kukac írta:Elnézve a mostani és mondjuk 5 évvel ezelőtti nézettségi számokat, összességében egyértelmű növekedés látható, ám ez főleg az M4 Sport és az M2 érdeme. A régi M1-et nem éri el sem az új M1, sem a Duna, talán még az összegük sem.mlaszlo írta:Olyannyira megszoktak az emberek, hogy nem nezik!kukac írta: Egy arculatvaltas eredmenye nem a kovetkezo hallgatottsagi meresek adataibol fog tukrozodni. A petofivel mint branddel nem tudtak a fiatalok azonosulni, egyszeruen nem illik a forma a tartalomhoz. Lehet itt tolni az igazi mai slagereket, ettol meg a petofi arculata olyan marad amilyen, nem lesz belole se radio1, se classfm, se mas. A petofi akkor volt jo brandelve, amikor meg azt csinalta, amit rajta kivul senki mas, abban volt spiler. Ez nem az o palyaja, erzodik az esetlenseg, az idegen vilag, nem erzi a stab sem otthonosan magat ebben a kozegben. Suta az egesz.Az arculatváltás nem, de a zenei kínálat már év eleje óta változott.
A Petőfi azért nem volt egy olyan erős brand. Azokban a városokban, ahol volt helyi rádió, mindenhol magasan előzte hallgatottságban. A fővárosban is csak az ötödik-hatodik helyre tudott feljönni. Így én ezt nem mondanám erős brand-nek. Ha erős lenne, hozta volna a nézettséget estére az M2-nek is.
Pont azt lesz nehéz levetkőzni, hogy a Petőfit sokan úgy könyvelték el, ami hallgathatatlan elvont zenéket játszik és eszükben sincs odakapcsolni.
Én nem érzem sutának, az első egy-két nap voltak bakik, de már semmi nem érződik rajta.
Tavaly tavasszal a tv csatornák esetében is idegennek tűnt, hogy a Duna TV lesz a főcsatorna, ami addig a kulturális vonalat képviselte. Ugyanígy idegen volt először az M2, majd az M1 tematikájának változása, az elején mindenki kritizálta, cikizte, de rövid időn belül megszokták az emberek.
Igazad van, remekul sikerult a kozmedia atalakitasa, a petofi pedig egyenesen zsenialis!
Viszont ha úgy nézzük - és jogosan nézzük úgy -, hogy hírcsatorna tematikában hogy teljesít az M1, akkor bizony remekel, legyűri az összes többi hírtévét (a HírTV-ről csak nem hivatalos adatok vannak). A gyerekcsatornák közt az M2 az első, a sportadók közt pedig az M4, leverve a kereskedelmi tévéket. Persze, ezek mindegyike ingyenes, míg a kereskedelmi konkurensek nem, de 85%-os kábel/sat penetrációnál ez majdnem mindegy is.
A Duna szar, az M5 indulásával csökken a kulturális szerepe is (ami már az MTVA megszületésével nagyjából meg is pecsételődött pár éve), így célszerű lenne átalakítani egy, a Petőfi Rádióhoz hasonlóan kereskedelmIES, általános szórakoztató/infotainment adóvá.
Portfóliószinten szerintem sikeres volt a közmédia átalakítása, sőt, Közép-Európában nekünk van a legszínvonalasabb közszolgálati médiánk (ha az erős politikai elfogultságtól eltekintek, természetesen csak akkor. 80 milliárdból a szar is aranyozott lesz, ugyanis).
Viszont maradjunk a szakmai látószögnél. Úgy jó.
