részemről visszaolvastam és a hozzászólásokból egyértelműen az jön le, hogy verseny alakult ki a smile és a helyi kereskedelmi rádió között. pedig ennek nagyon nem így kellene lenni. a kisközösségi rádiókat abszolút nem arra találták ki, hogy "jobbak", hanem arra, hogy mások legyenek a kereskedelmiknél. ez a tény pedig szerintem kizár mindennemű versenyindíttatást.
és innentől csak úgy általánosítva, elsőként talán a megélhetésről: a kisköznek nem a reklámpiacból kell megélnie, annyi pályázati lehetőség létezik, például fenntartásra 2-3 milliót is el lehet vinni. (ennyi pénzből egy kisebb kereskedelmi rádió is rendezni tudná egy évig a számláit.)
ami pedig az alapdilemmát illeti, ha valaki kisközösségi rádiót indít, ne kívánjon babérokra törni például teljesítménynöveléssel vagy kommersz műsorral, mert ezzel egyrészt a saját küldetését, illetve a kisközösségi rádiózás erejét, értékeit hagyja teljesen figyelmen kívül, másrészt pedig olyan piacra lép, ami majdnem mindenütt le van osztva a kereskedelmiek között, és mint legkisebb pont a rendszerben könnyen pórul járhat. (lásd a miskolci rádió eper félmilliós büntetését, ami nagy valószínűséggel egy nagyobb médium közbenjárásának "köszönhetően" lett ekkora...) ha tehát valaki eleve csak kisköznek álcázott kereskedelmi rádiót szeretne magának, vagy fogalma nincs a közösségi rádiózásról, az inkább maradjon meg hallgatónak.
ezeket gondolom tehát én általánosságban az egész rendszerről, ami nyilván nem jó, de azért a - korábban ide beírt - szükség törvényt bont elv nem hiszem, hogy vezethet valamire... illetve igen, de az a kisközösségi rádiózásnak tesz rosszat. részemről hiszek a civil kezdeményezésekben, ha valami nem tetszik, tessék tenni valamit összefogva, a kisközösségi rádiókat elvileg civilek működtetik...
és innentől csak úgy általánosítva, elsőként talán a megélhetésről: a kisköznek nem a reklámpiacból kell megélnie, annyi pályázati lehetőség létezik, például fenntartásra 2-3 milliót is el lehet vinni. (ennyi pénzből egy kisebb kereskedelmi rádió is rendezni tudná egy évig a számláit.)
ami pedig az alapdilemmát illeti, ha valaki kisközösségi rádiót indít, ne kívánjon babérokra törni például teljesítménynöveléssel vagy kommersz műsorral, mert ezzel egyrészt a saját küldetését, illetve a kisközösségi rádiózás erejét, értékeit hagyja teljesen figyelmen kívül, másrészt pedig olyan piacra lép, ami majdnem mindenütt le van osztva a kereskedelmiek között, és mint legkisebb pont a rendszerben könnyen pórul járhat. (lásd a miskolci rádió eper félmilliós büntetését, ami nagy valószínűséggel egy nagyobb médium közbenjárásának "köszönhetően" lett ekkora...) ha tehát valaki eleve csak kisköznek álcázott kereskedelmi rádiót szeretne magának, vagy fogalma nincs a közösségi rádiózásról, az inkább maradjon meg hallgatónak.
ezeket gondolom tehát én általánosságban az egész rendszerről, ami nyilván nem jó, de azért a - korábban ide beírt - szükség törvényt bont elv nem hiszem, hogy vezethet valamire... illetve igen, de az a kisközösségi rádiózásnak tesz rosszat. részemről hiszek a civil kezdeményezésekben, ha valami nem tetszik, tessék tenni valamit összefogva, a kisközösségi rádiókat elvileg civilek működtetik...
