RADIOSITE Fórum

  • RDS - Radio Data System

 #202587  Szerző: Landsmann
 
hori írta: 2024.09.01. 15:57
Landsmann írta: 2024.09.01. 15:50
hori írta: 2024.09.01. 15:43
Pedig a legtöbb esetben automatizált. Az RDS kódert vezérlő programban hozzá lehet rendelni egy adott paranccsal például, hogy ha érzékeli ebben az esetben a "KÖZLEKEDÉS" tagelést, akkor küldjön ki TA jelzést és tartsa fent egészen addig, amíg tag váltás nem történik vagy egy beállított idő után automatikusan álljon meg a TA jelzés küldése. A KÖZLEKEDÉS taggel pedig az adáslebonyolító programon belül lehet elnevezni az adott komplex elemet ha abba dolgozik a műsorvezető. De ez működhet akár egy kezdő vagy zárószignálra is. Többféleképpen meg lehet oldani, nem bonyolúlt. :)
Értem. Tehát az, hogy egyes rádióadókon hol megy, hol nem, az tulajdonképpen a hanyagság számlájára írható. Nem arról van szó, hogy a térerő változna és amiatt nem lenne TA.
Azt azért szem előtt kell tartani, hogy az RDS az egy viszonylagosan lassú adatfolyam. A TA blokk "letöltéséhez" is szükséges a megfelelő térerősség. De ha huzamosan fennáll a TA jelzés elmaradása és erről meggyőződtél több vevőkészüléken, többféle vételi helyen is, akkor bizonyosan a műsorszolgáltatónál van az elmaradás. Az, most hogy ez hanyagságból vagy szakmai hozzá nem értésből fakad, esetleg műszaki hibából nem lehet tudni. De lehet jelezni a műsorszolgáltató felé a tapasztalatot és bízni benne, hogy megoldják. :)
Jeleztem, de semmi reagálás nem volt a részükről. Biztos, hogy nem műszaki okai voltak a dolognak. Kossuthon már évek óta nem tapaszutalok TA-t. A Petőfin is jó ideig nem volt. Most újabban van, de néha ki-ki marad. A Retrón mindig működik, csak ott meg nem mindig van közlekedési hírek a hírblokk végén. Úgy vettem észre, jellemzően hétvégén nincs.
 #202586  Szerző: hori
 
Landsmann írta: 2024.09.01. 15:50
hori írta: 2024.09.01. 15:43
Landsmann írta: 2024.08.31. 16:26 Üdv Mindenkinek!

Elég régen volt az utolsó hozzászólás a témához, pedig érdekes téma. A kérdést akár a Petőfis topicban is feltehetném, de mivel ez inkább műszaki jellegű, így szerintem inkább idevaló. Ha egy rádió ad Tp jelzést és a közlekedési információk alatt TA-t is ad, annak a TA gombnak a megnyomása kinek a feladta lenne a közlekedési hírek alatt? Tapasztalataim alapján a Kossuthon már legalább 2 éve nincs TA, a Petőfin is sokáig nem volt. Most van, de ez is eléggé véletlenszerű, bár az utóbbi hetekben talán már egyre gyakrabban használják. Annak ellenére, hogy a Kossuth, Petőfi adja az Eon jelzést, a Kossuthon álló rásdió nem kapcsol át a Petőfire a közlekedési infók alatt. Pedig korábban ez is működött. Sőt, egy időben el is volt csúszva a TA jelzés. Megkezdődött a közlekedési információ, de a rádió nyugiban volt. Aztán egyszer csak megkapta a TA jelet, közben véget ért a közlekedési hír, de arádió maradt TA módban körülbelül annyi ideig, amennyivel később kezdte. Aztán egy idő után egyáltalán nem volt TA. Most újabban van, de sokszor lemarad, de csúszás nincs. Nyilván nem automatizált a dolog, hioszen maga a rendszer nem tudja, hogy időjárást, politikai híreket vagy közlekedésit olvasnak be, a megfelelő időben a TA gombot valakinek meg kell nyomnia.
Pedig a legtöbb esetben automatizált. Az RDS kódert vezérlő programban hozzá lehet rendelni egy adott paranccsal például, hogy ha érzékeli ebben az esetben a "KÖZLEKEDÉS" tagelést, akkor küldjön ki TA jelzést és tartsa fent egészen addig, amíg tag váltás nem történik vagy egy beállított idő után automatikusan álljon meg a TA jelzés küldése. A KÖZLEKEDÉS taggel pedig az adáslebonyolító programon belül lehet elnevezni az adott komplex elemet ha abba dolgozik a műsorvezető. De ez működhet akár egy kezdő vagy zárószignálra is. Többféleképpen meg lehet oldani, nem bonyolúlt. :)
Értem. Tehát az, hogy egyes rádióadókon hol megy, hol nem, az tulajdonképpen a hanyagság számlájára írható. Nem arról van szó, hogy a térerő változna és amiatt nem lenne TA.
Azt azért szem előtt kell tartani, hogy az RDS az egy viszonylagosan lassú adatfolyam. A TA blokk "letöltéséhez" is szükséges a megfelelő térerősség. De ha huzamosan fennáll a TA jelzés elmaradása és erről meggyőződtél több vevőkészüléken, többféle vételi helyen is, akkor bizonyosan a műsorszolgáltatónál van az elmaradás. Az, most hogy ez hanyagságból vagy szakmai hozzá nem értésből fakad, esetleg műszaki hibából nem lehet tudni. De lehet jelezni a műsorszolgáltató felé a tapasztalatot és bízni benne, hogy megoldják. :)
 #202584  Szerző: Landsmann
 
hori írta: 2024.09.01. 15:43
Landsmann írta: 2024.08.31. 16:26 Üdv Mindenkinek!

Elég régen volt az utolsó hozzászólás a témához, pedig érdekes téma. A kérdést akár a Petőfis topicban is feltehetném, de mivel ez inkább műszaki jellegű, így szerintem inkább idevaló. Ha egy rádió ad Tp jelzést és a közlekedési információk alatt TA-t is ad, annak a TA gombnak a megnyomása kinek a feladta lenne a közlekedési hírek alatt? Tapasztalataim alapján a Kossuthon már legalább 2 éve nincs TA, a Petőfin is sokáig nem volt. Most van, de ez is eléggé véletlenszerű, bár az utóbbi hetekben talán már egyre gyakrabban használják. Annak ellenére, hogy a Kossuth, Petőfi adja az Eon jelzést, a Kossuthon álló rásdió nem kapcsol át a Petőfire a közlekedési infók alatt. Pedig korábban ez is működött. Sőt, egy időben el is volt csúszva a TA jelzés. Megkezdődött a közlekedési információ, de a rádió nyugiban volt. Aztán egyszer csak megkapta a TA jelet, közben véget ért a közlekedési hír, de arádió maradt TA módban körülbelül annyi ideig, amennyivel később kezdte. Aztán egy idő után egyáltalán nem volt TA. Most újabban van, de sokszor lemarad, de csúszás nincs. Nyilván nem automatizált a dolog, hioszen maga a rendszer nem tudja, hogy időjárást, politikai híreket vagy közlekedésit olvasnak be, a megfelelő időben a TA gombot valakinek meg kell nyomnia.
Pedig a legtöbb esetben automatizált. Az RDS kódert vezérlő programban hozzá lehet rendelni egy adott paranccsal például, hogy ha érzékeli ebben az esetben a "KÖZLEKEDÉS" tagelést, akkor küldjön ki TA jelzést és tartsa fent egészen addig, amíg tag váltás nem történik vagy egy beállított idő után automatikusan álljon meg a TA jelzés küldése. A KÖZLEKEDÉS taggel pedig az adáslebonyolító programon belül lehet elnevezni az adott komplex elemet ha abba dolgozik a műsorvezető. De ez működhet akár egy kezdő vagy zárószignálra is. Többféleképpen meg lehet oldani, nem bonyolúlt. :)
Értem. Tehát az, hogy egyes rádióadókon hol megy, hol nem, az tulajdonképpen a hanyagság számlájára írható. Nem arról van szó, hogy a térerő változna és amiatt nem lenne TA.
 #202583  Szerző: hori
 
Landsmann írta: 2024.08.31. 16:26 Üdv Mindenkinek!

Elég régen volt az utolsó hozzászólás a témához, pedig érdekes téma. A kérdést akár a Petőfis topicban is feltehetném, de mivel ez inkább műszaki jellegű, így szerintem inkább idevaló. Ha egy rádió ad Tp jelzést és a közlekedési információk alatt TA-t is ad, annak a TA gombnak a megnyomása kinek a feladta lenne a közlekedési hírek alatt? Tapasztalataim alapján a Kossuthon már legalább 2 éve nincs TA, a Petőfin is sokáig nem volt. Most van, de ez is eléggé véletlenszerű, bár az utóbbi hetekben talán már egyre gyakrabban használják. Annak ellenére, hogy a Kossuth, Petőfi adja az Eon jelzést, a Kossuthon álló rásdió nem kapcsol át a Petőfire a közlekedési infók alatt. Pedig korábban ez is működött. Sőt, egy időben el is volt csúszva a TA jelzés. Megkezdődött a közlekedési információ, de a rádió nyugiban volt. Aztán egyszer csak megkapta a TA jelet, közben véget ért a közlekedési hír, de arádió maradt TA módban körülbelül annyi ideig, amennyivel később kezdte. Aztán egy idő után egyáltalán nem volt TA. Most újabban van, de sokszor lemarad, de csúszás nincs. Nyilván nem automatizált a dolog, hioszen maga a rendszer nem tudja, hogy időjárást, politikai híreket vagy közlekedésit olvasnak be, a megfelelő időben a TA gombot valakinek meg kell nyomnia.
Pedig a legtöbb esetben automatizált. Az RDS kódert vezérlő programban hozzá lehet rendelni egy adott paranccsal például, hogy ha érzékeli ebben az esetben a "KÖZLEKEDÉS" tagelést, akkor küldjön ki TA jelzést és tartsa fent egészen addig, amíg tag váltás nem történik vagy egy beállított idő után automatikusan álljon meg a TA jelzés küldése. A KÖZLEKEDÉS taggel pedig az adáslebonyolító programon belül lehet elnevezni az adott komplex elemet ha abba dolgozik a műsorvezető. De ez működhet akár egy kezdő vagy zárószignálra is. Többféleképpen meg lehet oldani, nem bonyolúlt. :)
 #202574  Szerző: Landsmann
 
Üdv Mindenkinek!

Elég régen volt az utolsó hozzászólás a témához, pedig érdekes téma. A kérdést akár a Petőfis topicban is feltehetném, de mivel ez inkább műszaki jellegű, így szerintem inkább idevaló. Ha egy rádió ad Tp jelzést és a közlekedési információk alatt TA-t is ad, annak a TA gombnak a megnyomása kinek a feladta lenne a közlekedési hírek alatt? Tapasztalataim alapján a Kossuthon már legalább 2 éve nincs TA, a Petőfin is sokáig nem volt. Most van, de ez is eléggé véletlenszerű, bár az utóbbi hetekben talán már egyre gyakrabban használják. Annak ellenére, hogy a Kossuth, Petőfi adja az Eon jelzést, a Kossuthon álló rásdió nem kapcsol át a Petőfire a közlekedési infók alatt. Pedig korábban ez is működött. Sőt, egy időben el is volt csúszva a TA jelzés. Megkezdődött a közlekedési információ, de a rádió nyugiban volt. Aztán egyszer csak megkapta a TA jelet, közben véget ért a közlekedési hír, de arádió maradt TA módban körülbelül annyi ideig, amennyivel később kezdte. Aztán egy idő után egyáltalán nem volt TA. Most újabban van, de sokszor lemarad, de csúszás nincs. Nyilván nem automatizált a dolog, hioszen maga a rendszer nem tudja, hogy időjárást, politikai híreket vagy közlekedésit olvasnak be, a megfelelő időben a TA gombot valakinek meg kell nyomnia.
 #177558  Szerző: benko5009
 
FMRDS írta: 2018.06.15. 12:25
Elöbb utobb fel fog tünni hogy csak a páratlan frekvenciákon áll meg. Az USA-ban 200-as a lépés.
Már régen feltűnt volna ha így lenne...
"...csak a páratlan frekvenciákon áll meg..."
Ezt hogy érted ?
Bármelyik frekvencián megáll, ha van ott adás. Pl.: 107,80 -> 105,90

Üdv.: Balázs
 #177540  Szerző: FMRDS
 
benko5009 írta: 2018.01.16. 21:22 Sziasztok !

Kezembe került egy USA-beli RDS-es rádió.
Érdekes dolgokat művel.
PS: OK
PTY: Eltérések vannak, de érthető, más az USA szabvány
RT: OK
CT: OK, de csak az UTC-t mutatja, és átállítja erre a készülék óráját (ami nem különösebb baj)

Az RDS info gombbal a DATA szekció a következőket mutatja:
"Station Call" - a hét napja - hónap - nap - év - óra:perc
.....
Elöbb utobb fel fog tünni hogy csak a páratlan frekvenciákon áll meg. Az USA-ban 200-as a lépés.
 #173850  Szerző: benko5009
 
joe írta:
Az USA-ban rend van, minden adóállomásnak 4 betűs "hívójele" van, ami K ill. W-vel kezdődik, már az RBDS szabványban össze van rendelve a hívójel és a PI kód. A legelső hívójel:
KAAA = PI: 1000
KAAB = PI: 1001
KAAC = PI: 1002
...
USA-ban a PI-t 9999 -ig használják, gondolom a A000-tól Kanada ill. Mexikó (erről nem rendelkezik szabvány) - "CBC" egy kanadai állomás - az állomásoknak kiadott PI kódot leprogramozták a dekóderben, ha a vevő a vett PI-hoz nem talál hívójeles állomást, akkor kiírja a vett PI-t - ezt a felsorolt példákból gondolom.
Itt a kanadai PI kiosztás: http://www.dxinfocentre.com/Call_Signs_Sangean.htm
Joe
Köszönöm Józsi !
Megint okosabb lettem egy kicsivel :)

Üdv.: Balázs
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 14