asr27 írta:Adam írta: ↑2020.06.06. 23:11
Ilyen nem lesz. Radio Deejay volt hasonló. Alig volt hallgatottsága.
De az a baj, hogy hit vitat folytatsz.
Ami neked tetszik stílus. azt a stílust nyomod, hogy azt kellene hogy legyen a radio stílusa.
Badarság. Ezt csak itt gondolják így páran a fórumon.
Igen is lenne rá igény és hallgatottsága is lenne!
Music FM-nek is komoly hallgatottsága volt.
Komoly, igen. Mondjuk a Manna FM-nél vagy a Trend FM-nél jóval komolyabb. De nem elég ahhoz, hogy piaci alapon sikeresen működni tudjon, a nullszaldót is keservesen érték el, a Deejay meg ugye végig veszteséges volt. A Rádió 1 a restart után szétverte a Music FM hallgatottságát, és hamar le is körözte ott, ahol jól lehetett fogni mindkettőt, ezt ne felejtsük el, a Deejay meg a Juventus-R1-Roxy hármas mögött futottak még kategória volt.
Csakhogy hiába nagy a hallgatottság, ha a hirdetőknek nem fontos az adott célcsoport, nem akarnak beletenni komolyabb pénzeket. Az "egész jó" hallgatottság édeskevés tehát, az "igazán jó" hallgatottság pedig gyakran szintén nem elég, valamelyik, hirdetők szempontjából releváns célcsoportban kell piacvezetőnek lenni, mindegyik terméknél.
A Rádió1-nél és a Retrónál is ezért repült szerintem az eddigi stáb, mert nem tudta üzletileg igazán sikerre vinni egyik történetet se, a Retroban csak elvétve volt reklám, a Rádió1-en meg csak az országos drive time-okban, és gondolom ott is bagóért kelt el a műsoridő. (A politika meg nyilván hamar megunja a lélegeztetést.) Az üzemeltetésük meg ugyebár baromi drága, és gyanítom, a vezetői béreken pl. nem látszott meg a szar működés. A hallgatottság jó volt eddig, az elért célcsoportok viszont annyira nem. A Rádió1-nél még közelített az ideálishoz, csak hát a vételkörzet mérete (agglomerációban, mint az egyik legfontosabb régióban lényegében nincs lefedettség), a CHR működés (ami miatt bezuhant délelőtt 10 után, pedig ideális esetben du 1-2 körül kezd el csökkenni a napi görbe) meg a sok DJ műsor elvette az élét.
Úgyhogy ne lepődjetek meg, ha előbbi elmászik kicsit a Hot AC (de legalábbis a 2011-es Adult CHR), utóbbi meg a sima AC/Oldie Based AC irányba, lehet, hogy hallgatói oldalon nem erre van tökéletesen igény, de (a maradék) hirdetőin igen.
Nem is az új zenei szolgáltatások adják az igazi döfést a rádiózásnak, hanem az új hirdetési platformok (Google, Facebook stb). Ettől még van potenciál a rádióreklámban a jellege miatt továbbra is, de nagyon leegyszerűsítve a 30-40-50 éves korosztályra kell fókuszálni, nem pedig a 20-30 és a 60-70-esre (utóbbiban talán a legkönnyebb ütős hallgatottságot produkálni, de a boomer réteg hirdetői vonalon le van ejtve).
A hirdetői oldalon legfontosabb korcsoportokra a R1 Csoportban a Best FM fókuszált eddig igazán, komolyabb tartalom nélkül, a legkisebb vételkörzetben, de ott nem értek el eddig komoly hallgatóréteget, ráaádásul ennek a rétegnek nemcsak a "fiatalkoruk zenéi" játszik, hanem egy sokkal színesebb kínálat, amit nem lehetett nyomni, mert kannibalizálta volna a hímestojás R1-et. Úgyhogy gondolom a Bestet kiejtik a játékból és a két nagy rádió célcsoportját és zenei repertoárját kibővítik a Best "hagyatékkal". De ez csak tipp, az üzleti logika ezt diktálná, miután az eddigi felosztás, ahol igazából formatok helyett zenei korszakok és vastag filccel meghúzott célcsoport-határok szegmentálták a három rádiót a kannibalizmus elkerülése és mások kiszorítása miatt, láthatóan bedőlt.
Ami a Rádió1-et illeti, a hatékonyabb üzleti működés egyik lehetésges kulcsába, a Hot AC formatba szerencsére belefér az, hogy vannak a recurrent-gold dalok mellett a jelenleginél jóval frissebb slágerek is, mindez jóval változatosabban, mint eddig, továbbra is mindent alaposan lekutatva.
Már ha ez ilyen tudatosan megy náluk, mert az ilyen Troy Duran féle becsúszott ID-k alapján nem gondolom, hogy minden téren tudják, mit csinálnak.
Nagyon-nagyon leegyszerűsítve úgy tudom körülírni a R1 Csoport eddigi 3-4 évét, hogy szerintem remekül elérték a hallgatói célcsoportjukat, csak rosszul lettek pozicionálva, rossz volt az üzleti stratégia. Ezt kéne most helyrehozni az új teamnek. Nem lesz könnyű.