Ja igen, a másik kedvencem a "széles réteg". Azt, hogy egy adott fórumban - nevezzük Facebook poszt alatti kommentekben - 20-30 db de akár 150-200 db komment érkezik arról, hogy szerették a Music FM-et, attól még az rohadtul nem reprezentatív. Bár egy adott poszt alatt nagyon soknak tűnik, és akár órákig is görgetehetsz lefelé, az attól még számszerűsítve akkor is csak 200 vagy 300 komment. Egy tíz milliós országban!!! De szűkítve a kört, egy kb. összességében 2-3 milliónyi rádiót hallgató ember közül CSAK 200 db. És mindezt úgy, hogy feltételezzük azt, hogy egy ember csak egyszer írja le a véleményét, és nem minden hasonló poszt alá odaírja, mert mindenhol szereti látni.
Látványosan sokan szerették az Abaházi féle Sláger Reggelt. 200 - 300 számra voltak sajnáló kommentek a megszűnéskor. A hallgatottsági adatokban mégsem látszott ez. Az. hogy van egy nűsornak / rádiónak 200-300 pozitív kommentelője a Facebookon, az - ahogy mondtam - írásban baromi látványos, de ha egymás mellé állítjuk őket, pont elférnének a 4-es metró kocsijaiban. Úgy már nem olyan sok.
Egy hallgatottsági kutatás viszont már jellemezni tud hallgatói ízléseket, szokásokat. És csak vissza kell keresni a Music FM hallgatottsági adatait, és összehasonlítani a konkurenciával a Petőfivel, vagy a R1-el. Mondjuk a megszűnése előtti időkben. Azért akkor, mert akkorra forrotta ki magát mindkét brand, az egyik ugye egy re-branding, a másik pedig egy újraindulás után. A két rádió cirka 1-2 éve kontra a Music Fm 7 éve... Na, abban nem volt köszönet. Kiss Anikó nem lehetett rá büszke.
Ja. De hogy ti nem hisztek a kutatásoknak. Most jut eszembe. Akkor hagyjuk is. A ti saját tesztjeitek valószínűleg komplexebb matematikai képleteken / algoritmusokon / számításokon alapulnak, mint amilyennel az ezzel foglalkozó képzett szakemberek dolgoznak. Elnézést.
Látványosan sokan szerették az Abaházi féle Sláger Reggelt. 200 - 300 számra voltak sajnáló kommentek a megszűnéskor. A hallgatottsági adatokban mégsem látszott ez. Az. hogy van egy nűsornak / rádiónak 200-300 pozitív kommentelője a Facebookon, az - ahogy mondtam - írásban baromi látványos, de ha egymás mellé állítjuk őket, pont elférnének a 4-es metró kocsijaiban. Úgy már nem olyan sok.
Egy hallgatottsági kutatás viszont már jellemezni tud hallgatói ízléseket, szokásokat. És csak vissza kell keresni a Music FM hallgatottsági adatait, és összehasonlítani a konkurenciával a Petőfivel, vagy a R1-el. Mondjuk a megszűnése előtti időkben. Azért akkor, mert akkorra forrotta ki magát mindkét brand, az egyik ugye egy re-branding, a másik pedig egy újraindulás után. A két rádió cirka 1-2 éve kontra a Music Fm 7 éve... Na, abban nem volt köszönet. Kiss Anikó nem lehetett rá büszke.
Ja. De hogy ti nem hisztek a kutatásoknak. Most jut eszembe. Akkor hagyjuk is. A ti saját tesztjeitek valószínűleg komplexebb matematikai képleteken / algoritmusokon / számításokon alapulnak, mint amilyennel az ezzel foglalkozó képzett szakemberek dolgoznak. Elnézést.
Dani írta: ↑2020.04.18. 22:27 Ha már a tényekről beszélünk, a Facebookon sok kommentelő a mai napig hiányolja a MusicFM-et jóval több mint egy évvel a megszűnése után is! Ha annyira csak "háttér rádiózásra" lenne szükség valóban, akkor miért hiányolja a mai napig egy elég széles réteg a MusicFM féle rádiókat?
