admin írta:Igen, de a tapasztalataim szerint taxisból a becsületes a ritka, tisztelet nekik. Viszont emiatt már csak akkor hívok taxit, ha nincs más opció (pl. sietni kell - Ubert csak este szoktam tudni használni).
A többség becsületes és korrekt. A szakma az elmúlt 10 évben már magától is lassan, de tisztult, a szabályozás óta (két és fél éve) látványos a javulás (bár más lehúzós szakmákban így lenne, pl. számítógépszerelők). Sajnálom, hogy régi tapasztalatodból táplálkozol még ma is. Ne erre fogd az UBER hívását, inkább valld be, hogy azért hívod, mert olcsó (nem szégyen az, sőt érthető). Hozzáteszem, hogy még ma sem mindegy, milyen cégtől rendelsz taxit, utcai beülősről, leintősről nem is beszélve.
mlaszlo írta:Étteremnél van alternatíva, van olcsóbb és van drágább. Taxinál egyformán drága mindegyik.
Egyébként lehet felszólalni és az UBER-t okolni, de ha beszüntetik, attól a taxik forgalma nem fog igazán nőni, mert az UBER közönsége nem fogja tudni megfizetni.
Mindkét dologban van némi igazság.
Az, hogy az éttermeknél vannak kategóriák, helyes, hiszen óriásiak a különbségek is magában a szolgáltatásban (Gundel kontra lacikonyha). Taxinál teljesen más a helyzet, hiszen 2013 előtt a sokféle árral járó kocsik közt annyi volt a különbség, hogy ki tolta pofátlanabbul az órát (kis tarifa, mégis magas ár). Ezért itt ugyanúgy fix árra van szükség, mint pl. Bécsben. Jelenleg a taxi pontosan olyan áron van, amely a szolgáltatás költségeit fedezi és az üzemeltetőnek (nem magas) nyereséget biztosít. Hogy a magyar emberek többségének túl drága? Ez igaz, csakhogy erről egyetlen taxis sem tehet. Ezt a tarifát a taxis rendelet írta elő, és mivel európai árú autókkal, európai árú üzemanyaggal, európai árú javítási költséggel, európainál is magasabb adóterheléssel működnek, sajnos ez a költséghatékony díjszabás. Lényegében ez teszi az Ubert népszerűvé, nem a minősége. Ezekből pedig az következik, hogy a helyzetért sem a taxis, sem az utas nem okolható, kizárólag a szabályalkotó és azt betartatni képtelen hatóság.
A második felvetésedhez annyit, hogy ha megszűnne az UBER, nagyot nőne a taxik forgalma. Éppen annyit, mint amennyivel csökkent az UBER miatt (30% körül). Ennél persze nagyobb az UBER forgalma, hiszen sokan utaznak velük olyanok, akik taxit nem használtak, de sokan taxi helyett hívják. Az jó kérdés, hogy a taxival nem járóktól miért kell elvenni az UBER-t. Ez a kérdés fel sem merülne, ha nem lett volna UBER, mert addig a kis pénzűek elfogadták, hogy nekik drága. Ez van, de ez innentől már politika.
Szerintem sem az UBER sofőr, sem a taxis, sem az utas nem hibáztatható. A rendeletalkotó és maga az UBER a hibás ebben a helyzetben.