a tök normális utazás is, de ma már inkább megvárom az éjszakai járhatot, vagy Uberezek, és nem azért, mert nincs pénzem.

A bizalmamat ott kezdték elveszteni, mikor az esetek 30%-ában olyan útvonalon kezdtek vinni, amit egy hülye lehet, vagy egy nem odavalósi lehet, hogy bevesz, de én nem (Nyugatitól a reptérre Soroksáron át, és akkor még elkezd győzködni, hogy lezárás van). A taxiórát nézni kell mindig, hogy nincs-e valami "rendellenesség", mert olyan relatíve sűrűn van, és volt már olyan is, hogy lazán a pofámba fújta a cigifüstöt az úriember, már az új szabályok óta. Persze én még jól is jártam ahhoz képest, hogy a néger haveromat nem vitte el múltkor a sofőr, bizonyára mert néger, egy barátnőmet pedig meg akarta erőszakolni. Tudnám még sorolni, a Vitézy-féle szabályozás előtti példákkal mondjuk, de minek...

Az Uber szerintem egy fapados, de egyszeri polgárnak jobb szolgáltatás. Mint általában a közösségi szolgáltatások. Én nagyon sajnálom, akinek a megélhetését ez rontja, de a taxis szakmának hosszú távon vége lesz. Illetve nem teljesen, cipészek, meg postások is vannak még. Telefonközpont-kezelő is biztos van még a világon. Mehet tovább prémium rendszerként.

A taxisok sajnos rég elvesztették a bizalmamat és erről nem az Uber tehet. Meg én sem. Általában nagyon szolidáris vagyok, de kb. annyira tudom támogatni őket, mint a kapuk miatt őrjöngő Ultrákat. Tehát legfeljebb megérteni, elfogadni, és nem anyázni, hogy nem tudok végigmenni a Bajcsyn.
Ez megint nem egy ritka dolog- munkakerülő, vagy éppen másokat szándékosan lehúzó emberekkel szinte mindenhol találkozni. (oké, utóbbi érint most minket elsősorban)
Van becsületes, normális taxis, és persze, van, aki ott húz le, ahol tud. Ugyanez van például a villanyszerelőnél is, akár. Kihívod egy konnektort kicserélni, ő pedig rád fogja sózni bármi áron, hogy az egész házat újra kell vezetékelni, mert x éve volt már. Vagy 5 percig nem figyel az ember, és megcsinál még ezt-azt, ami nem is volt kérve. (csak egy példa, ne vegye magára senki)
 #151581  Szerző: markfelt
 
Elmondom, amit gondolok, kérem, ne sértődjön meg senki.

Régebben nagyon sokat taxiztam, de a kezdeti lelkesedés hamar alábbhagyott. Nem általánosítok, mert sok volt persze a kellemes csalódás, meg a tök normális utazás is, de ma már inkább megvárom az éjszakai járhatot, vagy Uberezek, és nem azért, mert nincs pénzem.

A bizalmamat ott kezdték elveszteni, mikor az esetek 30%-ában olyan útvonalon kezdtek vinni, amit egy hülye lehet, vagy egy nem odavalósi lehet, hogy bevesz, de én nem (Nyugatitól a reptérre Soroksáron át, és akkor még elkezd győzködni, hogy lezárás van). A taxiórát nézni kell mindig, hogy nincs-e valami "rendellenesség", mert olyan relatíve sűrűn van, és volt már olyan is, hogy lazán a pofámba fújta a cigifüstöt az úriember, már az új szabályok óta. Persze én még jól is jártam ahhoz képest, hogy a néger haveromat nem vitte el múltkor a sofőr, bizonyára mert néger, egy barátnőmet pedig meg akarta erőszakolni. Tudnám még sorolni, a Vitézy-féle szabályozás előtti példákkal mondjuk, de minek...

Az Uber szerintem egy fapados, de egyszeri polgárnak jobb szolgáltatás. Mint általában a közösségi szolgáltatások. Én nagyon sajnálom, akinek a megélhetését ez rontja, de a taxis szakmának hosszú távon vége lesz. Illetve nem teljesen, cipészek, meg postások is vannak még. Telefonközpont-kezelő is biztos van még a világon. Mehet tovább prémium rendszerként.

A taxisok sajnos rég elvesztették a bizalmamat és erről nem az Uber tehet. Meg én sem. Általában nagyon szolidáris vagyok, de kb. annyira tudom támogatni őket, mint a kapuk miatt őrjöngő Ultrákat. Tehát legfeljebb megérteni, elfogadni, és nem anyázni, hogy nem tudok végigmenni a Bajcsyn.
 #151580  Szerző: noartist
 
Pasa írta:
djlacee írta:Szerintem meg mi, rádiósok tüntessünk azért, hogy zárják be a Spotify, Deezer, Youtube Music stb... dolgokat
Miért? Azok legális csatornák, meg amúgy sem veszélyeztetik lényegesen a rádiókat, mert elenyésző az elérésük egy sugárzó rádióhoz képest.
De mondok pár példát arra, hogy mi a baj az UBER-rel (csak hogy hátha megértitek esetleg a helyzetet).
Ha az UBER maradjon, mert az mindenkinek csak jó, akkor javaslom, hogy legyenek közösségi dohány- és alkoholmegosztó helyek (zárjegy nélküli olcsó csempészáruval), közösségi üzemanyagmegosztók (ukrán és szerb csempészbenzinnel), és országos kalózrádiók (jogdíj és sugárzási díj nélkül). Szóval szerintetek ez így lenne jó mindenkinek?
Sok dologban nem értek egyet Veled, de ebben 100%-ban igazad van.
 #151579  Szerző: Glenn
 
asr27 írta:már utaztam mindkettővel. Pár éve taxival elég rendszeresen . Tényleg ennyire ostoba vagy, vagy csak direkt csinalod?!
Röviden: az uberesnek többnyire nincs vezetési rutinja, nincs helyismerete, nincs emberismerete, nincs megfelelő autója, nincs semmilyen vizsgája, nincs utasbiztosítása, nincs adószáma, nincs számlatömbje, nincs utaskártya elfogadója, és legfőképpen engedélye. A taxisok többségének meg ezek mind megvannak.
Majd ha az Ubernek, mint cégnek lesz engedélye személyszállításra (mielőtt belekötnél, nála rendelnek kocsit és a vele szerződésben álló viszi el, tehát taxiznak hatósági engedély nélkül), a soföröknek meg ugyanúgy, mint egy taxisnak, 250000 forintba fog kerülni havonta, hogy dolgozhasson (engedélyek, drosztdíj, adók, stb.) és le is vizsgáznak, na akkor versenyhelyzet lesz és nem lesz ellenük tiltakozás.
De miért is magyarázom ezt egy ostobának...? :x
 #151577  Szerző: asr27
 
Pasa írta:
asr27 írta:[img]
Ezt a képet nem tudom, ki csinálta, de a te ostobaságodat bizonyítja, hogy simán betetted ide anélkül, hogy életedben láttál volna taxit vagy uberest belülről... :hit:
miért is? Azért, mert jelenleg vidéken vagyok, már utaztam mindkettővel. Pár éve taxival elég rendszeresen . Tényleg ennyire ostoba vagy, vagy csak direkt csinalod?!
 #151576  Szerző: Glenn
 
asr27 írta:[img]
Ezt a képet nem tudom, ki csinálta, de a te ostobaságodat bizonyítja, hogy simán betetted ide anélkül, hogy életedben láttál volna taxit vagy uberest belülről... :hit:
 #151575  Szerző: Glenn
 
djlacee írta:Szerintem meg mi, rádiósok tüntessünk azért, hogy zárják be a Spotify, Deezer, Youtube Music stb... dolgokat
Miért? Azok legális csatornák, meg amúgy sem veszélyeztetik lényegesen a rádiókat, mert elenyésző az elérésük egy sugárzó rádióhoz képest.
De mondok pár példát arra, hogy mi a baj az UBER-rel (csak hogy hátha megértitek esetleg a helyzetet).
Ha az UBER maradjon, mert az mindenkinek csak jó, akkor javaslom, hogy legyenek közösségi dohány- és alkoholmegosztó helyek (zárjegy nélküli olcsó csempészáruval), közösségi üzemanyagmegosztók (ukrán és szerb csempészbenzinnel), és országos kalózrádiók (jogdíj és sugárzási díj nélkül). Szóval szerintetek ez így lenne jó mindenkinek?
 #151574  Szerző: djlacee
 
Szerintem meg mi, rádiósok tüntessünk azért, hogy zárják be a Spotify, Deezer, Youtube Music stb... dolgokat
 #151571  Szerző: Glenn
 
djlacee írta:Nem ellenedre Pasa, de inkább kerékpározom/buszozom, minthogy taxizzak.
Magánügy, hogy nem tudod megfizetni. Étterembe se jársz, mert arra sincs pénzed, akkor azt is be kell zárni?
admin írta:Attól jogállam valami, ha egy érdekcsoport követeléseinek teret ad? Ezt nem teljesen értem.
Mert az egyáltalán nem közérdek, hogy ne legyen Uber, az a taxisok érdeke - amit persze megértek.
Attól jogállam, hogy be kell tartani a törvényeket. Nincs itt semmilyen érdekcsoport, hanem becsületes adófizető polgárok vannak, akiktől ellopják a munkát a csaló, semmit sem fizető és minden szabályt áthágó kontárok.
Hogy ne legyen UBER, az nyilván érdeke a taxisoknak, mint ahogy érdeke a Mc Donald's-nak is az, hogy ne álljon elé egy lakókocsis hamburgerárus, érdeke az orvosoknak, hogy ne gyógyítsanak féláron engedély nélküli magángyógyászok, stb.
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 219