sok kérdés összegyűlt bennem. nem vagyok szakértő, de próbálom racionálisan és piaci alapon figyelni a dolgokat és sok minden esett szóba. bocsánat a sok "hurrogás" miatt teljesen átláthatatlan ez a topik, így egy köntösben gyűjtöm össze mi van értetlen fejemben.
- ha még mindig Class FM pótlékot akarnak csinálni a Rádió 1-ből (leginkább Balázsék és az ő hallgatói táboruk miatt úgy vélem), akkor miért nem "cserél helyet" a Best FM-el? sokkal alkalmasabb lenne erre a célra a brand is. már nem a 2016-os állapotok uralkodnak és főleg nem a 2009-es, hogy konkrétan -10 évvel ki kellett tolni a régi zenék listáját és teljesen leszűkült a piac. pont, hogy az utóbbi 1-2 évben állt be egy rend és a Sivák féle Rádió 1 elfért volna, csak (szerintem) nem ezen a network-ön, mert tisztán piaci(!) alapon labdába se rúghatott volna (max reggel 6-10 között), viszont 15-29(39)-es korosztálytól felfelé mindenki találhatott magának valamit országosan.
- a mostani hallgatottsági adatokat alapul véve nem értem mi volt a probléma? miért kellett visszaalakítani? a második leghallgatottabb országosan. sőt, a Petőfi a 200 ezret zuhant (1000e-->800e), pedig előtte holtversenyt futott a két rádió a második helyért (Kossuthot nem nézve) még 2020 nyarán. megnéztem most a 2019-es adatokat és itt a Petőfi vert rá 200 ezret a Rádió 1-re úgy, hogy ugyan ezen az elven működött a brand. viszont ha csak magában nézzük csak a Rádió 1 számait, akkor nagyon stabil a hallgatói bázis, ami 1 millió fő. a nagy 2020-as átalakulásnál nyertek +100 ezer hallgatót. most a '21-es visszafordulásával kíváncsi leszek, hogy megmarad e ez a szám, vagy kicserélődik, netán növekszik e.
- ezért most uátlva leszek, de szerintem itt valamilyen szintű szakpolitikai, piacpolitikai dolgok is van itt a szálban (amit tudunk jól, hogy nagyon szoros, ennél jobban ne menjünk bele). egyszerűen csak újra növelni akarják a Petőfi számait és szándékosan "lecsupaszították" a Rádió 1-et, hátha átmennek hozzájuk.
a Retro átalakítása sikernek lehet elkönyvelni, mert az a -200.000 fő, amit elvesztettek, mostanra visszatalált. a Bestnek meg kell Budapesten egy sürgős outdoor kampány, mert elég ciki az az 50 ezer fő, de országosan jó első blikkre a 200 ezer fő.
források
2019. július - szeptember:
https://nmhh.hu/cikk/207634/Budapesti_e ... szeptember
2020. július - szeptember:
https://nmhh.hu/cikk/215733/Budapesti_e ... szeptember
2021. július - szeptember:
https://nmhh.hu/cikk/224235/Budapesti_e ... szeptember