RADIOSITE Fórum

  • Közösségi közlekedés

 #80113  Szerző: mlaszlo
 
Szeged is elbúcsúzik a Bengáli villamostól

Nyugdíjba vonulnak 49 év után a Bengáli villamosok Szegeden, írja a delmagyar.hu. Az elmúlt fél évben a szegedi villamosvonalak átalakításának idején a pótlóbuszok mellett a Bengálik is szállítottak még utasokat, de a holnapi átadás és hivatalos búcsúztatás után végleg eltűnnek a sínekről.
 #79967  Szerző: Zoey
 
jeek írta:Büntetni nem büntetnek érte, de ha elindul a vonat és mondjuk ne adj Isten levágja a lábad. Ebben az esetben a MÁV-nak semmi felelőssége nincs, mert nem ők hanem te sértetted meg a szabályzatot. Ezért van ez a szabályzat megírva tulajdonképpen.
Érdekes módon a vonaton lévő kalauz erre nem hívja fel a figyelmemet, csak azt mondja el, hogy melyik vágányról fog menni a másik vonatom...
jeek írta:Nem a vasútnak és a busztársaságnak kell alkalmazkodni az utashoz, hanem az utasnak hozzájuk. Igen ez így van. Ha nem tetszik lehet autóval menni. Ha azon a rohadt megállón 1 perc van fel és leszállásra, akkor igen hívok ismerőst, aki segít felcuccolni vagy megfogom azt a rohadt kerékpárt, felrakom a legközelebbi kocsiba és utána majd áttolom a kerékpárszállítóba. Nem pedig futok a kerékpárszállítóhoz, meg keresem a kalauzt stb.
Remélem nem a vasúttársaság szóvivőjének készülsz, mert ilyen kijelentésekkel nem sokáig maradnál ebben a pozícióban!
Egyébként pedig nem mindenhol lehetséges ismerősnek szólni, és nem mindenhol lehetséges végigtolni a biciklit az egész vonaton, mondjuk tömött szerelvényeknél.

Egy másik dolog: hétvégén utaztam Budapest-Győr vonalon, és meglepődtem, hogy az IC szinte minden helyjegye el volt adva, valóban mindenhol ültek.
Azt nem értem, hogy ha ilyen nagy a kihasználtság, miért nem lehet több kocsit kapcsolni a szerelvényre, ezzel még több helyjegyet eladni, amiből a vállalatnak még több bevétele származhatna. Más vonalakon meg futnak az üres kocsik...
 #79756  Szerző: mlaszlo
 
jeek írta: Nah azért ezzel is vitatkoznék. Nézd csak meg a Magyarországra belépő külföldi nemzetközi vonatokat! Jaroslav Hasek, Maestral, Venezia, Dacia, Pannonia, Avala stb. ezek a vonatok szinte mindennap késnek több, mint 60 perceket is. És nem Magyarországon szedi össze a késést, hanem már ennyi késéssel lépi át a határt, tehát ilyen téren nem hinném, hogy csak a MÁV-nál van probléma. Ugyanúgy késnek a külföldi távolsági vonatok is. Sőt a railjetek is szoktak 30-40 perc késéssel belépni az országba.
A MÁV-nál is garantálva van szabályzat szerint, hogy eléred az úticélod, ha vonattal azzal, ha busszal azzal. Ha ott ragadsz egy városban (az érvényben lévő szabályozások értelmében) a MÁV kifizeti a hotel szállás költségedet.
Sz@rból nem lehet várat építeni.. Amíg rakják zsebre a vezetők a pénzt, meg amíg egy kormánynak fontosabb a szárnyvonalak újraindítása, ahol utazik 2-3db utas 40km/h sebességgel. Addig mit várunk el?
Nem a nemzetközi vonatokra gondoltam, hanem a belföldi vonatokra, amik alig 15-20 km-en is már 20-30 perc késéssel közlekednek vagy mozdonycserénél szednek össze jelentős késést, pl. Székesfehérváron.
Kíváncsi lennék hány embernek fizették már ki a plusz költségét, mert más közlekedési eszközzel kellett elérnie a célját. Még egy sima igazolást is alig akarnak kiadni a diákoknak, amikor késik a vonat, hogy igazolja a tanárnak, hogy a vonat késése miatt nem ért be időre az iskolába.
Szárnyvonalak, ez is kiadás, de tudtommal ezek bezárása után jelentéktelen mértékben csökkent csak a MÁV vesztesége, tehát nem ezek miatt lehet rossz anyagi helyzetben a társaság. A szárnyvonalakat inkább felújítani kellene és normális menetrendet bevezetni. Úgy persze hogy nem használja senki sem a vonatot, ha munkába járáshoz használhatatlan. Láttam olyan menetrendet, ahol a közeli városba reggel 6 óra előtt ér be vonat, a következő meg 8 óra után, ez kinek jó? Munkába és iskolába járáshoz használhatatlan.
 #79754  Szerző: tomee87
 
mlaszlo írta:
Ez az összehasonlítás értelmetlen, külföldön eleve ha felszállsz egy vonatra, akkor eléred az úti célod, a MÁV-nál ez nincs garantálva, mert lerobban a mozdony, nem bírja a hét-nyolc kocsit és egyéb problémák is előjöhetnek. Épp most olvastam, hogy a napokban karbantartási munkák miatt az egyik elővárási vonalon egy szakaszon nem jártak a vonatok. A 4 kocsis vonathoz a MÁV 1 db szóló autóbuszt rendelt. Természetesen az utasok nem fértek fel, várhatták míg a busz fordul egyet. Persze itt is alkalmazkodhattak volna az utasok, lehetett volna gyalogolni vagy még a busz tetejére is felülni.
A vonatok pedig az esetek többségében nem az utasok miatt késnek, sok esetben már az induló állomásról 20-30 perc késéssel indulnak és ezt tartja is végig a vonat, tehát utasok miatt útközben már nem szed fel több késést més akkor sem, amikor állnak a folyosókon is az utasok.
Nah azért ezzel is vitatkoznék. Nézd csak meg a Magyarországra belépő külföldi nemzetközi vonatokat! Jaroslav Hasek, Maestral, Venezia, Dacia, Pannonia, Avala stb. ezek a vonatok szinte mindennap késnek több, mint 60 perceket is. És nem Magyarországon szedi össze a késést, hanem már ennyi késéssel lépi át a határt, tehát ilyen téren nem hinném, hogy csak a MÁV-nál van probléma. Ugyanúgy késnek a külföldi távolsági vonatok is. Sőt a railjetek is szoktak 30-40 perc késéssel belépni az országba.
A MÁV-nál is garantálva van szabályzat szerint, hogy eléred az úticélod, ha vonattal azzal, ha busszal azzal. Ha ott ragadsz egy városban (az érvényben lévő szabályozások értelmében) a MÁV kifizeti a hotel szállás költségedet.
Sz@rból nem lehet várat építeni.. Amíg rakják zsebre a vezetők a pénzt, meg amíg egy kormánynak fontosabb a szárnyvonalak újraindítása, ahol utazik 2-3db utas 40km/h sebességgel. Addig mit várunk el?
 #79752  Szerző: mlaszlo
 
jeek írta: Pedig ez így van, ez külföldön természetes. Van menetrend alkalmazkodj hozzá! Vannak szabályok alkalmazkodj hozzá! Itt a MÁV-nak nem 1 hanem több 1000 különböző emberhez kéne alkalmazkodni, ami lehetetlen. Külföldön tudnak alkalmazkodni az emberek a közösségi közlekedéshez, megértik a szabályokat, elfogadják úgy ahogy van stb. Nem csak arra gondolnak, hogy maguknak legyen jó, mint itt.
Nem tudom pl. hányan tudják, hogy 1 utas max 2db 40x50x80cm-es csomagot vihet fel magával a vonatra, ha ennél nagyobb, akkor azért már kemény ezreseket kell lepengetni büntetés gyanánt. Hány embert büntetett már meg azért kalauz mert mondjuk felvitt 4-5 db bőröndöt vagy 1x1m-es csomagot. Egyet sem! Pedig megtehette volna. Mi ez, ha nem az utashoz való alkalmazkodás? És ez csak 1 példa volt a sok közül.
Ez az összehasonlítás értelmetlen, külföldön eleve ha felszállsz egy vonatra, akkor eléred az úti célod, a MÁV-nál ez nincs garantálva, mert lerobban a mozdony, nem bírja a hét-nyolc kocsit és egyéb problémák is előjöhetnek. Épp most olvastam, hogy a napokban karbantartási munkák miatt az egyik elővárosi vonalon egy szakaszon nem jártak a vonatok. A 4 kocsis vonathoz a MÁV 1 db szóló autóbuszt rendelt. Természetesen az utasok nem fértek fel, várhatták míg a busz fordul egyet. Persze itt is alkalmazkodhattak volna az utasok, lehetett volna gyalogolni vagy még a busz tetejére is felülni.
A vonatok pedig az esetek többségében nem az utasok miatt késnek, sok esetben már az induló állomásról 20-30 perc késéssel indulnak és ezt tartja is végig a vonat, tehát utasok miatt útközben már nem szed fel több késést még akkor sem, amikor állnak a folyosókon is az utasok.
 #79749  Szerző: tomee87
 
mlaszlo írta: Milyen hozzáállás az, hogy az utasnak kell alkalmazkodnia? Egy bizonyos szintig igen, de elméletileg ez egy szolgáltatás, amiért fizet az utas, akkor már elvár valamit. Ilyet egy közösségi szolgáltató sem mondhat, hogy ha nem tetszik lehet autóval menni. Elméletileg az lenne a cél, hogy utazáshoz az emberek a vonatot válasszák az autóval szemben. Persze az is megoldás, hogy elüldözni az utasokat, a MÁV jó úton van ehhez, nem lesznek utasok, max. 1-1 felszálló állomásonként és akkor lehet tartani a menetrendet. Ha pedig többen vannak, akkor lesz fél perc a felszállásra, akinek nem sikerült felszállni az ottmarad, majd jön a következővel, ha nem tetszik lehet mással menni.
Pedig ez így van, ez külföldön természetes. Van menetrend alkalmazkodj hozzá! Vannak szabályok alkalmazkodj hozzá! Itt a MÁV-nak nem 1 hanem több 1000 különböző emberhez kéne alkalmazkodni, ami lehetetlen. Külföldön tudnak alkalmazkodni az emberek a közösségi közlekedéshez, megértik a szabályokat, elfogadják úgy ahogy van stb. Nem csak arra gondolnak, hogy maguknak legyen jó, mint itt.
Nem tudom pl. hányan tudják, hogy 1 utas max 2db 40x50x80cm-es csomagot vihet fel magával a vonatra, ha ennél nagyobb, akkor azért már kemény ezreseket kell lepengetni büntetés gyanánt. Hány embert büntetett már meg azért kalauz mert mondjuk felvitt 4-5 db bőröndöt vagy 1x1m-es csomagot. Egyet sem! Pedig megtehette volna. Mi ez, ha nem az utashoz való alkalmazkodás? És ez csak 1 példa volt a sok közül.
 #79746  Szerző: mlaszlo
 
jeek írta: Ennek semmi köze a biztosítóberendezéshez. A biztber feladata nem az állomáson tartozkodó vonatok indítása, hanem a pályán történő biztonságos közlekedés levezérlése.
Egyébként a leírt vonalakon akár 8-10 kocsis szerelvények is közlekednek, és van jópár olyan rossz helyzetű megálló, állomás ahol hiába van 2 jegyvizsgáló, de ember legyen a talpán, hogy belássa az egész vonat és környezetét ráadásul úgy, hogy az egyik épp egy kerékpárt segít felpakolni. Szerintem Te is nehéz helyzetbe lennél, arról meg ne beszéljünk ha meg perceket vársz, jársz előre hátra a peronon, akkor utána majd kapod az utasoktól a fűtfát, hogy megint késik a vonat.
Összefoglalva az utasnak semmi nem jó. Ha hosszabb menetidőt csinálnak a járatnak (az állomási utascserék miatt) akkor az lesz a baj, hogy "mer ez a hülye vonat tetű lassú". Ha marad így ahogy van, akkor meg úgyis sietni fog a személyzet is, hogy minimális legyen a késés, csak annyit tartózkodjon az állomáson ami elő van írva. És akkor úgyis lesznek ilyen esetek.
Egyébként soha nem értettem minek tucatnyi kerékpárt felpakolni a vonatra. Személyszállító vonat, nem járműszállító. Annyi pénzből amennyibe kerül a kerékpárjegy már simán bérel a kedves utas az úti célján akár az egész családnak kerékpárokat.
Az is baj, hogy egyes utasok nagyon el vannak kényelmesedve. A vasút, busz közösségi közlekedési forma. Nem a vasútnak és a busztársaságnak kell alkalmazkodni az utashoz, hanem az utasnak hozzájuk. Igen ez így van. Ha nem tetszik lehet autóval menni. Ha azon a rohadt megállón 1 perc van fel és leszállásra, akkor igen hívok ismerőst, aki segít felcuccolni vagy megfogom azt a rohadt kerékpárt, felrakom a legközelebbi kocsiba és utána majd áttolom a kerékpárszállítóba. Nem pedig futok a kerékpárszállítóhoz, meg keresem a kalauzt stb.
Így van, ebben az esetben is az utas a hibás, véletlenül sem a MÁV, minek akart vonattal utazni az egész családdal, ráadásul még kerékpárt is vitt magával.
Káptalanfüred állomást ismerem, jó pár évig utaztunk oda, valóban kissé íves, de nem egy nagy forgalmú megállóhely, itt nincs olyan hogy valaki esetleg még a vonat után fut.
Kerékpárbérlés, Káptalanfüred-Badacsony távon 275.-Ft a kerékpárjegy, ennyiért hol bérelsz kerékpárt? Ráadásul akkor ugyanannak a pontnak kell lennie az induló és érkező helynek is.
Milyen hozzáállás az, hogy az utasnak kell alkalmazkodnia? Egy bizonyos szintig igen, de elméletileg ez egy szolgáltatás, amiért fizet az utas, akkor már elvár valamit. Ilyet egy közösségi szolgáltató sem mondhat, hogy ha nem tetszik lehet autóval menni. Elméletileg az lenne a cél, hogy utazáshoz az emberek a vonatot válasszák az autóval szemben. Persze az is megoldás, hogy elüldözni az utasokat, a MÁV jó úton van ehhez, nem lesznek utasok, max. 1-1 felszálló állomásonként és akkor lehet tartani a menetrendet. Ha pedig többen vannak, akkor lesz fél perc a felszállásra, akinek nem sikerült felszállni az ottmarad, majd jön a következővel, ha nem tetszik lehet mással menni.
 #79719  Szerző: tomee87
 
mlaszlo írta:
Ennyit a MÁV modern biztonsági berendezéseiről.
Ennek semmi köze a biztosítóberendezéshez. A biztber feladata nem az állomáson tartozkodó vonatok indítása, hanem a pályán történő biztonságos közlekedés levezérlése.
Egyébként a leírt vonalakon akár 8-10 kocsis szerelvények is közlekednek, és van jópár olyan rossz helyzetű megálló, állomás ahol hiába van 2 jegyvizsgáló, de ember legyen a talpán, hogy belássa az egész vonat és környezetét ráadásul úgy, hogy az egyik épp egy kerékpárt segít felpakolni. Szerintem Te is nehéz helyzetbe lennél, arról meg ne beszéljünk ha meg perceket vársz, jársz előre hátra a peronon, akkor utána majd kapod az utasoktól a fűtfát, hogy megint késik a vonat.
Összefoglalva az utasnak semmi nem jó. Ha hosszabb menetidőt csinálnak a járatnak (az állomási utascserék miatt) akkor az lesz a baj, hogy "mer ez a hülye vonat tetű lassú". Ha marad így ahogy van, akkor meg úgyis sietni fog a személyzet is, hogy minimális legyen a késés, csak annyit tartózkodjon az állomáson ami elő van írva. És akkor úgyis lesznek ilyen esetek.
Egyébként soha nem értettem minek tucatnyi kerékpárt felpakolni a vonatra. Személyszállító vonat, nem járműszállító. Annyi pénzből amennyibe kerül a kerékpárjegy már simán bérel a kedves utas az úti célján akár az egész családnak kerékpárokat.
Az is baj, hogy egyes utasok nagyon el vannak kényelmesedve. A vasút, busz közösségi közlekedési forma. Nem a vasútnak és a busztársaságnak kell alkalmazkodni az utashoz, hanem az utasnak hozzájuk. Igen ez így van. Ha nem tetszik lehet autóval menni. Ha azon a rohadt megállón 1 perc van fel és leszállásra, akkor igen hívok ismerőst, aki segít felcuccolni vagy megfogom azt a rohadt kerékpárt, felrakom a legközelebbi kocsiba és utána majd áttolom a kerékpárszállítóba. Nem pedig futok a kerékpárszállítóhoz, meg keresem a kalauzt stb.
 #79715  Szerző: DWC
 
mlaszlo írta: (...)

Ennyit a MÁV modern biztonsági berendezéseiről.
Asszem, ma tényleg busszal megyek..
  • 1
  • 124
  • 125
  • 126
  • 127
  • 128
  • 219