RADIOSITE Fórum

  • Rádió 1

 #187012  Szerző: potyi
 
Így, hogy értékítélet is van a hozzászólásodban ("szerencsére nem foglalja a sávot"), érthető is, miért kardoskodsz amellett, hogy "minden rendben van így". :)

Nekem teljesen mindegy, hol szól, meg hol nem a Rádió1, csak leírtam a véleményemet és az észrevételeimet, segítő szándékkal.

Én havi 1-szer megyek Pécsre, van, amikor Szekszárdtól a 6-oson, van, amikor végig az M6-on, a Rádió1 egyiken sem élvezhető végig. A pályán Mohács és az M60-as csatlakozás körül, illetve az M60-as nagy részén, a 6-oson pedig Bonyhád előtt és után 20-20 km-el nem elfogadható a vétele.

A Pécs FM meg Pakstól Pécsig viszonylag jó mindegyik úton. Itt-ott nem tökéletes, Szekszárd körül pl pont nulla, de elmegy. Jól kiegészítené a környező, szomszédos frekiket.

Bonyhádon a 91.1 biztosan nem jön (hegy mögött van az adó és nem a hegyen), de más Rádió1 freki sem, kicsit talán a paksi, szebb napokon. Az Antritt, MKR, szekszárdi Kossuth és a szekszárdi Retro viszont valóban szól. Tehát megintcsak ott tartunk, hogy kisebb, városi frekiket használnak, Szekszárdon is az elérhető legrosszabbat. A Pécs FM meg a bonyhádi belvárosban zajosodik csak, előtte-utána jó, de ott sem tűnik el teljesen.
 #187010  Szerző: Kovi02
 
potyi írta: 2020.05.05. 12:56 Egyrészt nem muszáj bukni, ha nagyon akarják, meg lehet azokat is tartani, másrészt a 101.7 Komlón, Mohácson, Villányon is elfogadható (utóbbi településen a legkevésbé, ebben igazad van), ellenben a 4 frekis hálózat a nagyobb városokban, Szigetvár-Dombóvár-Barcs-Siklós stb közelít a nullához, se a szekszárdi, se a kaposvári adással nem ér össze, míg itt a 101.7 szintén jó. A bajaival is csak erős kínlódás után (autópályán haladva) ér össze most. A 6-oson pedig Bonyhád térsége fehérzaj.

A 101.7-el inkább az a probléma, hogy 2 évig nem kapcsolódhat hálózatba és hogy ragaszkodik hozzá a tulajdonos.

Ami pedig az egész Rádió1-nél probléma, hogy minden frekiváltás potenciális hallgatóvesztéssel jár. Nem technikai okok miatt, hanem azért, mert egész egyszerűen át kell tekerni több ezer embernek. De középtávon kifizetődhet.
Bonyhádon kb. semmi se szól a szekszárdiakon kívül,a LIDL parkolójában scanneltem úgy 7 hónapja,se a pécsi,se az úzdi adó nem szólt,csak a szekszárdiak,a 101,7-tel ott nincsenek előrébb.
Amúgy még az O3 idejében volt olyan,hogy az O3 networköt meg a pécsi R1-t hallgattam arrafelé,ha nem a 6-os úton hanem a szekszárdi-hg-n keresztül megyünk,ott a bajaival és a szekszárdival is összeértek,sőt át is váltottak a rossz PI kód miatt.(91,1 Szekszárd B465-t adott úgy mint a pécsi 90,6 R1)
Az tény hogy a 101,7-tel több embert érnek el,de majd meglátjuk,ebből még bármi lehet ,nálam szerencsére nem foglalja a sávot. :D
 #187008  Szerző: potyi
 
Egyrészt nem muszáj bukni, ha nagyon akarják, meg lehet azokat is tartani, másrészt a 101.7 Komlón, Mohácson, Villányon is elfogadható (utóbbi településen a legkevésbé, ebben igazad van), ellenben a 4 frekis hálózat a nagyobb városokban, Szigetvár-Dombóvár-Barcs-Siklós stb közelít a nullához, se a szekszárdi, se a kaposvári adással nem ér össze, míg itt a 101.7 szintén jó. A bajaival is csak erős kínlódás után (autópályán haladva) ér össze most. A 6-oson pedig Bonyhád térsége fehérzaj.

A 101.7-el inkább az a probléma, hogy 2 évig nem kapcsolódhat hálózatba és hogy ragaszkodik hozzá a tulajdonos.

Ami pedig az egész Rádió1-nél probléma, hogy minden frekiváltás potenciális hallgatóvesztéssel jár. Nem technikai okok miatt, hanem azért, mert egész egyszerűen át kell tekerni több ezer embernek. De középtávon kifizetődhet.
 #187007  Szerző: Kovi02
 
potyi írta: 2020.05.05. 12:23 A felvetésed érdekes és részben jogos.

Egy Pécs 101.7 vs. 90.6 (alap)árban nem nagy különbség, elérésben a 101.7 papíron nem is sokkal több, mint a 90.6, viszont az eltérő adótelephely miatt a járulékos nyereség sokkal nagyobb, elérhető vele az, hogy ne szigetszerű legyen a lefedettség, és biztosított legyen a forgalmasabb utakon is. Lehet, hogy nem kell fizetni mondjuk a dombóvári vagy szigetvári lakosságért, de a 101.7 mégis eléri őket, míg a 90.6 nem, annak ellenére, hogy papíron nem nagy a különbség se hivatalos lakosságszámban, sem pedig árban.

Összességében tehát egy rádió szempontjából kell(ene) nézni a hivatalos lefedettséget és kell nézni az "ajándék" lefedettséget, de a DX vagy alkalmi vételt nem.

Budapesten a 89.5-nél megállja a helyét, amit írtál, a 89.5 sokkal drágább, 2-2,5x-ese, mint a 96.4, viszont az agglomeráció igen értékes lett az elmúlt években a lakosság változásával, a szuburbánus kiköltözési folyamatok miatt. Ráadásul pont ők azok, akik autóval közlekednek és a rádiózás pont autós vételnél tartja magát igazán.

A Rádió 1 vétele Budapest városhatárain túl lényegében nem megoldott átlag emberek számára átlag vevővel. Nem fognak sistergő-ugráló Balázsékat hallgatni, inkább kötnek egy kompromisszumot és átkapcsolnak Harsányiékra.

A 96.4 kapcsán nemcsak az a probléma, hogy alacsonyabb adótelephelyről ad, és így "megfogják a hegyek" északnyugati irányban, hanem az is, hogy Szolnok és Kecskemét felé erősen le van korlátozva. Ez mondjuk a 99.5 esetében már nem figyelhető meg, tehát ha nagyon akarnák, akár "házon belül" is tudnák korrigálni ezt a problémát, de a legjobb megoldás egy ekkora rádiónak szerintem egyértelműen a 89.5 lenne. Nagyon leegyszerűsítve a 96.4 esetében a hivatalos lefedettség tiszta sor, viszont az "ajándék" még más, Citadelláról sugárzó adókéhoz képest is minimális.

Üzleti tervezés kérdése a többi. Hogy megéri-e nagyobb frekit elvinni, vagy sem.
A 90,6 - 101,7 nél szerintem még mindig a pécsihez kapcsolt frekik a lényegek,mert lehet hogy a Pécs környéki utakon jobb vételt ér el a 101,7,de ha a 93,8/100,9 et bukják,akkor azt a lakosságot meg elvesztik,hiszen Villány és Mohács környékén a Cotról adó 101,8 202 adó erősen zavarja a pécsi 101,7-t.

A 89,5-nél lényegesen olcsóbb kis helyi frekikkel meg szerintem le fogják fedni a kimaradt részeket Bp. környékén,a már általam említett budaörsi,gödöllői stb. frekikkel,talán déli irányban esetleg a Cegléd Rádiót vehetnék meg,hogy az M5-ön déli irányba a Gong ne zavarjon a 96,4-en.
 #187005  Szerző: potyi
 
Ezt meg tudom erősíteni, sokat autózom ország- és városszerte, nekem kifejezetten jó autórádióm és antennám van, és még így is élvezhetetlen hosszabb távon a Rádió 1. Külön bosszantó, hogy viszonylag egyszerűen meg lehetne ezt a problémát oldaniuk.

És itt most csak a vételről és annak minőségéről beszélek, nem a tartalomról, pedig az szintén hagy kívánnivalót maga után.
 #187003  Szerző: Glenn
 
Kovi02 írta: 2020.05.04. 22:52a 89,5 megszerzésének a jelenlegi körülmények mellett már alig van értelme, Visegrád környéke a Széchenyi-hegyi adók esetében talán problémásabb is mint a Gellért-hegy(nekem kb. ugyanolyan zajos volt mind2 TX),az agglomeráció eddig lefedetlen részét egy lokál frekivel kiválthatnák (Budaörs 104,8 esetleg vagy Zsámbék 88,4)
Szerintem meg sokat segítene a 89,5. Amíg volt, gyakorlatilag Budapest 50 km-es körzetében bármerre gond nélkül lehetett venni, de a Balaton és Kecskemét felé megvolt a 100 km is stabil vétellel. Ha ezen menne a Rádió 1, több kis helyi relét el lehetne engedni (Székesfehérvár, Tatabánya, Hatvan, Dunaújváros). Ami viszont elképesztő, az az, hogy még Budapesten és közvetlen környékén is gondok vannak a 96,4 vételével. Menj egy kört pl. a XVII. vagy XXII. kerületben.
 #187002  Szerző: potyi
 
A felvetésed érdekes és részben jogos.

Egy Pécs 101.7 vs. 90.6 (alap)árban nem nagy különbség, elérésben a 101.7 papíron nem is sokkal több, mint a 90.6, viszont az eltérő adótelephely miatt a járulékos nyereség sokkal nagyobb, elérhető vele az, hogy ne szigetszerű legyen a lefedettség, és biztosított legyen a forgalmasabb utakon is. Lehet, hogy nem kell fizetni mondjuk a dombóvári vagy szigetvári lakosságért, de a 101.7 mégis eléri őket, míg a 90.6 nem, annak ellenére, hogy papíron nem nagy a különbség se hivatalos lakosságszámban, sem pedig árban.

Összességében tehát egy rádió szempontjából kell(ene) nézni a hivatalos lefedettséget és kell nézni az "ajándék" lefedettséget, de a DX vagy alkalmi vételt nem.

Budapesten a 89.5-nél megállja a helyét, amit írtál, a 89.5 sokkal drágább, 2-2,5x-ese, mint a 96.4, viszont az agglomeráció igen értékes lett az elmúlt években a lakosság változásával, a szuburbánus kiköltözési folyamatok miatt. Ráadásul pont ők azok, akik autóval közlekednek és a rádiózás pont autós vételnél tartja magát igazán.

A Rádió 1 vétele Budapest városhatárain túl lényegében nem megoldott átlag emberek számára átlag vevővel. Nem fognak sistergő-ugráló Balázsékat hallgatni, inkább kötnek egy kompromisszumot és átkapcsolnak Harsányiékra.

A 96.4 kapcsán nemcsak az a probléma, hogy alacsonyabb adótelephelyről ad, és így "megfogják a hegyek" északnyugati irányban, hanem az is, hogy Szolnok és Kecskemét felé erősen le van korlátozva. Ez mondjuk a 99.5 esetében már nem figyelhető meg, tehát ha nagyon akarnák, akár "házon belül" is tudnák korrigálni ezt a problémát, de a legjobb megoldás egy ekkora rádiónak szerintem egyértelműen a 89.5 lenne. Nagyon leegyszerűsítve a 96.4 esetében a hivatalos lefedettség tiszta sor, viszont az "ajándék" még más, Citadelláról sugárzó adókéhoz képest is minimális.

Üzleti tervezés kérdése a többi. Hogy megéri-e nagyobb frekit elvinni, vagy sem.
 #187001  Szerző: Kovi02
 
De miért kéne váltaniuk egy sokkal többe kerülő frekire,ha az azzal elért plusz ellátottság nem sok? Kis helyi frekikkel megoldható lenne, ha pl. Budaörs 104,8-on mennének a város északi részéből, és a gödöllői 93,6-tal.

A pécsi 101,7 egyértelműen jobb mint a 90,6, csak arra az esetre mondtam ezt,ha a baranyai frekik össze vannak úgy kapcsolva,hogy a 90,6-101,7 cserével ugrik a többi is,mert pl. a Villányi-hg területén a 101,7 erősen zajos és zavart,míg a 100,9 stabilan,tisztán szól.
A helyi jó lefedettséget meg úgy tűnik,az R1-nél többre értékelik mint a menet közbeni tiszta vételt,kereskedelmi szempontból szerintem is előnyösebb egy helyben stabilan fogható adó,mint egy sokkal nagyobb területet beszóró,de a beépített városi részeken zajos adó.

(egy példa nálam: a 96,2 RadioS2 a szabadkai nagyadóról megy,ami előnyös abból a szempontból hogy magasabb helyről megy,az 53-as úton már Pirtónál ST vétele van úgy 60km-ről, de a teljesítmény már nem elég ahhoz hogy a beépített részeken is jól szóljon,még itthon(15km az adótól) a kertben se tudom úgy letenni a rádiót hogy normális RDS+ST szóljon. Hiába megy magasról és szór be nagy területet,az így elérhető teljesítménnyel a vételminőség átlagvevővel teljesen élvezhetetlenné teszi ha van valami tereptárgy az adó és a rádió között. Szerintem ez némi magyarázat is arra,hogy az R1 is miért részesíti előnyben az alacsonyabb de nagyobb teljesítményű adókat)
 #186988  Szerző: potyi
 
A 96.4 már Budaörsön és a budai kerületekben is erősen problémás, Gödöllőn és Érden meg már a szomszéd frekikre ugrál át, amik 10 másodperc késéssel mennek. Miről beszélsz?

A többire meg a pécsire meg az a válaszom, hogy egyszer próbáld meg hallgatni út közben is, és vesd össze mondjuk a Petőfivel...
 #186987  Szerző: Kovi02
 
potyi írta: 2020.05.04. 22:33 De félreértés ne esen, a Rádió 1 nem országos rádió, nem is kommunikálja ezt magáról, igaz, a weboldalán lévő vételkörzeti térkép erősen túlzó és röhejes. Ha ezzel etetik a hirdetőket, az komoly átverés.

Az ő pozíciójukból és súlyukból sokat javítana a helyzeten, ha meg tudnák valahogy szerezni a 89.5-öt, 1-2 lyukat befoltoznának vidéken, vagy mondjuk Pécsen cserélnék a hálózatos partnert a 90.6-ról a 101.7-re... azzal már lehetne mit kezdeni. Nem mondom, hogy a mostani hálózat nem szép teljesítmény, egy-két karnyújtásnyira van az országos elérés.
a 89,5 megszerzésének a jelenlegi körülmények mellett már alig van értelme, Visegrád környéke a Széchenyi-hegyi adók esetében talán problémásabb is mint a Gellért-hegy(nekem kb. ugyanolyan zajos volt mind2 TX),az agglomeráció eddig lefedetlen részét egy lokál frekivel kiválthatnák (Budaörs 104,8 esetleg vagy Zsámbék 88,4)
,Kecskemét belvárosa,ami szintén ellátatlan ,oda szintén helyi adó kell mert a Bp.-i nagyok nem érnek oda el(legalábbis a 91,1 -nél biztos nem erősebbek) Ezen kívül minden más nagyobb lakosságú területet fed a 96,4 és a többi hálózatrész.
Pécs 90,6 amúgy nincs a többi baranyaihoz kapcsolva? Bár a 101,7 nagyon jó helyről megy,múltkor KKHalason belül megállt rajta az autórádió seekere, szerintem a domborzat miatt a több helyi freki előnyösebb. Villányon belül még a pécsi országosak se szólnak jól,nemhogy a 101,7 de a 100,9 lokál ugye tökéletes.
  • 1
  • 397
  • 398
  • 399
  • 400
  • 401
  • 1023