A hálózatosdi nem okozhatna gondot 2018-ban. Érdekes, a Kronehitnél és más, hálózatos európai rádióknál nem is okoz. De például a Klubrádiónál sem okozott régen, meg a Katolikus-Lánchíd Rádiónál sem. Maradjunk közelebbi példáknál: mondjuk az FM7-nél és más, magyar helyi rádióknál sem okoz.
Az egész oka a spórolás és az ebből fakadó erőforráshiány a Rádió 1 részéről.
Ha az egészet kiszerveznék az AH-nak és nem egy kis, amúgy stúdió oldalon profi cég szerencsétlenkedne vele, akkor a rendelkezésre állás sem lenne ilyen szánalmas.
Abból a szempontból, hogy bukják sorra most a frekiket, nem hiszem, hogy lehet bárkit hibáztatni, mert azok nagyon soktényezős dolgok.
De a késés, a csendek, a rossz hangminőség, a kis vételkörzet az mind-mind annak köszönhető, hogy maszekban oldják meg az adóhálózatot, és nem mondjuk az AH-val, ami lehet drágább lenne picit, de nyilván nem rokkannának bele.
Sőt, még az is ennek köszönhető, hogy a sz.ros Citadelláról megy a budapesti freki és nem mondjuk a Sashegyről vagy valami jobb adópontról, ami legalább az autópályákon jobb vételt biztosítana, ahogy ezt itt szintén írtátok korábban.
Mert a maszek, olcsó megoldás kellett. Hát akkor jól van. Abszolút igaza van Balázsnak, ez így nem működhet, ezt én sem csinálnám, mezei műsorvezetőként sem.
Korábban itt írta valaki, hogy bizonyos frekvenciákban nincs bent az az AF kód, ami miatt menet közben vált, ez pontosan így van. Pl Miskolcról Egerre, Győrből Sopronba, de még a Dél-Dunántúli frekik között sem vált magától az autórádió. Ahol meg vált, ott folyamatosan ugrál az adás össze-vissza másodperceket, perceket, mert valahogy ezt se siekrül megoldani. Ez nevetséges, mondom, 2018 van!
Az automata RDS frekiváltás autóban meg már nem pénz, hanem lustaság kérdése. Kb. 5 perc lenne átprogramozni az adóberendezéseket, csak ahhoz ki kell fáradni a helyszínre.