1874 kilométeren tervezi megszüntetni a vasúti közlekedést a decemberben esedékes menetrendváltáskor az Antali Károly közlekedési kormánybiztos vezette csapat. A mellékvonalak nagyobbik felén állnának le a vonatok. Olyan városok maradnának teljesen vasút nélkül, mint Baja, Szarvas, Mezőhegyes, Makó, Battonya, Vésztő, Mohács, Komló, Nagyatád, Tab, Zirc, Szécsény, Gyöngyös.
A Volánbusz Zrt. 2009. augusztus 22-étől ütemes menetrendet vezet be a Zsámbéki medencében, a Budapest – Biatorbágy – Etyek – Bicske vonalcsoporton, valamint az Érd térségét érintő elővárosi autóbuszvonalakon.
A menetrend változás lényege, hogy
* az alapjáratok minden órában, a hét minden napján ugyanabban az időpontban közlekednek, így könnyen megjegyezhető, valamint kiszámítható eljutási lehetőséget biztosítanak,
* az ütemes közlekedés eredményeképpen átszállópontok kerülnek kialakításra, melyek segítségével a közvetlenül nem elérhető területek közötti utazások is kivitelezhetővé válnak,
* új területek bekapcsolódnak be a helyközi közforgalmú közlekedésbe,
* új harántirányú eljutási lehetőségek kerülnek meghirdetésre, melyek a szomszédos települések közötti utasforgalmat egyszerűsítik
Végre valami pozitív változás, jobb lesz ez az ütemes menetrend, mint sok vonalon most ez az összevisszaság. Némelyik vonalon pedig sűrítés, illetve útvonal hosszabbítás is történik.