Pasa: a célcsoportban semmiképpen sem volt kedvelt adó a Petőfi. Ha a fiatalok voltak a célcsoport (ahogyan azt állították), akkor a helyzet az, hogy 95%-uk kifejezetten vállalhatatlannak tartotta az adó műsorát, tegyük hozzá: teljesen jogosan. Tény, hogy volt néhány alapvetően jó műsor, ahogyan mimi is írta, ez viszont nótaműsorokkal, vízállásjelentéssel, és egyáltalán, kőkorszaki arculattal párosult. Talán épp ezért lehetséges, hogy a legkedveltebb a 40 éven felüliek, sőt, elsősorban a nyugdíjasok körében volt a régi Petőfi. Elég ránézni a hallgatottsági felmérésekre, és láthatjuk, hogy ha megkétszerezzük a számokat, akkor is egy elenyésző kisebbség volt rá kíváncsi.
A megújított formája már valóban eléri a célközönséget, és valóban kritizálják folyamatosan: túlnyomó részt pozitív kritikával illetik (lásd Facebook pl. - nem a mostani gáz újításokat mondom, mert jogosan kritizálják Buda szánalmas műsorát pl.) Jól jelzi továbbá a népszerűségét és a létjogosultságát, hogy mennyi kiváló előadót felfuttatott és a koncerteken alap a teltház, akármikor akárhol is van az. Az a kritika pedig, hogy "csak egy réteget szolgál ki", a fiatalokra nézve gáz, mert eddig azért viszonylag színvonalas válogatást sugárzott. Az pedig ne a rádió hibája legyen már, hogy az SP meg Flo-rida meg Dolly Roll rajongókat nem szolgálja ki. Arra van ezer másik adó. Szerintem pont az a normális, ha a közszolgálati adó egy olyan irányvonalat képvisel, amit egy kereskedelminek kockázatos lenne, ezért nem vállal be, viszont mégis, tömegigény mutatkozik rá. Adhatna blues-t is, de az már eléggé rétegzene. Akárcsak a heavy metal és társai. Sem az FM4, sem a a BBC, sem a többi jól működő közszolgálati, zenére fókuszáló csatorna nem épít be ilyeneket. Semmi sem véletlen.