RADIOSITE Fórum

  • Közösségi közlekedés

 #70629  Szerző: DWC
 
admin írta:Tegnap ismét 2 szerelvény romlott el a kék metró vonalán:

Az egyiket a neten olvastam, meghalt a motor és a fékrendszer - úgy kellett kivontatni KöKi felé. A másikhoz pedig személyesen szerencsém volt, konkrétan rajta utaztam - ennek az ajtói romlottak el.

Szerintem nem ajánlott metrózni a jövőben a 3-as vonalon. :)
Én már hónapok óta csak végszükség esetén metrózom. :) Tudom, neked nem nagyon van más.. :(
 #70628  Szerző: markfelt
 
Tegnap ismét 2 szerelvény romlott el a kék metró vonalán:

Az egyiket a neten olvastam, meghalt a motor és a fékrendszer - úgy kellett kivontatni KöKi felé. A másikhoz pedig személyesen szerencsém volt, konkrétan rajta utaztam - ennek az ajtói romlottak el.

Szerintem nem ajánlott metrózni a jövőben a 3-as vonalon. :)
 #70595  Szerző: mlaszlo
 
pébégáz írta:
pébégáz írta:"Ahogy látom a 2-es metrón is inkább csak a rózsaszín belsővel rendelkező kocsik vannak jobb állapotban, a többi ott is elég szakadtan néz ki."

Ezek az Ev/A (Éva-höhö) kocsik, 2001-2002-ben 45 kocsit újítottak fel így.
Egyébként a becenevük Barbi a belső terük miatt.
Találó név :D
Amúgy nem éppen a legkellemesebb női hangot sikerült megtalálni ezekre a kocsikra.
Erről jut eszembe, a színészhangokat hamar lecserélték a 7-es buszcsaládon, már mindegyiken ismét a régi megszokott női hang mondja a megállókat (már ha mondja). Ezért volt értelme azt a sok pénzt kiadni.
A 4-6-oson meg már klímáznak (elég hűvös volt), a buszokon meg fűtenek, teljes az összhang :D
 #70592  Szerző: pébégáz
 
pébégáz írta:"Ahogy látom a 2-es metrón is inkább csak a rózsaszín belsővel rendelkező kocsik vannak jobb állapotban, a többi ott is elég szakadtan néz ki."

Ezek az Ev/A (Éva-höhö) kocsik, 2001-2002-ben 45 kocsit újítottak fel így.
Egyébként a becenevük Barbi a belső terük miatt.
 #70590  Szerző: pébégáz
 
"Ahogy látom a 2-es metrón is inkább csak a rózsaszín belsővel rendelkező kocsik vannak jobb állapotban, a többi ott is elég szakadtan néz ki."

Ezek az Ev/A (Éva-höhö) kocsik, 2001-2002-ben 45 kocsit újítottak fel így.
 #70586  Szerző: markfelt
 
pébégáz írta:Az AVR-t is kikapcsolják időnként, ha vacakol a rendszer, végülis 1986-ban telepítették, jó, hogy még egyáltalán működik.
Egyébként az állomások közti, újabban elég sűrű vészfékezések is az AVR miatt vannak, ennek pedig nemes egyszerűséggel az az oka, hogy csesznek letisztítani a programszőnyeget és sokszor elveszti a jelet a szerelvény. Mellesleg tűzveszélyes is...
 #70584  Szerző: mlaszlo
 
pébégáz írta: A metró üzemelhet a számítógépes vezérlés (AVR) nélkül is, volt is már arra példa a 2007-es metrófelújításkor, hogy egy 2-esről áthozott szerelvény ment a 3-ason. Az AVR-t is kikapcsolják időnként, ha vacakol a rendszer, végülis 1986-ban telepítették, jó, hogy még egyáltalán működik. Az csak a mérleg egyik oldala, hogy az AVR-rel kevesebbet fogyaszt a jármű. A kerekek meg a sínek így jobban kopnak, mert a rendszer mindig blokkolva fékezi a szerelvényeket.
Ennyire részletesen nem ismertem a működését. :)
Csak egyszer próbáltam utánanézni, hogy miért fordul az többször elő, hogy elindul a metró a megállóból, majd hirtelen vészfékkel megáll, ugyanezt időnként az alagútban is. Akkor olvastam néhány dolgot erről az AVR-ről.
Abban igazad van, csoda, hogy működik, bár ahogy látjuk az is csoda, hogy egyáltalán a 3-as metró még működik.
Ahogy látom a 2-es metrón is inkább csak a rózsaszín belsővel rendelkező kocsik vannak jobb állapotban, a többi ott is elég szakadtan néz ki.
 #70583  Szerző: mlaszlo
 
admin írta:Ezt tőlem tudod. :)

Át lehet tenni ezt a rendszert (AVR) a 2-es metró szerelvényeire is, a 3-asra is utólag szerelték csak fel.
Lehetséges :)
Csak valahol olvastam, hogy emiatt nem akarták átenni, persze azóta lehet hogy változott az álláspontjuk.
 #70579  Szerző: pébégáz
 
mlaszlo írta:
admin írta: Azért is hasznos felújítani, mert ha megjön az összes Alstom a piros vonalra, akkor mehetnek át a felújított EV-k a 3-as vonalra. Ahol még ki sem írták új kocsikra a pályázatot...
Azt olvastam, hogy erre nincs lehetőség, mert a 3-as metrót valamilyen számítógépes program vezérli, ezért is van egy harmadik úgymond sínpár végig a vonalon, a vezető csak nyitja-zárja az ajtókat és indítja a járművet, valamint beavatkozik vész esetén, de különben előre megírt program viszi végig, amit erről a sínről vesz le, állítólag így lehet a legköltséghatékonyabban üzemeltetni, mindig optimális áramfelvétellel megy a jármű. A 2-es metró járművein viszont nincs ilyen, így azok nem nagyon mehetnek a 3-asra.
A metró üzemelhet a számítógépes vezérlés (AVR) nélkül is, volt is már arra példa a 2007-es metrófelújításkor, hogy egy 2-esről áthozott szerelvény ment a 3-ason. Az AVR-t is kikapcsolják időnként, ha vacakol a rendszer, végülis 1986-ban telepítették, jó, hogy még egyáltalán működik. Az csak a mérleg egyik oldala, hogy az AVR-rel kevesebbet fogyaszt a jármű. A kerekek meg a sínek így jobban kopnak, mert a rendszer mindig blokkolva fékezi a szerelvényeket.
 #70564  Szerző: markfelt
 
Ezt tőlem tudod. :)

Át lehet tenni ezt a rendszert (AVR) a 2-es metró szerelvényeire is, a 3-asra is utólag szerelték csak fel.
  • 1
  • 136
  • 137
  • 138
  • 139
  • 140
  • 219