mlaszlo írta:
Ennyit a MÁV modern biztonsági berendezéseiről.
Ennek semmi köze a biztosítóberendezéshez. A biztber feladata nem az állomáson tartozkodó vonatok indítása, hanem a pályán történő biztonságos közlekedés levezérlése.
Egyébként a leírt vonalakon akár 8-10 kocsis szerelvények is közlekednek, és van jópár olyan rossz helyzetű megálló, állomás ahol hiába van 2 jegyvizsgáló, de ember legyen a talpán, hogy belássa az egész vonat és környezetét ráadásul úgy, hogy az egyik épp egy kerékpárt segít felpakolni. Szerintem Te is nehéz helyzetbe lennél, arról meg ne beszéljünk ha meg perceket vársz, jársz előre hátra a peronon, akkor utána majd kapod az utasoktól a fűtfát, hogy megint késik a vonat.
Összefoglalva az utasnak semmi nem jó. Ha hosszabb menetidőt csinálnak a járatnak (az állomási utascserék miatt) akkor az lesz a baj, hogy "mer ez a hülye vonat tetű lassú". Ha marad így ahogy van, akkor meg úgyis sietni fog a személyzet is, hogy minimális legyen a késés, csak annyit tartózkodjon az állomáson ami elő van írva. És akkor úgyis lesznek ilyen esetek.
Egyébként soha nem értettem minek tucatnyi kerékpárt felpakolni a vonatra. Személyszállító vonat, nem járműszállító. Annyi pénzből amennyibe kerül a kerékpárjegy már simán bérel a kedves utas az úti célján akár az egész családnak kerékpárokat.
Az is baj, hogy egyes utasok nagyon el vannak kényelmesedve. A vasút, busz közösségi közlekedési forma. Nem a vasútnak és a busztársaságnak kell alkalmazkodni az utashoz, hanem az utasnak hozzájuk. Igen ez így van. Ha nem tetszik lehet autóval menni. Ha azon a rohadt megállón 1 perc van fel és leszállásra, akkor igen hívok ismerőst, aki segít felcuccolni vagy megfogom azt a rohadt kerékpárt, felrakom a legközelebbi kocsiba és utána majd áttolom a kerékpárszállítóba. Nem pedig futok a kerékpárszállítóhoz, meg keresem a kalauzt stb.