Na milyen rég volt már ilyen! Ma Balázsék sávjában, ismét megszólalt a számcímbemondós csaj úgy látszik hogy valami miatt bekerült pár Sivákos intro.
A Black eiet peas és Shakira közösét adták le akkor, az után lement Pnk what about us című slágere is.
A múlt héten vidékre utaztam szabolcs megyébe az m3as autópályán. Szokás szerint elég jól váltogatott az af a kocsiban bár már Gyöngyösön is a 89 5ön szól, még is valamire átváltott a környéken bár ott csak kis ideig szólt.
Amit mindig tapasztalok és ez most sem volt másképp hogy ott a gelei pihenőhelytől nem messze néhány percig csak üresség lágy sistergés recsegés hallatszik és csak később találja meg a rádió a következő frekvenciát.
Nem tudom ennek mi lehet az oka hogy így van de ezt csak azon a környéken szoktam tapasztalni és ez más autórádiók esetében is így volt.
Kedden voltam a ceglédi gyógyfürdőben, de ott most szinte észrevehetetlen volt az átváltás, oly annyira szinkronban lehettek a frekvenciák mert ugye ahogy szoktam mondani Ceglédhez közeledve mindig átvált a 90,4re.
Bár lehet hogy most jobb minőségű autórádión hallgatom a rádiót sőt biztos a Mercinkben mert pl az is feltűnt, hogy a hegyes részeken is tök jól szól az adó legyen az bármely frekvencia sőt a parkolásnál sem árnyékolja le semmi míg a Tolyota autórádiókban ez már nem így volt mindig valami leárnyékolta a parkolásnál a rádiót, meg a hegyes részeken is és ott is meg még egyéb más autórádiók esetében többet ugrált az af míg ebben csak egyszer vált át, és ott is marad.
Ez is egy érdekes dolog.
Ezen nyilván mi nem tudunk finomhangolni ez nem rajtunk múlik hogy dolgozik az af aztán javítsatok ki ha tévedek és még is van rá valami megoldás.
Az említett gelei pihenőhely utáni területhez visszatérve kb mondjuk csak 3 4 percre szakad meg a vétel addig nem találja meg a megfelelő frekvenciát nem tartom kizártnak hogy ott valami leárnyékolhatja a rádiót.
Haladva az m3ason elég sok trafó, hegyes vidékek találhatóak ahol nem olyan a vételkörzet esetleg annó a 96 4 nem is bírta sokáig mondjuk az itt pesten is gyengébb frekvencia volt épp azért is furcsáltam hogy a Roxi miért szólt annó olyan jól rajta bár voltak területek ott is annál is ahol recsegett de haladva az m7-es autópályán sokáig tudtuk hallgatni viszonylag attól függ mihez képest de nem ment el olyan hamar.
Szívesen gondolok vissza a 2007-es nyárra amikor pont az ment sokáig az autóban váltogatva közte, és az r1 között. De jó is volt az az időszak!
Bár egykor ugye a Naphegyen volt a Roxi stúdiója meg az adót is máshonnan adták vagy a frekvenciát is máshonnan sugározták a Roxi idejében bár a stúdió az nem biztos hogy befolyásolta ezt mert az Arenában is jól szólt de a Naphegyen működtek több évig is.
Arra kíváncsi lettem volna mondjuk, mi lett volna akkor, ha a rádió1 megnyeri a 92 9et mert annó azt is megpályázták a 96 4 mellett de akkor se ez, se az nem nyert.
Vajon meddig szólt volna el a 92 9 mondjuk m4, m3 és m7 viszonylatban ha az ember autókázik ezeken az utakon? Vagy esetleg még az m1 vonalán bár én arra ritkán járok szinte alig alig 23ban voltam Tatabányán vonattal meg voltam Bécsben még 2008ban és Tatabányán akkor is a 102 5ön szóltak majd jött egy kis szünet, és jött a győri 96 4 még mondtam is hogy milyen fura hogy míg Pesten a Roxi szól rajta, Győrben meg már a rádió1 szól ugyan azon frekvencián de ilyen sok van meg volt régen is.
Mondjuk a régi walkmanomon sokkal hamarabb elmentek az adók mint egy autórádió esetében mondjuk emiatt volt az hogy hamar elment a tatabányai 102 5 is, a szolnoki 90,4 is, és az akkor még 92 3 debreceni frekvencia.
Ne tévesszen meg senkit az utóbbi két frekvenciát walkmanon 3 évvel később hallgattam.
Emlékszem a nagyon régi autórádiókban amikor még nem volt af, és már nem is szólt a rádió nem volt más frekvencia vagy csak nagyon később, akkor onnan lehetett tudni vagy az is egy jel volt hogy kimentünk a vételkörzetből hogy alá szólt egy másik. Pl míg még a rádió1 a 100 .3on szólt, addig mindig a Sláger szólt alá, majd mikor átkerültek a 103 9re, akkor meg már a Danubiusz szólt alá.
Nagyon érdekes volt ez is.
A 100 .3 a 4es főúton nem sokáig szólt el legalább is a mi autórádiónkon nem viszont a 103 9 az még Cegléd Abony környékén is szólt de szerintem így hogy van már af, így szerintem hamar átváltana ugyan úgy Cegléd környékén a szolnokira a 103 9ről is a 96 4 esetében is így volt ez annó. De az a frekvencia azon a vonalon is érezhetően gyenge volt hallatszott is hogy rosszul szól idő kérdése volt az átváltás.
Igen mondjuk ez az ide oda ugrálás abban az időszakban volt jellemző azon a vonalon a 4esen most jut eszembe elképzelhető hogy a 89 5 esetébe ez nem így lett volna de az egyik Tolyota autórádióján a vége fele már a 89 5 is gyengébben szólt arrafele holott az alapesetben ha nem váltana át az af, akkor elég sokáig elszólna még ugye ezt említettem is hogy ha nem lenne szolnoki frekvencia, akkor is elég sokáig lehetne még hallgatni a rádió1et meg alap esetben az a frekvencia nagyon sok frekvenciát kiváltana.
Itt hoztam be annó a Juventuszos dolgokat is amit meséltem több alkalommal.
B Tóth László az egyik potcastban ahova meghívták, emlegetett valami szűrőt hogy ha azt kiszedted a rádióból, akkor még vidéken is jobb minőségben szólt a középhullámon az adó még akkor is ha ott már gyengébb volt a vételkörzet de az fm sávot nem tudom hogy arra is jellemző volt e, mert arról nem beszélt.
Akik hallgattak még annó középhullámú frekvenciákat, ők tudják milyen volt meg elképzelhető hogy erre a szűrőre is emlékeznek még én most hallottam róla először pedig nekem is voltak kisrádióim szokor táskarádió és egyéb rádióim, olyanok amelyek csak középhullámú adókat fogtak. Fm sávos kisrádióm csak később lett.
Bocsi a hosszú írásért, de remélem tartalmas olvasnivaló lesz.
Én is nagyon szeretek ezekről a dolgokról beszélgetni. Érdekel a téma.