Több villamosvonalon csökkenhet a menetidő
Az idei évben ezért vágányzárral járó, a menetidő csökkentését célzó pályafelújítási munkák lesznek a 2-es, 18-as, 19-es, 28-as, 37-es, 41-es, 50-es, 51-es, 52-es, 59-es, 62-es és 69-es villamosvonalak egyes, rossz állapotú szakaszain, ezzel mintegy 9500 méter kritikus állapotú villamospálya felújítása valósulhat meg.
Végre, már ideje ezeket rendbe tenni. A 28-as, 37-es, 62-es villamos pályája végig nagyon rossz állapotban van, nem egy helyen 10-15 km/h-val haladnak a villamosok és még így is ide-oda billegnek, ugrálnak a kocsik. A 2-es vonalát is teljes egészében fel lehetne újítani, a legrosszabb a Roosevelt tér (bocsánat, új nevén Széchenyi István tér) és a Jászai Mari tér közötti szakasz. A Gellért rakpartra is ráfér a felújítás, ott elég hosszú a két megálló közötti rész és vánszorog csak a villamos, a buszok sorjában előzik meg. A 7-es busz már rég a pesti oldalon van, mire a villamos eléri a híd budai hídfőjét.
Érdekes, hogy az 1-es villamos viszont kimarad, pedig a a Stadionok és az Árpád híd budai hídfője között az is 20-30 km/h-val döcög.
Bár kérdés ezek a felújítások milyen minőségben készülnek el. A körutat nincs egy éve, hogy felújították, mégis több helyen érezni, hogy már jóval lassabban mennek a villamosok, mint tavaly a felújítás után.