RADIOSITE Fórum

  • Közösségi közlekedés

 #74270  Szerző: mlaszlo
 
Már a fogaskerekűvel is gondok vannak:
Átmenetileg kivonják a forgalomból a fogaskerekűt

Keddig kivonják a forgalomból a fogaskerekű összes szerelvényét, miután az egyiken szombaton kagylós tengelytörés következett be, és a Gyöngyvirág úti megállónál kisiklott a jármű. Mind a hét szerelvényt megvizsgálják, mert a BKV vezérigazgatója szerint a metrókhoz hasonlóan azok is nagyon elhasznált állapotban lehetnek.
 #72899  Szerző: mlaszlo
 
jeek írta:
Miskolcon ezt is megoldották az úgynevezett kiemelt ellenőrzések keretében, amikor egy megállóban 8-9 ellenőr áll, rendőri kísérettel.
Főként hétvégén éjszaka csinálják ezt, amikor még éjfél és hajnal 1 körül is tömeg van a buszokon, megállítják a megállóban a buszt és addig nem megy tovább míg mindenkit le nem ellenőriztek (akinek nincs jegye rögtön szállítják le, ha ellenkezik megy a rendőr) ez kb. +2-3 perc többlet menetidő, de legalább a bliccelőket kiszúrják :D
Az éjszakai járatokon a BKV-nál is szigorúbb az ellenőrzés, van amikor a busz összes ajtajánál biztonságiak vannak és csak jeggyel vagy bérlettel lehet felszállni.
Mindenesetre a forgalmasabb vonalakon ilyen ellenőrzést nem nagyon lehet bevezetni, nem kis felháborodás lenne, ha csúcsidőben egy tömött buszt vagy villamost emiatt leállítanának.

A metrónál meg most olvasom, hogy nem azok a kocsik lesznek leállítva, amelyeknél a tűzesetek jelentkeztek, hanem a 2-es metró felújításakor teljesen felújított kocsikat vonják ki a forgalomból, mert nem a kocsik állapotát, hanem életkorát nézték csak ...
 #72887  Szerző: tomee87
 
mlaszlo írta: Amúgy szerintem mindegy, hogy tömött busz vagy villamos, egyiken sem kényelmes utazni. Persze ennek is megvan az előnye, nem fér fel az ellenőr a járműre :D :D
Miskolcon ezt is megoldották az úgynevezett kiemelt ellenőrzések keretében, amikor egy megállóban 8-9 ellenőr áll, rendőri kísérettel.
Főként hétvégén éjszaka csinálják ezt, amikor még éjfél és hajnal 1 körül is tömeg van a buszokon, megállítják a megállóban a buszt és addig nem megy tovább míg mindenkit le nem ellenőriztek (akinek nincs jegye rögtön szállítják le, ha ellenkezik megy a rendőr) ez kb. +2-3 perc többlet menetidő, de legalább a bliccelőket kiszúrják :D
mlaszlo írta:Pótlás tekintetében egyébként a BKV sincs a helyzet magaslatán.
Magával a pótlással nincs gond, tegnap is rögtön ellepték a megállókat az MVK Információ láthatósági mellényt viselő emberkék akik rögtön tájékoztatták a jónépet, hogy mivan. A gond csak annyi volt, hogy lassan érkeztek meg a pótló buszok emiatt ritkábban jártak, mint a villamosok, mire meg már lett elég busz a pályán, újraindult a forgalom :D
 #72884  Szerző: mlaszlo
 
jeek írta: De ott legalább jár a villamos. Miskolcon a több milliárd Ft-ból felújított villamospályán szinte minden nap valami gond van és leáll a forgalom. Leszakad a felsővezeték, szorul a villamos kereke, felválik a burkolat ..stb. Nah ilyenkor a 2-3 percenként járó villamosok helyett van a 4-5 percenként járó villamospótló busz full tömve.
Igen, azt olvastam. Nem mentség, de amikor a Combino villamosok érkezése előtt a körutat felújították, akkor egy jó ideig ott is nagyon sok gond volt, felsővezeték szakadás és egyéb esemény.
Pótlás tekintetében egyébként a BKV sincs a helyzet magaslatán, néhány hete valamilyen esemény miatt leállt a körúti villamos a Moszkva tér és az Oktogon között kb. 1 órára. Ezalatt egy pótlóbuszt láttam, az is egy Ikarus 260-as szóló busz volt, kimondottan sokat segített az utasokon.
Amúgy szerintem mindegy, hogy tömött busz vagy villamos, egyiken sem kényelmes utazni. Persze ennek is megvan az előnye, nem fér fel az ellenőr a járműre :D :D
 #72881  Szerző: tomee87
 
mlaszlo írta:
A 2-es villamoson is nagyon érezni, hogy kevesebb szerelvény van kint, május előtt sem volt az a kimondottan megbízható, sűrű járat, de azóta még rosszabb lett, tegnap napközben amikor 5 percenként kellene járnia, 11 percet vártam rá, természetesen full tömött villamos érkezett és nem egyedi eset, mert szembe se jött hamarabb villamos. A 7-es 173-as járatokon is érződik, hogy nincs elég jármű, szóval ami papíron +10mp vagy 1-2 perc, az gyakorlatban jóval több időt jelent.
De ott legalább jár a villamos. Miskolcon a több milliárd Ft-ból felújított villamospályán szinte minden nap valami gond van és leáll a forgalom. Leszakad a felsővezeték, szorul a villamos kereke, felválik a burkolat ..stb. Nah ilyenkor a 2-3 percenként járó villamosok helyett van a 4-5 percenként járó villamospótló busz full tömve.
 #72880  Szerző: mlaszlo
 
djlacee írta:Azt mondták, 10mp -el kell többet várni egy szerelvényre
Ez akkor lenne igaz, ha a jelenleg kiadott menetrendet néznénk és valóban aszerint járnának a szerelvények, de hát a BKV-nál szerintem nincs olyan vonal, amelyik a kiadott menetrend szerint közlekedne, mert nem sikerül annyi üzemképes járművet kiadni, mint amennyire szükség lenne.
A cikkben azt írják, hogy kb. 300 kocsira van szükség a 369-ből, hogy kiadják a megfelelő járműmennyiséget, ebből kiesik 43, marad 326, amiből borítékolható hogy egy jelentős része üzemképtelen vagy felújításon, vizsgán van. Most, hogy még több kocsijuk van, így se sikerül a jelenlegi menetrendet tartani, napközben 5 percenként kellene járnia és bár nagyon ritkán utazom metróval, de általában 6-7 percet kell várni a következőre. Tehát ez a 10mp-el többet kellene várni akkor lenne igaz, ha a szükséges üzemképes járműállomány rendelkezésre állna, de mivel ez nem igaz, így biztos, hogy jóval többet kell várni majd, főleg ha kiesik egy szerelvény.
A 2-es villamoson is nagyon érezni, hogy kevesebb szerelvény van kint, május előtt sem volt az a kimondottan megbízható, sűrű járat, de azóta még rosszabb lett, tegnap napközben amikor 5 percenként kellene járnia, 11 percet vártam rá, természetesen full tömött villamos érkezett és nem egyedi eset, mert szembe se jött hamarabb villamos. A 7-es 173-as járatokon is érződik, hogy nincs elég jármű, szóval ami papíron +10mp vagy 1-2 perc, az gyakorlatban jóval több időt jelent.
 #72877  Szerző: djlacee
 
Azt mondták, 10mp -el kell többet várni egy szerelvényre
 #72876  Szerző: mlaszlo
 
Hétfőtől ritkábban jár a 2-es és a 3-as metró:
Kivonnak a forgalomból 43 metrókocsit

Negyvenhárom metrókocsit von ki hétfő reggelig a 2-es és 3-as metró forgalmából a főváros, mert azok potenciális balesetveszélyt jelenthetnek, közölte Tarlós István pénteken egy más témában tartott sajtótájékoztatón.

A főpolgármester elmondta, a metrótűzesetek miatt megkeresték a metrókocsikat korábban gyártó orosz céget, ahonnan azt a tájékoztatást kapták, hogy a harminc év feletti kocsik közlekedtetése biztonsági kockázatot jelent.
 #72875  Szerző: mlaszlo
 
pébégáz írta:10-20-szal döcögő villamos, ha kisiklik, akkor sem lesz belőle tömegszerencsétlenség. Csak sajnos biztos sokan vannak, akik ezt beveszik.
Nem vagyok ebben olyan biztos, a 2000-es évek elején, mielőtt a Bartók Béla utat felújították, a Móricz Zsigmond körtérnél nagyon rossz állapotban voltak a sínek. A villamosok a váltókon talán 5-10 km/h sebességgel közlekedtek. A 41-es villamosnak akkor még a körtéren volt a végállomása és ahogy haladt át ezeken a rossz állapotú síneken, nem egyszer ki is siklott, a vége felé volt mikor egy héten többször is vissza kellett emelni a villamost a sínekre. Ezzel az alacsony sebességgel is siklás esetén ahogy láttam 0,5-1 m-rel a vágány mellé került a villamos eleje vagy vége. Na most ha ez forgalmas út mellett történik (itt ugye csak a villamosok használták a szóban forgó részt), akkor ez a minimális eltérés a sínektől elég lehet arra, hogy az éppen a villamos mellett közlekedő autónak, teherautónak, busznak nekiütközzön, azt eltolva további balesetet okozva. Kérdés az is ebben az esetben az úton közlekedő jármű vezetője hogy reagál, lehet megijed hogy feléje közeledik ez a nagy jármű, lehet neki se ütközne, de elrántja esetleg a kormányt, ezzel balesetet okozva. Persze ezek csak a legrosszabb esetek.
De itt van egy siklásról videó is, látszik mekkora távolságra tért le a pályától a villamos, a 3-as villamos pedig nem is az a nagy sebességgel közlekedő járat:
http://www.youtube.com/watch?v=49m9T-1V ... re=related
 #72850  Szerző: pébégáz
 
Ez a videó (és a Blikk-cikk, ami alapján készült) egy hangulatkeltés. Nem vagyok BKV-s, nem azért írom ezt, de gondoljatok bele, hogy egy sebességkorlátozás miatt 10-20-szal döcögő villamos, ha kisiklik, akkor sem lesz belőle tömegszerencsétlenség. Csak sajnos biztos sokan vannak, akik ezt beveszik.
  • 1
  • 134
  • 135
  • 136
  • 137
  • 138
  • 219