Elég komoly tőkehiány van ebben az iparban, jelen körülmények között 5-6 évig veszteséggel kell számolni, szinte esély sincs a nullszaldóra. Magyar tőke nem nagyon van, akinek van, az már a piacon van és ha akarta, akkor megszerezte részesedését a rádiós szektorból is.
Mellesleg akinek egy kis esze is van, a pénze mellet az, az ma nem kezd rádiózásba, új belépőként semmiképp. Ezt nagyon jól mutatja az, hogy nem találunk külföldi jelentkezőt egyetlen frekire sem. (az autórádiós viccet ne számoljuk)
Azokat a brand-eket amiket mozgatnak a nagyvilágban és oly szívesen látnánk itthon is, gazdasági szakemberek irányítják. Akik mellesleg nem hülyék. Saját indulatból most nem kezdenek kishazánkkal, mert félelmetes számukra, tőkéjüket nem fogják idehozni éppen akkor, amikor mások menekülnek innen. Természetesen lehet franchise-ban is csinálni, de az, az infrastruktúra felépítése mellett, akkora plusz költség lenne, hogy teljesen ellehetetlenítené a működést, márpedig sem a DeeJay, sem az Energy, sem a többi, akiknek valamire való nevük is van, nem adják olcsón magukat, ezenkívül magasra teszik a mércét a technikai követelményeikben, a promócióban és miegymásban.
Így bármennyire is fájó, ebben egyelőre ne is reménykedjünk – ha ez változik és majd megéri nekik, ne aggódjunk, jönnek majd

akkor azonnal.
De talán nem is kell, nem kell mindig mindenért külföldre rohannunk, mert örüljünk, ha a magyar közkincs által termelt nyereség Magyarországon marad.
De miért is? Mert hazánkban rengeteg kitűnő szakember van!
Nézzük meg pl a RISE esetét (tekintünk el a botrányoktól, csak a szerkezetet, brandet nézzük). Anno Pesten egy igazán szépen minőségi módon felépített márkát adott az arcába a célközönségüknek. Szakmai oldalról nem lehetett rajta fogást találni, aki akkor szidta őket, csak az irigység miatt tette (akkor is az volt a gond és így legalább nem annyira off

hogy az R1 csapatát nagyon bántotta az, hogy néhány kitűnő szakemberük lelépett). Akkor magyar szakemberek olyan rádiót hoztak össze, amiről ha akartuk még el is hihettük, hogy valami külföldi údebaródivatrádió. Közben meg nem, csak pusztán teret kaptak azok az emberek, akik nem annyit foglalkoztak a rádiózással, hogy egy jól betanult maszlagot rágtak tovább, éveken keresztül és nem vették észre, hogy már penészes a szájukban a rágó.
Én bízom abban, hogy a 89,5-ből valami jó dolog sül majd ki (végül) és a kezdeti bakikat csak a (még) szűkös pénztárcának köszönhetik.
Hogy mi lehet a tervük a közösségi frekikkel? Na, ez jó kérdés. Én azt sem értem, hogy a gazdasági recesszió kellős közepén, ami leginkább a reklámipart sújtja és a lehető legjobban épp a rádiós szektort, - akkor miért kell az összes létező frekvenciára rádióadót tenni? - erre semmi nem kötelezi a frekvenciagazdálkodót.
A frekvenciagazdálkodás állami jogosultság, és ideje lenne azzal valóban gazdálkodni és épp ésszel.
Jelenleg marha nagy túlkínálat van, és ha az van, akkor ez van, mint most...