RADIOSITE Fórum

  • Közösségi közlekedés

 #151594  Szerző: Glenn
 
admin írta:Nyugatitól, éjjel.
Ajjaj...
Tudom, mit éreztél, nem lehetett őszinte a mosolyod. ^^
Csak azt tudom mondani, rendelj régi, jó hírű cégtől taxit, ha muszáj.
Én is belefutottam a gyorsan finomat hozó pizzásba. Olcsó volt, ez tény, de a többi paraméter... :vomit:
 #151589  Szerző: Glenn
 
Nekem az nagyon sokat mondott, hogy a NYUGATIBÓL mentél a reptérre. Gondolom nem hívtál oda taxit...
 #151588  Szerző: markfelt
 
Akkor igen eltérő tapasztalataink vannak. Persze ezek csak féligazságok, dehát abból főzzünk, ami van.
 #151587  Szerző: Glenn
 
admin írta:De ha a taxis átbasz, akkor nem érdekel.
Nem basz át. Rendelj komoly cégtől.
admin írta:Megjegyzem, nyugaton is átvernek, talán csak Londonban volt pozitív tapasztalatom velük.
Londonban? Hát hallottam, hogy ott épp a múlté lett a híresen korrekt taxiszolgáltatás a sok új (nem is fekete színű autóval dolgozó) belépő miatt. Beszéltem olyannal, akit ott is átvertek. Ezzel szemben sok külföldi és hazai utas nagyon pozitívan beszél a budapesti taxikról mostanában.
admin írta:legalább nem húznak le, illetve meg se próbálják. Legalábbis eddig.
Tényleg? És a szilveszteri hatszoros-nyolcszoros árról mi a véleményed???
 #151586  Szerző: markfelt
 
Nincs mit "bevallani". Ha ugyanazt megkapom ötödannyiért, akkor nyilván azt választom, de nem ez a fő ok, hanem amiket leírtam, és azok nem régi tapasztalatok.

Amúgy pedig mindenből a hivatalos- és nem a félmegoldásokat, helyettesítő termékeket preferálom, a Windowsom, Officeom is legális, a Netflixre és Spotifyra is elő vagyok fizetve. De ha a taxis átbasz, akkor nem érdekel az sem, hogy lényegében kevesebbet kapok az Ubertől. Egy félmegoldást. Mert legalább nem húznak le, illetve meg se próbálják. Legalábbis eddig.

Megjegyzem, nyugaton is átvernek, talán csak Londonban volt pozitív tapasztalatom velük.
 #151585  Szerző: Glenn
 
admin írta:Igen, de a tapasztalataim szerint taxisból a becsületes a ritka, tisztelet nekik. Viszont emiatt már csak akkor hívok taxit, ha nincs más opció (pl. sietni kell - Ubert csak este szoktam tudni használni).
A többség becsületes és korrekt. A szakma az elmúlt 10 évben már magától is lassan, de tisztult, a szabályozás óta (két és fél éve) látványos a javulás (bár más lehúzós szakmákban így lenne, pl. számítógépszerelők). Sajnálom, hogy régi tapasztalatodból táplálkozol még ma is. Ne erre fogd az UBER hívását, inkább valld be, hogy azért hívod, mert olcsó (nem szégyen az, sőt érthető). Hozzáteszem, hogy még ma sem mindegy, milyen cégtől rendelsz taxit, utcai beülősről, leintősről nem is beszélve.
mlaszlo írta:Étteremnél van alternatíva, van olcsóbb és van drágább. Taxinál egyformán drága mindegyik.
Egyébként lehet felszólalni és az UBER-t okolni, de ha beszüntetik, attól a taxik forgalma nem fog igazán nőni, mert az UBER közönsége nem fogja tudni megfizetni.
Mindkét dologban van némi igazság.
Az, hogy az éttermeknél vannak kategóriák, helyes, hiszen óriásiak a különbségek is magában a szolgáltatásban (Gundel kontra lacikonyha). Taxinál teljesen más a helyzet, hiszen 2013 előtt a sokféle árral járó kocsik közt annyi volt a különbség, hogy ki tolta pofátlanabbul az órát (kis tarifa, mégis magas ár). Ezért itt ugyanúgy fix árra van szükség, mint pl. Bécsben. Jelenleg a taxi pontosan olyan áron van, amely a szolgáltatás költségeit fedezi és az üzemeltetőnek (nem magas) nyereséget biztosít. Hogy a magyar emberek többségének túl drága? Ez igaz, csakhogy erről egyetlen taxis sem tehet. Ezt a tarifát a taxis rendelet írta elő, és mivel európai árú autókkal, európai árú üzemanyaggal, európai árú javítási költséggel, európainál is magasabb adóterheléssel működnek, sajnos ez a költséghatékony díjszabás. Lényegében ez teszi az Ubert népszerűvé, nem a minősége. Ezekből pedig az következik, hogy a helyzetért sem a taxis, sem az utas nem okolható, kizárólag a szabályalkotó és azt betartatni képtelen hatóság.
A második felvetésedhez annyit, hogy ha megszűnne az UBER, nagyot nőne a taxik forgalma. Éppen annyit, mint amennyivel csökkent az UBER miatt (30% körül). Ennél persze nagyobb az UBER forgalma, hiszen sokan utaznak velük olyanok, akik taxit nem használtak, de sokan taxi helyett hívják. Az jó kérdés, hogy a taxival nem járóktól miért kell elvenni az UBER-t. Ez a kérdés fel sem merülne, ha nem lett volna UBER, mert addig a kis pénzűek elfogadták, hogy nekik drága. Ez van, de ez innentől már politika.
Szerintem sem az UBER sofőr, sem a taxis, sem az utas nem hibáztatható. A rendeletalkotó és maga az UBER a hibás ebben a helyzetben.
 #151584  Szerző: mlaszlo
 
Pasa írta: Magánügy, hogy nem tudod megfizetni. Étterembe se jársz, mert arra sincs pénzed, akkor azt is be kell zárni?
Étteremnél van alternatíva, van olcsóbb és van drágább. Taxinál egyformán drága mindegyik.
Egyébként lehet felszólalni és az UBER-t okolni, de ha beszüntetik, attól a taxik forgalma nem fog igazán nőni, mert az UBER közönsége nem fogja tudni megfizetni.
 #151583  Szerző: markfelt
 
Igen, de a tapasztalataim szerint taxisból a becsületes a ritka, tisztelet nekik. Viszont emiatt már csak akkor hívok taxit, ha nincs más opció (pl. sietni kell - Ubert csak este szoktam tudni használni).
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 219