RADIOSITE Fórum

  • Közösségi közlekedés

 #70562  Szerző: mlaszlo
 
admin írta: Azért is hasznos felújítani, mert ha megjön az összes Alstom a piros vonalra, akkor mehetnek át a felújított EV-k a 3-as vonalra. Ahol még ki sem írták új kocsikra a pályázatot...
Azt olvastam, hogy erre nincs lehetőség, mert a 3-as metrót valamilyen számítógépes program vezérli, ezért is van egy harmadik úgymond sínpár végig a vonalon, a vezető csak nyitja-zárja az ajtókat és indítja a járművet, valamint beavatkozik vész esetén, de különben előre megírt program viszi végig, amit erről a sínről vesz le, állítólag így lehet a legköltséghatékonyabban üzemeltetni, mindig optimális áramfelvétellel megy a jármű. A 2-es metró járművein viszont nincs ilyen, így azok nem nagyon mehetnek a 3-asra.
 #70560  Szerző: markfelt
 
Már rendben vannak elvileg az Alstomok és szerintem a "maradék perek" lezárultával, 1-2 éven belül futhatnának is, de egyelőre csak 3 van Budapesten, a többit még nem szállították le.

Azért is hasznos felújítani, mert ha megjön az összes Alstom a piros vonalra, akkor mehetnek át a felújított EV-k a 3-as vonalra. Ahol még ki sem írták új kocsikra a pályázatot...

Egyébként se a külső burkolatot, se az utasteret nem érinti a felújítás, csak a műszaki részt... hiszen olyan szépen néznek ki!
 #70555  Szerző: PooLee
 
Felújítják a kettes metró szerelvényeit, döntött a BKK. A 95 túlfutott kocsi modernizálásra az Alstom metrók késlekedése miatt van szükség. A BKV idei költségvetésébe be van kalkulálva egy három és fél milliárdos összeg, amely a kettes metró szerelvényeinek műszaki felújítására szánnak.
Vajon hány vadiúj metrószerelvény ára is lenne ez? Vajon nem úgy volt februárban, hogy egész Európa kinyilatkoztatta, hogy teljesen rendben van az Alstom-féle modern fékmegoldás, és végül a magyar hatóság is csak legyintett? Vajon nem egy újabb mutyiról van szó? Vajon nem megint a közösségi közlekedők szívják egyrészt meg, másrészt a karbantartást soha nem látott roncsok által kibocsátott káros anyagokat? Vajon melyik országban élünk...
 #70454  Szerző: mlaszlo
 
brain írta:
mlaszlo írta:A 4-5 éves Volvo buszok is borzalmas állapotban vannak, mintha már 20 éves leharcolt buszok lennének.
Azért a Van Hool (belga) buszok is szépen leépültek az elmúlt egy-két év alatt. Tudom, ezeket már eleve használtan vette a BKV, de akkor is. Olyan szinten koszos mindegyik járaton az üléshuzat, hogy már nem merek leülni. Legalább ezeket kicserélhetnék. Illetve az sem ártana, ha legalább havonta egyszer-kétszer lemosnák kívülről (persze nem csak ezeket) a buszokat. Volt olyan eset, hogy a járatszám jelölését alig lehetett látni a rászáradt portól. :(
Hát azok a buszok önmagukban is szörnyűek, nem tudom ki tervezte, de kívánom, hogy az utazgasson rajta. Olyan szűkek az ülések közötti helyek, hogy egy ember alig fér el, a busz első felében még annyi hely sincs, ráadásul ott van beépítve a motor is, ami még ülőhelyek számát is csökkenti. Egy előnye van, ahhoz képest hogy ezek 8-10 éves buszok, a motorjuk egész csöndes, valamint egész jól gyorsulnak. A volvo-k új korukban sem voltak a legcsöndesebb járművek (legalábbis azok, amik a BKV-hoz kerültek), de most némelyiknek olyan hangja van, hogy azt gondolná az ember már csak másodpercei vannak hátra és lerobban.
Külsőleg szerintem nem olyan hatalmas probléma, ha koszos a jármű, mi is nem egyszer jártunk úgy, hogy az autó szépen le lett mosva, majd másnap reggel úgy nézett ki, mintha hónapok óta nem érte volna víz, pedig csak parkolt az utcán. Persze azért havi egy-két mosásnak illene lennie.
A nagyobb probléma, hogy ahogy mondtad is, az utastér koszos, amit mindig az utasokra fognak, hogy nem vigyáznak, de az, hogy a busz felső részén vastagon áll a rászáradt por, az nem az utas hibája. Elegáns ruhában is már retteg az ember, mert nem tudhatja mihez ér hozzá véletlenül a buszon, mi folyik a nyakába, esetleg mibe ül bele. Pedig a BKV most azt kommunikálja, hogy ha koszos az ülés, esetleg fertőzésveszélyes, akkor azonnal a garázsba megy a busz takarításra. Szerintem egy kezemen meg lehet számolni a gyakorlatban ez hányszor valósult meg.
A jegyek és bérletek árát emelik, az anyagi problémákat a bliccelőkre kenik, pedig szerintem mindenki tudja, hogy nem miattuk tart itt a BKV.
 #70452  Szerző: mlaszlo
 
PooLee írta:Én egyébként - ha csak tehetem - messzire elkerülöm a BKV roncsait, és például gyalog megyek, Volánbuszra szállok, stb. Ami viszont felháborít (a nyugat európai árszínvonal és balkáni tarifarendszer mellett): hiába sétálok, a mellettem elhaladó buszok darabonként fél évet vesznek el az életemből becslésem szerint a károsanyag-kibocsátásukat tekintve... :(
A városon belül ha nincs autód, akkor rá vagy kényszerítve a BKV-ra. Volánbusz Budapesten belül azért nem nagyon szállít utasokat. Pl. itt vannak az Etele térről induló Sasadi út érintésével közlekedő buszok, az Etele és a Sasadi út között nem állnak meg csak a buszgarázsnál, végigmennek szinte üresen a Tétényi vagy a Bartók Béla úton, pedig számos megálló van út közben, ahol nyugodtan megállhatna (Kelenföld központ, Szent Imre kórház), de nem, az utas buszozzon fel inkább az Etele térre és ott szálljon fel. Nehogy aki esetleg errefelé dolgozik spórolni tudjon, hátha elég csak a Volánbusz bérlet és nem kellene megvenni mellé még a másik bérletet is.
Az viszont igaz, hogy a komfort fokozat jóval magasabb a Volánbusz-on, mint a BKV-n, pedig ott is hasonló korú járművek közlekednek. Egyedül talán a fűtés hiánya ami felróható a Volánbusznál is, az Ikarus buszokon télen nem nagyon van fűtés.
 #70438  Szerző: brain
 
mlaszlo írta:A 4-5 éves Volvo buszok is borzalmas állapotban vannak, mintha már 20 éves leharcolt buszok lennének.
Azért a Van Hool (belga) buszok is szépen leépültek az elmúlt egy-két év alatt. Tudom, ezeket már eleve használtan vette a BKV, de akkor is. Olyan szinten koszos mindegyik járaton az üléshuzat, hogy már nem merek leülni. Legalább ezeket kicserélhetnék. Illetve az sem ártana, ha legalább havonta egyszer-kétszer lemosnák kívülről (persze nem csak ezeket) a buszokat. Volt olyan eset, hogy a járatszám jelölését alig lehetett látni a rászáradt portól. :(
 #70433  Szerző: PooLee
 
Én egyébként - ha csak tehetem - messzire elkerülöm a BKV roncsait, és például gyalog megyek, Volánbuszra szállok, stb. Ami viszont felháborít (a nyugat európai árszínvonal és balkáni tarifarendszer mellett): hiába sétálok, a mellettem elhaladó buszok darabonként fél évet vesznek el az életemből becslésem szerint a károsanyag-kibocsátásukat tekintve... :(
 #70432  Szerző: PooLee
 
Minden józanul gondolkodó ember tudta, hogy semmi baj a szerelvényekkel - politika és mutyi volt emögött is mindössze. Az emberek meg utazzanak csak szépen a fél évszázados, karbantartást soha nem látott roncsokon. Az egyetlen jó oldala, hogy nem gondolták komolyan az Alstom kocsik beszerzését, hanem csupán színjátékot játszanak: nem kell végignéznünk, ahogy a BKV hetek-hónapok alatt lezülleszti azokat is, mint ahogy teszi a Volvo buszokkal is, ahogyan írjátok.
  • 1
  • 137
  • 138
  • 139
  • 140
  • 141
  • 219