RADIOSITE Fórum

  • Közösségi közlekedés

 #9838  Szerző: tomee87
 
Én soha nem mondtam itt, hogy csillognak villognak a buszok, soha nem mondtam azt, hogy nincs gond az autóbuszos közlekedéssel. Ellenben másokkal, akik azzal példálóznak, hogy Borsodon kívül a vasúti közlekedés szép, tiszta, jó. Átutaztam az egész országot, 500km-t utaztam, jártam Budapesten is, de semmivel nem jobb és nem tisztább a vasúti közlekedés ott sem, erről saját magam győződtem meg, amit még 1 fényképpel is illusztráltam.
Lehet itt jönni azzal, hogy járnak az alacsonypadlós DESIRO-k meg FLIRT vonatok Budapest környékén, de minek?? Minek járnak?? Hány db állomás és pályaudvar van akadálymentesítve, kerekes székes lifttel ellátva az aluljárókban? Hány db? Akkor meg, minek alacsonypadlós vonat? Ellenben az autóbusszal, ahol már van értelme ennek az alacsonypadlózásnak, egyre több akadálymentesített megállók vannak, főként a fővonalakon, legyen városi vagy helyközi közlekedés. Miskolc helyközi autóbusz állomáson lévő aluljárókban kerekes székes lift található és még sorolhatnám, nem véletlenül látni egyre több kerekes székes utasokat buszokon.
Credo buszok, elég érdekes téma. Sokan és a cég maga is "új magyar autóbusznak" preferálják magukat, amikor az autóbusz alkatrészeinek 90%-a külföldről van behozva/összekaparva, tulajdonképp itt nem is nagyon csinálnak mást csak összerakják őket és akkor már rögtön magyar lesz, amikor maga a busz gyártása nem itt történik.
Nagy élmény volt számomra amikor Budapesttől nem messze, egy Nógrád Volános távolsági busz előzte le az autópályán azt a vonatot amivel én utaztam. Ha így halad a vasút "fejlődése" nem sokáig lesz gyorsabb a vasúti közlekedés, bár sok esetben már most sem az. Egyre több autópálya, egyre több gyorsforgalmi út épül, addig a vasúti pályák egyre amortizálódnak, egyre lassabban fognak rajta menni a vonatok. Konkrét példa, régen Sátoraljaújhely- Miskolc vasúton gyorsabb volt, mint közúton, ma már ellenkezőleg, mert míg a közút folyamatosan fejlődött (4 sávos gyorsforgalmi út épült, újraaszfaltozás, felújítások, körforgalmak stb.) addig a vasúti közlekedésben semmi nem javult, sőt rosszabbodott (megszűntek az InterCityk és gyorsvonatok is). Konkrét számok: autóval a két város 50perc alatt, autóbusszal (vasutas sztrájk alatt) 1óra 20perc alatt míg vasúttal 1óra 36perc alatt tehető meg. Vasút és közút esetén is a távolság egyenlő, 90km.
 #9836  Szerző: djlacee
 
Kedvenceim az itteni helyi közlekedésű Credo BC11 típusú autóbuszok első példányai, melyen a középső ajtót téli hidegben kézzel kell becsukni, mert a sűrített levegős cucc nem húzza be, ugyan ez kifelé is nehézkesen működik
 #9832  Szerző: mg
 
azt se felejtsük el azért, hogy nem sok ilyen hely van a földön, ahol az utolsó bokorhoz is elcipeli az ember seggét a tömegközlekedés
 #9830  Szerző: MrG
 
Összességében elég szar a színvonala mind a vasúti-, mind a közúti tömegközlekedésnek Magyarországon.
A járművek és az utak is szarok, ez van.

Senki ne próbálja nekem beadni, hogy összességében jobb az egyik a másiknál, mert nem igaz, egyszerűen helyenként változó. Lehet, hogy Borsodban szép csillivilli buszok járnak, de itt meg a vonat jobb, ennyi.

Külfölddel példálózni sem érdemes. Nekem van egykét tapasztalatom Nyugat-Európában és Szlovákiában is. Olaszországban pl. úgy oszlik el földrajzilag a tömegközlekedés színvonala, ahogy az életszínvonal: délen katasztrófa, északon színvonalasabb. Megkockáztatom, hogy Nápoly környékén a helyi, busz- és vasútközlekedés szarabb, mint az itthoni szóban forgók (persze egy Eurostar és távolsági busz teljesen élvezhető). Nem feltétlenül a társaságok tehetnek erről a rossz állapotról, hanem az emberek, úgy, ahogy itthon. A magyar átlag ugyanolyan igénytelen, mint a dél-olasz. Ezért tartunk még mindig itt.
Ausztriában és Németországban is vannak rossz tapasztalataim vonatokkal kapcsolatban, pl München körül utaztam olyannal régebben, ami hasonlóan koszos volt, mint amikkel Jeek példálózik. Nem helyi vonat volt...
Szlovákiában buszoztam, ott még rosszabb a helyzet átlagában véve, mint itthon, úgy vettem észre.

(Szervezhetnénk egy kirándulást Japánba, megtudni mi a szép és jó...)
 #9829  Szerző: mg
 
a rendszeres 10-15 perc késésekről, meg még ezek után a kistelek-szeged táv 50-55 perc alatti megtételéről meg már beszéltem szerintem
 #9828  Szerző: mg
 
annál sincs szebb, mint amikor bármerre nézel, a függönyben, az ülések csavarjainál, mindenütt, minden lyuk tele van nyomkodva rágóval, a távolsági buszok üléseinek lenyitható bizbaszaiban áll a szemét, ragad a padló, áll a morzsa, ülések mellé taknyos papírzsebkendő benyomkodva, stb.
vagy a kiváló műszaki állapotú buszok, mostanában nem ritka, hogy megáll a busz megállóban, vagy piros lámpánál, induláskor meg lefullad a motor, aztán egy percig kell indítgatni; de az is előfordult többször melegben, hogy tökig kellett menni a fűtésnek, hogy ne forrjon fel a hűtővíz, kellemes volt nagyon. abban sem vagyok biztos, hogy jó az, ha a padló helyenként 20-30 centire is fölpúposodik. és ezek nem ám a 260-asok, hanem ikarus meg volvo E95-ök
 #9826  Szerző: MrG
 
jeek írta: GYSEV (kivülről, sárga-zöld) 520Ft-os feláros, InterCity kocsija:
(...)
2-szer is ilyen látvány fogadott, de igen.... csak errefelé szar, meg koszos a vasút, máshol jó, király, tiszta... persze persze.. Most vagy én vagyok vak, vagy nektek ez tisztának számít.
gy.k.: a padló eredetileg bordó-piros színű (csak hát ujjnyi vastag mocsok állt rajta, még az ülések alatt is, tehát nem sár).
Én már utaztam olyan buszon (kapos volán), ami nemcsak szétrázott az úton (valami régi, elég rossz állapotban lévő lengéscsillapítókkal rendelkező Ikarus volt) és nem csak disznószag volt rajta, de egy szép, jólmegtermett kula is ott hevert a késsel szétszaggatott ülések alatt. Hogy hogy került oda és miből származik (kutya/macska/gyerek/felnőtt) nem tudom, de nem nagyon foglalkoztak vele, mert egy ideje már ott száradozott.

Igazából nem szeretnék belefolyni az itteni ékes vitákba, csak gondolom eme szentimentális nyári örömömet megosztom...
 #9825  Szerző: mg
 
jaj, vigyázz, mer elkapod az éccet a mocskos vonaton :)
 #9822  Szerző: tomee87
 
djlacee írta:Van fejlődés, max nem nálad. Pl GYSEV is tiszta kocsikkal közlekedik
GYSEV (kivülről, sárga-zöld) 520Ft-os feláros, InterCity kocsija:
Kép
2-szer is ilyen látvány fogadott, de igen.... csak errefelé szar, meg koszos a vasút, máshol jó, király, tiszta... persze persze.. Most vagy én vagyok vak, vagy nektek ez tisztának számít.
gy.k.: a padló eredetileg bordó-piros színű (csak hát ujjnyi vastag mocsok állt rajta, még az ülések alatt is, tehát nem sár).
 #9731  Szerző: ropi21
 
az az érdekes, hogy alapjában véve a magyarországi közösségi közlekedést zsigerből fikázza mindenki
sokak vesszőparipája a "bezzeg nyugaton" kezdetű mondat. az igazság az, hogy az ilyenek még életükben nem is olvastak arról, miféle is a közösségi közlekedés más országokban. természetesen az alapvető konfortelemek sok helyen messze jobbak, persze logikusabb, összehangoltabb közlekedés jellemző számos országra (általánosítva), de elgondolkodom, aki a vasutat szidja, ismeri-e az amerikai helyzetet például?
amerikában gyakorlatilag pár transzatlanti és persze az elővárosi közlekedésen kívül gyakorlatilag teljesen visszaszorult a vasúti közlekedés! ugyanúgy nehézség lenne megszervezni egy 300km-es utat, mint itthon
sajnos pontosan már nem emlékszem, melyik városról is volt szó, de Hamster blogján/oldalán olvastam pár hete, hogy van város, ahol a helyi villamos 15percnél gyakrabban sosem jár! tény, hogy a közös szakaszon 3-5percenként elmegy egy járat, de ha végállomástól végállomásig utaznál 15percet várnod kell
aztán ottvan ausztrália. bár sokat nem tudok, elég egyértelmű, hogy távolsági közlekedés csupán nyomokban jellemző. mivel általáosított tény, hogy hatalmas távolságok is jellemzőek, magas a gépkocsi arány vagy sokan repkednek

itthon mi is van? jellemzően óránkénti közlekedés fővonalon, számos párhuzamos vonat/busz járat távolsági közlekedésben, budapesten 3-5percenként járó bármi vagy 1:45-ös követéssel metro

ezt csak úgy :)
  • 1
  • 180
  • 181
  • 182
  • 183
  • 184
  • 219