kondalyuk írta:
2018 első negyedévében nem volt országos kereskedelmi rádió, tehát nyilvánvalóan a kommerszre mosott Petőfi elérte az 1,7-es hallgatottságot.
Ez a lényeg, erről beszélek, nem érte volna el ezt a hallgatószámot, ha továbbra is macskazenét játszott volna. Amit most itt sokan kívánnak. Nincs egy rádiónak értelme, ha nem hallgatják. Fel lehet ruházni mindenféle szimbolikus, "népnevelő", "alternatívát kínáló", meg értékteremtő bullshit jelzőkkel, de ha nincs hallgató, nincs értelme bemenni dolgozni.
kondalyuk írta:Az pedig eléggé kettős mérce, hogy a Bartók és az AM Nemzetiségi szólhat a szűk közönségnek, de a Petőfin nem lehet a kereskedelmi rádióktól eltérő, minőségi felhozatal azoknak, akik még rádiót hallgatnak ebben az országban, de nem kíváncsiak a Rádió1 80 dalos rotációjára.
Feleslegesen fogyasztja az áramot a Bartók és az MR4. Az én álláspontom az, hogy réteg-, sőt, mikroigényekre közpénzt szórni hűtlen kezelés, pláne ebben a gazdasági helyzetben, pláne akkor, ha a tömegigények egyébként nincsenek kielégítve (1 db orsz ker rádió van, a Retro!). Nem az a közszolgálat, hogy kiválasztunk két mikro szegmenst (magaskultúrára igényt tartók és népi hagyományos kultúrára igényt tartók), és akkor őket szolgáljuk. Miért nem másik két mikroszegmenst választottak akkor ki? Pl. miért nincs versrádió, gyerekrádió, vagy a török és kínai, magyar állampolgárrá vált bevándorlóknak miért nem csináltak egy MR8-at? Esetleg a romáknak egy MR9-et? Nagyfülűeknek MR10-et?
kondalyuk írta:
p0tyi írta: ↑2023.06.21. 19:42
Szerintem az MR2 éra borzasztóan rossz volt az elejétől a végéig, egyáltalán nem kellene visszatérnie.
Lehet szeretni vagy nem szeretni, de az tagadhatatlan, hogy az MR2 a maga idejében sikeres koncepció volt. Bizonyítja ezt a kezdeti hallgatottság, a könnyűzenei életben betöltött szerepe vagy a 2016-os szétveréskor kiváltott heves reakciók.
Ebben az időszakban volt egy brand, aminek megvolt a célközönsége, és mindenki tudta mire számíthat. ha az MR2-re teker. De ha most megkérdezem milyen rádió a Petőfi? Tud rá valaki válaszolni? Ki a célközönség?
Hiányzik az egyediség a brandből, a jó műsorvezetők, az igényes műsorok, és az egyedi (nem feltétlenül csak alter) zenék, amivel kitűnhetne a tömegből.
Az, hogy balhé volt belőle, még nem jelenti azt, hogy sikeres volt. Érdemi hallgatottságot sosem ért el, mindig "futottak még" kategóriás maradt. A 2007 előtti Petőfit is alig tudta túlszárnyalni. Egyedül annyi "érdeme" volt, hogy eltorzította a magyar popipart, leválasztva a nemzetközi trendekről, amitől most egyébként az egész szakma szenved. És valahogy lám-lám, nem azok a zenekarok futnak be, akiket akarnak hogy befussanak, hanem a "nyál"pop. Mert ez a természetes, és ez a popzene dolga, tulajdonsága. Az ég nem zöld, a fű nem kék. A többi meg rétegigény.
Halottról vagy igazat, vagy semmit, az MR2 egy erőltett, unortodox fos volt, volt karaktere, de a spanyolviasz újrafeltalálás volt a célja. Nem találta fel. Jött is Titusz, lett is hallgató. Volt is, amíg szét nem verték Demeterék. A Rádió1 meg a Retro mellett is. Árat kellett emelni, annyira sok hirdető tolongott, hogy beférjen az óránkénti 6 percbe. És ezt nem azért mondom, mert az állami cégnek profitorientáltan kell működni (a felelős gazdálkodás persze fontos... lenne), hanem azért, mert kiváló fokmérője annak, mennyire megvolt a helye a Titusz-féle Petőfinek (bármilyen szar is volt az arculata, műsora): ugyanis a piaci hirdető oda nem tesz pénzt, aminek nincs elérése.
Egyetlenegy pozitív érvet tudok felhozni az MR2 mellett: megbolygatta az évtizedes, dohos berögzülést arról, hogy milyennek is kell lennie a közszolgálatnak. Kár, hogy vérszemet kaptak a kormányban, és "minden mindegy" alapon 100% politikai célokra kezdték használni, de ez egy másik téma.
VISZONT
2007-ben még rá lehetett fogni az MR2-re, hogy volt célja, értelme, valamilyen elcseszett szerepe. Na de a Spotify meg a YouTube korában hagyjuk ezt a mantrát...
Ma annak kell rádiózni, aki hajlandó rádiót hallgatni. Az eklektikus ízlésűek, kulturális rétegigények, 30 ALATTIAK(!) nem elégíthetőek ki rádióval. Csakis kommersz, igényvezérelt format rádiók működőképesek, akármilyen szegmensről is beszélünk. Minden más csak egy kétségbeesett próbálkozás, aminek a vége egy narancsos, vagy szilvás bukta.
Minek fúrjunk kutat a kertbe, ha van ivóvízhálózat? Minek fejlődjünk vissza?