RADIOSITE Fórum

  • FM-DX

 #92317  Szerző: Zoli58
 
Snake írta: ........Csillapítva van abba az irányba.
és vajon mi ennek a logikája?

talán csak nem az, h itt nálam a 104 MHz-en a
Funradio rds-el 155 km-ről vételezhető legyen?

De,
ugyanezt a kérdést tehetném fel még vagy
10-12 frekvenciával kapcsolatban is,
ami szintén itt nálam külfödi zavaró állomásoként
akadályozzák a magyar adók normális vételét,
pedig nem is az országhatár mellett van a QTH-m
 #92309  Szerző: Snake
 
FLaci81 írta:
Zoli58 írta:Hazafelejövet (vonattal) Budapestről nagyon kiváncsi voltam
nyugat irányba meddig terjed a Juventus új frekije.
Hát nagyon meglepődtem, mert csak Biatorbágyig tartott,
utána semmi.
Nekem autóból az M1-en haladva Pesttől Győr felé kb. olyan 30 Km-re elmegy teljesen... Addig tudtam hallgatni úgy, hogy közbe rengetegszer elment visszajött...
Ugyanakkor Tatabánya körül néhol foltokban igaz sisteregve, de fogható az Ozone Fm a 103.1-en Győrből ami tudomásom szerint kisebb teljesítménnyel ad mint a Juvi, bár a Juventus néhol még Pesten is bereccsent párszor...
Nemtudom mit rágódtok ezen... Csillapítva van abba az irányba.
 #92283  Szerző: Zoli58
 
Dawe1797 írta:
Zoli58 írta:Hazafelejövet (vonattal) Budapestről ............
Milyen vevővel?
SE telefonos rádióval
 #92249  Szerző: FLaci81
 
Zoli58 írta:Hazafelejövet (vonattal) Budapestről nagyon kiváncsi voltam
nyugat irányba meddig terjed a Juventus új frekije.
Hát nagyon meglepődtem, mert csak Biatorbágyig tartott,
utána semmi.
Nekem autóból az M1-en haladva Pesttől Győr felé kb. olyan 30 Km-re elmegy teljesen... Addig tudtam hallgatni úgy, hogy közbe rengetegszer elment visszajött...
Ugyanakkor Tatabánya körül néhol foltokban igaz sisteregve, de fogható az Ozone Fm a 103.1-en Győrből ami tudomásom szerint kisebb teljesítménnyel ad mint a Juvi, bár a Juventus néhol még Pesten is bereccsent párszor...
 #92240  Szerző: Dawe1797
 
Zoli58 írta:Hazafelejövet (vonattal) Budapestről nagyon kiváncsi voltam
nyugat irányba meddig terjed a Juventus új frekije.
Hát nagyon meglepődtem, mert csak Biatorbágyig tartott,
utána semmi.
Milyen vevővel?
 #92208  Szerző: Zoli58
 
Hazafelejövet (vonattal) Budapestről nagyon kiváncsi voltam
nyugat irányba meddig terjed a Juventus új frekije.
Hát nagyon meglepődtem, mert csak Biatorbágyig tartott,
utána semmi.
 #91794  Szerző: Glenn
 
rmihaly76 írta:Megirhatnad a tapasztalataidat!
Tulajdonképpen az előbb már megírtam. Röviden, én DX-nél túl nagy antennát nem használnék. Ha tehetnék fel a tetőre (sajnos már nem engedik), akkor két 3 elemeset tennék egy kereszttartóra V-ben (ezeknek együttesen kb. 7-8 dB a nyereségük), és egy 5 elemeset az árboc tetejére H-ban. Szerintem ez így egy jó kompromisszum lenne (ilyen rendszerem volt amúgy 10 éve fent, kiegészítve egy északra és egy délre néző nagylepkével, egymásnak háttal UHF-re). Nagyadóktól távol ezek mögé tennék egy távtáplált kiszajú erősítőt is, itt nálunk nem érdemes a magas jelszintek miatt. Forgatóm sajnos nem volt, az egész FM-cucc dél-délkeletre nézett, jugó, román és délmagyar adókra lesve. Tudni kell, hogy délnyugattól északnyugatig végig egy 200-300 méter magas hegyvonulat van mögöttem, ezért álltak így az antennák. Osztrák adót pl. sosem tudtam itthon vételezni...
A 90-es évek elején viszont olyan adók jöttek itt rendszeresen, ami ma nagyon ritka, pl. vajdasági helyi magyar nyelvű rádiók, de fogtam többször bolgár adókat is. A 100,8-on még a Sláger előtt sokszor jött egy bolgár állami adó (~600 km).
 #91793  Szerző: asimov
 
Megirhatnad a tapasztalataidat! :)
Pasa írta:Én sokáig használtam 3, 5 és 7 elemeset is, van tapasztalatom velük. Való igaz, egy dolog számít: mekkora az a méret, ami mechanikailag megvalósítható. Ha sikerül, akkor akár még nagyobbat is érdemes felszerelni.
 #91773  Szerző: Glenn
 
Én sokáig használtam 3, 5 és 7 elemeset is, van tapasztalatom velük. Való igaz, egy dolog számít: mekkora az a méret, ami mechanikailag megvalósítható. Ha sikerül, akkor akár még nagyobbat is érdemes felszerelni.
 #91772  Szerző: asimov
 
Most latom... antenna.hu helyesen: antennak.hu
  • 1
  • 271
  • 272
  • 273
  • 274
  • 275
  • 541