Látom, nem vagyok egyedül, aki szót emelne (csak épp kinek?) a Gong Rádiónak nevezett valami ellen (a moderálás miatt csak így titulálom). Engem személy szerint legjobban az lázít, hogy a vezetés hatalmas piaci előnyének tudtában magasról tesz a hallgatókra: "Ha valamit hallani akartok, nektek jó lesz ez is!" elven. Pedig marketing szempontból alaptétel, hogy ha valamit felfuttatunk (márpedig a Gongot annak idején kemény, több éves munkával megkedveltették a hallgatókkal), azt nem hagyjuk pangni, hanem monopol helyzetben is tartjuk a színvonalat, felkészülve egy esetleges Rádió1-hez hasonló támadás ellen.
A belváros gyakorlatilag lefedetlen más adóval, még autóban is csak nehezen jönnek (nekem) az országos adók. Ennek két oka van: egyik, nemhivatalos, amit például Jimmernek nem kell magyarázni, a másik pedig, hogy egyszerűen távol vagyunk Kecskeméten az átjátszóktól. A városmagtól kijjebb azért van választék a Jazzytől kezdve az Aktívig, de a központban nekünk marad a szívás és a netrádiózás (nálam jelenleg a 104.6 RTL Berlin szól...).
A hihetetlen az egészben, hogy ezt a színvonaltalan szerzetet támogatták a regionális térnyerésben Solttól Bajáig. Remélem máshol már nem rondítanak bele a kulturált szórakozás színvonalába. A műsorvezetők többsége öreges adást szerkeszt (21 éves egyetemista vagyok, akinek (és kortársaimnak) nem erre lenne szükségünk, alternatíva pedig nincs), egy részének komoly logopédiai problémái vannak vagy éppen a beszédkészség hiányosságai miatt nem rádióba való. A zenei kínálat olyannyira kusza, hogy szvsz senkinek az igényét nem elégíti ki igazán (pl. amikor Máté Péter dal után gond nélkül betesznek egy top40-es r'n'b-t, ez nem jó sem az 50-es korosztálynak, sem a tinédzsereknek). A rádió arculatát meghatározó szignálok esetén ismét tapasztalható volt a hallgatók 101%-os semmibevétele, amikor a kettővel ezelőtti arculatot ismét előkukázták a HDD rejtekéről (pl. hír bed)... Rájöttek, hogy kéne frissítés, csak drága (vagy Isten tudja: a technikus véletlen betolt egy format C:-t, és a backup mappában csak a régi szignálok voltak

). A modern hallgatói tájékoztatás, márkaépítés sincs megszervezve. Gondolok itt a ma már elvárható Facebookos hallgatói kommunikációra, ami gyakorlatilag 0 Ft-ból megvalósítható és hihetetlen erő rejlik benne manapság (
FB oldaluk van, csak épp pang, pedig marketing szempontból kiváló: olcsó, sokakhoz eljut és sokoldalú megoldást nyújt, az egyik legjobb reklám...). Nem használják ki az RDS lehetőségeit (mint Viktorék Félegyházán reklámoznak, dalinfóznak, stb, vagy a szegediek közlekedési infóknak).
Szegeden tanulok, Rádió88-on élek, és teljes egészében meg vagyok elégedve, még ha vannak is hiányosságok a túlzott zeneismétlés, mesterkélt arculat terén. Ettől függetlenül a 88 egy hallgatóorientált, szerethető rádió. Csakúgy, mint a haldokló Plusz, bár arra ritkán tekerek.
Úgy gondolom, egy ekkora városnak mint Kecskemét, nem lenne szabad megengedni, hogy az egyetlen rádiós médiuma egyrészt ne a városra koncentráló legyen, hanem mindenféle regionális elképzelésekkel butítsák a népet (bár az országban sajnos ez a tendencia, köszönhetően a R1-nek, Mária Rádiónak, Lánchidnak és Klubnak, lásd Veszprém), de ha már egy regionális rádió adott, legalább közvetítsen korszellemnek megfelelő színvonalat; példa van elég a környező megyékben.
Bocs, ha hosszú volt. Várom a pro-kontra reakciókat.
