shadoe írta: ↑2022.01.14. 23:21
Szerintem pedig ez szimplán ízlésvitáról szól, és nem másról. Ha nem akarjuk követni az európai, sőt világtrendeket (mert ezek a zenék a tengerentúlon is felkapottak), akkor mit akarunk követni? Itt egyszerűen arról van szó, hogy egy zenei szerkesztő ki nem állhatja az Internet Money-Lil' Nas X-24KGoldn-Travor Daniel és Alicia Keys féle számokat, amik egy éve itt még tömegesen mentek, és nyilván néhány fórumtag is, és az alapján érvel. Ez egyszerűen arról szól, hogy valaki utálja az R'n'B zenét, és innentől axióma, hogy ezek ne menjenek. Szerintem pedig menjenek, már ha nem DANCE rádióként aposztrofáljuk a R1-et, egyébként viszont nem csak Jax Jonesból, Burak Yeterből, David Guettából áll a mai zenei világ, akkor sem, ha X Y és Z csakis az elektronikus zenéért van oda. (Hogy a Coldplay-jel mi a baj, azt meg végképp nem értem, ez már nekem nagyon zavaros.)
Egy komplett zenei műfajt kibarmoltak ebből a rádióból, aminek DJ Revolution idejében még két külön órahosszája is volt ugyanitt. Ha ennek pár éve volt itt létjogosultsága, és kibírta a rádiós piac és a magyar hallgatóság, akkor most miért nem bírja ki, és miért nem szólnak? Mi változott két év alatt? Ha a R1 likvidálja a hip-hop, R'n'B és rap műfajt, ami amúgy a slágerlisták kb. 20-30%-át még most is birtokolja, és ennyire fontos visszafojtani ezeket a zenéket, akkor viszont milyen irányba mozduljon el a rádió? Mert én 4 hónapja azt látom, hogy semerre se mozdul, ez egy könnyűzenei állóvíz, egy magába roskadó zárt, sőt magas börtönfalakkal körülvett zenei álomvilág, ami a monotonsága, változatlansága és fantáziátlansága okán szépen ki fog majd nyiffanni.
shadoe írta: ↑2022.01.14. 23:21
Ha nem akarjuk követni az európai, sőt világtrendeket (mert ezek a zenék a tengerentúlon is felkapottak), akkor mit akarunk követni?
Miért kellene pl. az amerikai trendeket követni itt,legalább 6000km-re az USÁ-tól? Európán belül pedig rengeteg ország van,különböző ízléssel(hallgass bele pl. egy brit , egy svéd és egy román CHR rádióba,szerintem nem sok közük lesz egymáshoz),ezek közül mi is csak egy ország vagyunk,ránk jellemző zenei ízléssel.
shadoe írta: ↑2022.01.14. 23:21
Itt egyszerűen arról van szó, hogy egy zenei szerkesztő ki nem állhatja az Internet Money-Lil' Nas X-24KGoldn-Travor Daniel és Alicia Keys féle számokat, amik egy éve itt még tömegesen mentek, és nyilván néhány fórumtag is, és az alapján érvel.
Azt nem tudom,hogy mi jár a zenei szerkesztő fejében,de azzal szerintem nincs probléma hogy az amerikai mainstreamet kerüli egy hazai rádió. Azzal már nyilván lenne,hogy ha csak azért nincsenek ilyen számok rotációban,mert a zenei szerkesztő egyszerűen nem kedveli őket,ha tudatos koncepció eredménye,akkor én örülök neki,a másolással nem igazán leszünk előrébb. (pl. a szerb Play szerintem egy kítűnő példa arra,hogyan lehet csak a nemzetközi trendek óvatos másolásával profi,de igazán hallgathatatlan rádiót csinálni)
shadoe írta: ↑2022.01.14. 23:21
ha nem DANCE rádióként aposztrofáljuk a R1-et, egyébként viszont nem csak Jax Jonesból, Burak Yeterből, David Guettából áll a mai zenei világ, akkor sem, ha X Y és Z csakis az elektronikus zenéért van oda
Az R1 borzasztó távol áll a dance rádiótól(lásd pl. Dance FM Romania,Megapolis 895,sunshine live,FG,Nova,KISS UK stb...), a rotáció egy kicsit dancesebb egy átlag CHR-nél és emellett vannak mixműsorok,olyan számokkal amik talán az előbb felsoroltakon inkább a nappali sávba férnének bele,mint este. Az esti sávot rengeteg kritikával tudnám illetni(a nem éppen legszínvonalasabb számok is gyakran bekerülnek,néha 1-2 egész hallgathatatlan hazai megjelenéssel stb.),de az tény hogy sokkal hallgathatóbb mint egy random szomszédos ország országos CHR rádiója esténként. Most gyorsan végigtekerve a nálam fogható szerb rádiókat(Play,S2,AS), Olivia Rodrigo,Harry Styles és Kelly Rowland szól,lényegében semmi a playlistekben ami egy péntek estét tükrözne.
A Jax Jones,Burak Yeter,David Guetta trió az inkább egy CHR rádióba illő zenéket tol,az elektronikus zene egyáltalán nem itt kezdődik.
shadoe írta: ↑2022.01.14. 23:21
Egy komplett zenei műfajt kibarmoltak ebből a rádióból, aminek DJ Revolution idejében még két külön órahosszája is volt ugyanitt. Ha ennek pár éve volt itt létjogosultsága, és kibírta a rádiós piac és a magyar hallgatóság, akkor most miért nem bírja ki, és miért nem szólnak? Mi változott két év alatt? Ha a R1 likvidálja a hip-hop, R'n'B és rap műfajt, ami amúgy a slágerlisták kb. 20-30%-át még most is birtokolja, és ennyire fontos visszafojtani ezeket a zenéket, akkor viszont milyen irányba mozduljon el a rádió?
Arra nincs ötletem,hogy milyen irányba mozduljon el a rádió,de az általad említett műfajok annak ellenére,hogy eléggé népszerűek mostanában,nem vagyok abban teljesen biztos,hogy az R1 hallgatóinak(ne felejtsük el,hogy ez nem csak a 18-25 korosztály) egy nagyobb része nem menne át a Petőfire,Bestre stb... pár rap vagy trap szám után,szerintem pont ezért inkább a szokásos R1-féle biztonsági játékra mennek vissza,amiben nem biztosak,hogy mindenkinek tetszeni fog,azt inkább nem is erőltetik.
shadoe írta: ↑2022.01.14. 23:21
Mert én 4 hónapja azt látom, hogy semerre se mozdul, ez egy könnyűzenei állóvíz, egy magába roskadó zárt, sőt magas börtönfalakkal körülvett zenei álomvilág, ami a monotonsága, változatlansága és fantáziátlansága okán szépen ki fog majd nyiffanni.
A mondat első felével egyet tudok érteni,de ha a szerb Play sikerét nézzük(aminél unalmasabb rádió legfeljebb egy végtelenített mp3 playlist lenne),akkor bőven van még idő arra,hogy az R1-nek vége legyen.