potyi írta: ↑2021.03.16. 22:21 Tehát MR2-feeling a cél, csak épp nem indie-alter dalokkal, hanem nemzeti rock-kal és keresztény poppal. Aaaz izgi lesz.Miből gondolod, hogy itt április 1-jén nagy változások lesznek? A cikkek és a sajtótájékoztató szerint csak a vezetés lesz új áprilistól. Pető is 2015 végén került oda, 2016 május végén volt a váltás (igaz a rotáció már februárban megváltozott). Tiszttartó 2017 nyarán váltotta Petőt, novemberben volt szlogen és minimális arculatváltás.
Most ugyebár csak a bennfentesek értesültek a hírről, azaz mi, meg aki olvasta a Telex cikkét és eljutott a végére. De mi lesz április 1-jén? 1,2 millió hallgató fogja tapasztalni, hogy előjel nélkül egyik napról a másikra elveszik a kedvenc rádióját. Ez az 1,2 millió hallgató többnyire nem azért nem kapcsolt a Retrora vagy a Rádió1-re, mert nem ismerte, hanem mert nem tetszett neki és a Petőfi irányába valamilyen mértékben elkötelezettebb. Tehát a két kereskedelmi adó nem helyettesítő termék ezúttal sem. A Petőfit meg bármilyen érthetetlen is, nemcsak hallgatják, de úgy tűnik, sokan szeretik is - lásd közösségi médiás aktivitás.
Emlékezzünk vissza, mekkora botrány volt az "Életed Ritmusa" megújuláskor és a kommersz irány kezdetekor, az 300.000 hallgató volt, fokozatos átmenet és cikkek sorozata után alaposan felkészülve. Most négyszer annyi hallgató lesz dühös a járvány közepén egy érzékeny időszakban. A Music FM, Class FM, Danubius, Sláger megszűnésére is rá tudtak készülni az emberek, de most nincs semmi kommunikáció. Ugyanúgy megy tovább az adás még két hétig, mintha mi sem történt volna. Aztán majd a hét közepén bumm, Petőfi a Rocksztár.
Ha valóban nagy lesz a düh, annak politikai következménye is lehet.
A Telex cikk elolvasása után kicsit nyugodtabb vagyok, nem tartották rossznak az alter-indie Petőfit, csak 2016-ban más volt a politikai szándék. Bár eléggé nagy öngól Horváth Gergelytől tanácsot kérni...de ennek is örülök, hisz abból a korszakból akarnak építkezni.
A váltásról pedig azt gondolom nem lesz nagy visszhangja. 2016-ban egy viszonylag biztos hallgatói bázisa volt a Petőfinek, akik pont azért hallgatták, mert más volt, mint a többi. Az alter zenéhez szokott füleknek nem tetszett a sok Beyoncé és Lady Gaga, mert pont azért hallgatott Petőfit, mert nem arra kíváncsi és ennek hangot is adott. Most viszont, hiába van nagyobb elérése, nem fog az átlaghallható kiakadni, hogy miért nincs Macarena. Jóval nagyobb eséllyel megtalálja máshol, mint a tudatosan altert-szerető hallgató a saját ízlését 2016-ban. (De ez csak a saját véleményem)
