Az lehet a talán fő oka, hogy egyre csökken a rádiózás tortaszelete, egyrészt mert ma már egy közepesen szar reklámhordozónak számít Magyarországon - leginkább csak kiegészítő csatornaként érvényesül a mai médiamixben -, másrészt ha azt nézzük, amire használható (awareness, branding stb.) akkor az ár/érték aránya továbbra sem elég jó. Harmadrészt a kormánypárt többször is tönkretette a rádiós piacot és hiába pofozta valamennyire helyre, a sebek nem gyógyultak be, a szereplők gyengék, a hirdetők bizalmatlanok (és attól tartok, ezek a sebek már nem is fognak begyógyulni). Negyedrészt meg továbbra sem elég innovatív a rádiós sales.
Úgyhogy azt találta ki valamelyik okos, hogy van a R1 és a Retro, azokat tolják ezerrel, legyen nagy elérésük, a többi pedig csak úgy zombiként minimálból elfut tematikus adóként, zéró közönséggel, csomagban adják ajándékba a nagyoknál leadott rendelésekhez, és ezzel, meg a kormányhirdetésekkel majd életben tartják valahogy ezt a totális kontroll alatt vergődő rádiós "piacot". De egyre nehezebb lesz és a két szereplő kiemelése, pontosabban a többi 30 lebutítása ismét csak egy visszafordíthatatlan károkat okozó pofon lett a rádiózásnak. Úgyhogy szívből gratulálok ismét, sikerül mindig meghozni a legostobább, legkártékonyabb, laikus döntéseket.
Ja meg ötödrészt érezhető olyan effektus is, hogy a piaci cégek jó része ma már nem szívesen küldi a pénzt Lölő sales house-ának, inkább online-ra épít, az legalább nem a maffiához megy. A versenyszférában ugyanis bőven vannak még normális emberek, akiknek csakúgy elegük van ebből a bohózatból, mint általánosságban a nép iskolázott, írástudó felének.
(Félreértés ne essék, nem a R1-Retrot fikázom, ők kimaxolják a dolgot. Hanem a médiapolitikát.)