RADIOSITE Fórum

  • Petőfi Rádió

 #194539  Szerző: Lacii
 
david72 írta: 2021.10.29. 20:08 Érdekes a nagy megfejtő nekem, hevitúlsz pulcsiban, mint csatornaigazgató. Tudom itt kevesen értenek egyet velem, de ez megint egy "feltaláljuk a rádiózást" projekt, önmegvalósítással, 500 ezer elpártoló rádióhallgató lekakilásával. Ez is egy gyors királyság, úgyhogy érdemes kiélvezni, mert MINDEN ilyennek a lehető leggyorsabban lesz vége. Aztan majd természetesen jön más, aki vagy önmegvalósít, vagy nem.

Nem teszt, hanem néhány pozicióba került ember határozza mi a jó zene? Ezt szeretjük, ezt hallgatod, paraszt. Hallgatottság úgy sem kell, nekem, meg a főnőkeimnek jól szóljon a kocsiba. Bahh.

Szeretném kérdezni a károgóktól, akik azt mondják, hogy NEM IS KELL a közszolgálati csatornákon értékelhető, nagyközönségnek szóló tartalmat gyártani (vagy megpróbálni), hogy a másik 2,5 millió rádióhallgatónak aki nem találja meg a neki szóló zenét, tartalmat a közmédia csatornáin, annak akkor nem kell évente az üzemeltetésre átutalt adó rá eső részét befizetni?

MIlyen hozzáállás ez hogy NEM KELL HALLGATOTTSÁG? Agyam eldobom.


Innen: "https://index.hu/kultur/2021/10/29/zajr ... r-szilard/"
Szerinted. Szerintem pedig ennek az embernek a kisujja többet ér, mint az ilyen T.T./Mekfláj féle múlt századból itt maradt, begyöpösödött, arrogáns szaralakok, akik a mai napig élősködnek a magyar rádiós piacon. Aki mer változtatni, újat behazni, nem ragaszkodik a harminc éves rádiós trendekhez és a kamu tesztekhez az csak rossz lehet? Ez milyen hozzáállás már...
 #194535  Szerző: p0tyi
 
david72 írta: 2021.10.29. 20:08 Eddig megmondom őszintén nem ismertem ezt az ember, vagy nem kutakodtam utána. Rémisztőek a cikkből az alábbi idézetek:

------------
"A kereskedelmi rádiókat is vizsgálta?

Természetesen. Nagyon gyorsan eldöntöttem, hogy közmédiaként nem kell a kereskedelmi zajrádiókkal versenyezni. Azt is eldöntöttem, és ehhez megkaptam a támogatást, hogy nem a hallgatottságot növeljük, hanem a kulturális értékközvetítő szerepet erősítjük. Ne a hallgatók száma nőjön általában, hanem azoké a hallgatóké, akik az identitása miatt hallgatják a rádiót, akik zenei újdonságokra kíváncsiak, fiatal hangokat akarnak hallani, új nézőpontokat szeretnének megismerni és olyan tartalmakat hallani, amelyek új gondolatokat ébresztenek bennük, és mindeközben alapvetően biztonságban vannak."

A zenei kínálatban is eltérnek a kereskedelmi rádióktól?

Sok szempontból. Például abban is, hogy egy kereskedelmi rádió néhány száz dalos adatbázissal működik, mi – épp azért, hogy több minden beleférjen, jelenleg – nagyjából 1200 darabos katalógussal dolgozunk. Nem zenei sávokban, hanem szövetben gondolkozunk.


Most mondta, hogy az ön és a zenei szerkesztők határozzák meg, mi hangzik el a rádióban.


Ezért vigyáztam arra, hogy ne legyen két egyforma ízlésű ember a zeneiszerkesztő-csapatban. Arra törekszem, hogy olyan emberekkel vegyem körül magam ebben a csapatban, akikkel adott esetben ütközik az ízlésünk, a véleményünk, miközben hasonló az értékítéletünk.

--------
Érdekes a nagy megfejtő nekem, hevitúlsz pulcsiban, mint csatornaigazgató. Tudom itt kevesen értenek egyet velem, de ez megint egy "feltaláljuk a rádiózást" projekt, önmegvalósítással, 500 ezer elpártoló rádióhallgató lekakilásával. Ez is egy gyors királyság, úgyhogy érdemes kiélvezni, mert MINDEN ilyennek a lehető leggyorsabban lesz vége. Aztan majd természetesen jön más, aki vagy önmegvalósít, vagy nem.

Nem teszt, hanem néhány pozicióba került ember határozza mi a jó zene? Ezt szeretjük, ezt hallgatod, paraszt. Hallgatottság úgy sem kell, nekem, meg a főnőkeimnek jól szóljon a kocsiba. Bahh.

Szeretném kérdezni a károgóktól, akik azt mondják, hogy NEM IS KELL a közszolgálati csatornákon értékelhető, nagyközönségnek szóló tartalmat gyártani (vagy megpróbálni), hogy a másik 2,5 millió rádióhallgatónak aki nem találja meg a neki szóló zenét, tartalmat a közmédia csatornáin, annak akkor nem kell évente az üzemeltetésre átutalt adó rá eső részét befizetni?

MIlyen hozzáállás ez hogy NEM KELL HALLGATOTTSÁG? Agyam eldobom.


Innen: "https://index.hu/kultur/2021/10/29/zajr ... r-szilard/"
+1
 #194532  Szerző: david72
 
Eddig megmondom őszintén nem ismertem ezt az ember, vagy nem kutakodtam utána. Rémisztőek a cikkből az alábbi idézetek:

------------
"A kereskedelmi rádiókat is vizsgálta?

Természetesen. Nagyon gyorsan eldöntöttem, hogy közmédiaként nem kell a kereskedelmi zajrádiókkal versenyezni. Azt is eldöntöttem, és ehhez megkaptam a támogatást, hogy nem a hallgatottságot növeljük, hanem a kulturális értékközvetítő szerepet erősítjük. Ne a hallgatók száma nőjön általában, hanem azoké a hallgatóké, akik az identitása miatt hallgatják a rádiót, akik zenei újdonságokra kíváncsiak, fiatal hangokat akarnak hallani, új nézőpontokat szeretnének megismerni és olyan tartalmakat hallani, amelyek új gondolatokat ébresztenek bennük, és mindeközben alapvetően biztonságban vannak."

A zenei kínálatban is eltérnek a kereskedelmi rádióktól?

Sok szempontból. Például abban is, hogy egy kereskedelmi rádió néhány száz dalos adatbázissal működik, mi – épp azért, hogy több minden beleférjen, jelenleg – nagyjából 1200 darabos katalógussal dolgozunk. Nem zenei sávokban, hanem szövetben gondolkozunk.


Most mondta, hogy az ön és a zenei szerkesztők határozzák meg, mi hangzik el a rádióban.


Ezért vigyáztam arra, hogy ne legyen két egyforma ízlésű ember a zeneiszerkesztő-csapatban. Arra törekszem, hogy olyan emberekkel vegyem körül magam ebben a csapatban, akikkel adott esetben ütközik az ízlésünk, a véleményünk, miközben hasonló az értékítéletünk.

--------
Érdekes a nagy megfejtő nekem, hevitúlsz pulcsiban, mint csatornaigazgató. Tudom itt kevesen értenek egyet velem, de ez megint egy "feltaláljuk a rádiózást" projekt, önmegvalósítással, 500 ezer elpártoló rádióhallgató lekakilásával. Ez is egy gyors királyság, úgyhogy érdemes kiélvezni, mert MINDEN ilyennek a lehető leggyorsabban lesz vége. Aztan majd természetesen jön más, aki vagy önmegvalósít, vagy nem.

Nem teszt, hanem néhány pozicióba került ember határozza mi a jó zene? Ezt szeretjük, ezt hallgatod, paraszt. Hallgatottság úgy sem kell, nekem, meg a főnőkeimnek jól szóljon a kocsiba. Bahh.

Szeretném kérdezni a károgóktól, akik azt mondják, hogy NEM IS KELL a közszolgálati csatornákon értékelhető, nagyközönségnek szóló tartalmat gyártani (vagy megpróbálni), hogy a másik 2,5 millió rádióhallgatónak aki nem találja meg a neki szóló zenét, tartalmat a közmédia csatornáin, annak akkor nem kell évente az üzemeltetésre átutalt adó rá eső részét befizetni?

MIlyen hozzáállás ez hogy NEM KELL HALLGATOTTSÁG? Agyam eldobom.


Innen: "https://index.hu/kultur/2021/10/29/zajr ... r-szilard/"
 #194526  Szerző: Glenn
 
IstvánB írta: 2021.10.29. 17:22 Mondj már egyet, behangolnám.
Ha szenvedni akarsz, mondok. :gonosz:
Jazzy, Tilos, Info, Trend FM.
 #194525  Szerző: IstvánB
 
Glenn írta: 2021.10.29. 16:56
Bocsánat, ez már politika, de nem én kezdtem. Tehát nem (!!!!!!) minden rádió tolja ugyanazt a propagandát, van olyan (nem is egy), amelyik a másik propagandát tolja. Mert hát nem csak MTI van, hanem...
Mondj már egyet, behangolnám.
 #194523  Szerző: Glenn
 
p0tyi írta: 2021.10.29. 09:55Legyen akkor analóg hálózaton két erős közrádió, egy hír/közéleti, és egy kulturális (l. Románia), a másik két csomagot meg pályáztassák meg kereskedelmi rádiónak!
Románia nagyon rossz példa. Nincs két analóg hálózat, csak egy van. Az Actualitati fogható nagyjából az ország kétharmadán a középhullámon és URH-n, ez a hír jellegű adásuk. Melyik a másik? FM-en is rossz a helyzet, mert nincs egy országos fedettségű kereskedelmi rádiójuk sem! Ja, és a szlovákoknak sincs ilyenjük, meg a horvátoknak sem.
noartist írta:A kereskedelmi rádiózás NEM közszolgálati feladat. Nem kell meghatározó piaci szereplővé emelni a Petőfit. A közt kell szolgálnia. Olyan dolgokkal, amelyekkel egy kerrádió nem élne meg.
Nálad a pont. Akik egy "mainstream" (nincs rá magyar szó, bármilyen rossz is ez így) rádiót várnak el közszolgálatiként, azok nincsenek képben.
p0tyi írta:Van, ahol viszont mégiscsak kereskedelmi jellegű a közrádió egy része. Például ott az Ö3.
Az Ö3 is rossz példa, mert pont annyira kereskedelmi, mint a Petőfi. Van benne reklám, de nem hallgatóorientált. Azaz közszolgálati. Tele van sokféle műfajú, korú zenével és sok szöveggel. Kereskedelmiként nem élne meg. Az osztrák piac - amit itt sok éve sokan istenítenek - amúgy is torz, mivel Európában utolsóként épp ott volt tilos a magánmédia. A 90-es évek végéig csak állami rádió és tévé létezett, majd nagy nehezen engedélyezték a magánadásokat is. Nem véletlenül vezet mindig magasan hallgatottságban az ORF (legalábbis a hivatalos mérésben).
noartist írta:és abból is elegem van, hogy az ország legtöbb pontján minden (!!!!!!) fogható rádió ugyanazt a propagandát tolja a hírblokkjaiban. Az is, amelyik nem KESMA / MTVA. Mert hát MTI.
Bocsánat, ez már politika, de nem én kezdtem. Tehát nem (!!!!!!) minden rádió tolja ugyanazt a propagandát, van olyan (nem is egy), amelyik a másik propagandát tolja. Mert hát nem csak MTI van, hanem...
 #194516  Szerző: p0tyi
 
Ha pusztán politikai aspektusból nézem, akkor az van, amit írsz. Viszont a régióban szinte mindenhol, és globálisan is az a trend, hogy a méretgazdaságosság és hatékony működés miatt egy üzemeltetőnek több rádiója is lesz. A független, egycsatornás szereplőket vagy felvásárolják, vagy bezárják a boltot. Főleg ha helyi rádióról van szó. Folyamatosan tisztul a piac, szűnnek meg a párhuzamosságok és a valódi verseny, bizonyos szegmensekben, cserébe lesznek tematikák. A cégcsoportok közti verseny válik dominánssá az egyes rádiók közti verseny helyett.

Ez a diverzifikáció megy Szlovákiában, Szerbiában, Romániában teljesen törvényesen, de a hozzánkéhoz hasonló kiskapuzással már Horvátországban is.
 #194515  Szerző: noartist
 
p0tyi írta: 2021.10.29. 09:55 Van, ahol viszont mégiscsak kereskedelmi jellegű a közrádió egy része. Például ott az Ö3. Vagy ott a You FM Németországban. Itt a közszolgálati vázat a gyors, pontos és objektív hírszolgáltatás, közlekedési és egyéb infók adják (hallod, Pitbull?), nem a "rétegtartalom".

Az sem ideális, hogy 4 állomás foglalja el az értékes országos frekvenciacsomagokat, ebből 2 nagyon erősen rétegrádió, a 3. meg épp most válik azzá, ha nem vigyáznak. Ezt nevezik közpénzégetésnek.

Legyen akkor analóg hálózaton két erős közrádió, egy hír/közéleti, és egy kulturális (l. Románia), a másik két csomagot meg pályáztassák meg kereskedelmi rádiónak!
noartist írta: 2021.10.29. 09:33 Nem értem a hisztit. A Titusz-féle Petőfi egy anti-Class FM volt. Kvázi egy kereskedelmi rádió, ahhoz igazított (züllesztett) igényszinttel. Működött? Igen, ezen az elcseszett piacon remekül elvolt. Célját teljesítette: a Class FM igazából eltűnt, a Retro és az R1 meg (ha egyszer végre eltalálja, mi akar lenni) elviszik a hallgatói bázist.
Amúgy itt le is írtad, mi a baj a közrádióval. Azért lett kereskedelmies a Petőfi, hogy kiszorítsa/pótolja a politikai okok miatt bezárt Class FM-et, és most azért vált, hogy politikai okok miatt a fő oligarcha rádiói jobban menjenek? Mivan?! Leírni is rémes, és bazmeg ez a valóság.
Az valóban tény, hogy teljesen irreális, hogy ennyi országos csomagot foglal el az közmédia. Valahogyan racionalizálni kéne ezt, de mi értelme az egésznek, ha majd az is ugyanúgy a kormánypártnak kedves vállalkozóhoz kerül, és repül a rendkívül értékes, független Kesmához? Ugyanott tartunk.

Kivégezték a teljes rádiós piacot, majd még a sírján is ugrálnak. Ez történik. Lehet szidni az "emútnyócévet", sok-sok esetben joggal, de basszameg, mi történik az "emúttizenkétévben"? Mi maradt a rádiós piacból? Nincs független szereplő az analóg platformon! Az egész országban alig-alig lehetne már felsorolni párat... és abból is elegem van, hogy az ország legtöbb pontján minden (!!!!!!) fogható rádió ugyanazt a propagandát tolja a hírblokkjaiban. Az is, amelyik nem KESMA / MTVA. Mert hát MTI.

Lenne itt min dolgozni, és én a Petőfi kicsit át(vissza-)alakítását most pozitívumként értékelem. De ezzel még nincs minden megoldva, sőt.
 #194511  Szerző: p0tyi
 
Van, ahol viszont mégiscsak kereskedelmi jellegű a közrádió egy része. Például ott az Ö3. Vagy ott a You FM Németországban. Itt a közszolgálati vázat a gyors, pontos és objektív hírszolgáltatás, közlekedési és egyéb infók adják (hallod, Pitbull?), nem a "rétegtartalom".

Az sem ideális, hogy 4 állomás foglalja el az értékes országos frekvenciacsomagokat, ebből 2 nagyon erősen rétegrádió, a 3. meg épp most válik azzá, ha nem vigyáznak. Ezt nevezik közpénzégetésnek.

Legyen akkor analóg hálózaton két erős közrádió, egy hír/közéleti, és egy kulturális (l. Románia), a másik két csomagot meg pályáztassák meg kereskedelmi rádiónak!
noartist írta: 2021.10.29. 09:33 Nem értem a hisztit. A Titusz-féle Petőfi egy anti-Class FM volt. Kvázi egy kereskedelmi rádió, ahhoz igazított (züllesztett) igényszinttel. Működött? Igen, ezen az elcseszett piacon remekül elvolt. Célját teljesítette: a Class FM igazából eltűnt, a Retro és az R1 meg (ha egyszer végre eltalálja, mi akar lenni) elviszik a hallgatói bázist.
Amúgy itt le is írtad, mi a baj a közrádióval. Azért lett kereskedelmies a Petőfi, hogy kiszorítsa/pótolja a politikai okok miatt bezárt Class FM-et, és most azért vált, hogy politikai okok miatt a fő oligarcha rádiói jobban menjenek? Mivan?! Leírni is rémes, és bazmeg ez a valóság.
  • 1
  • 149
  • 150
  • 151
  • 152
  • 153
  • 625