jeek írta: Arról meg már nem is beszélve, hogy az autópályákat ugyanúgy az állam tartja fent, ugyanúgy rengeteg pénzt beleöl. Ott mégsincsenek kedvezmények. Ilyen alapon ott miért nem sírnak a nyugdíjasok, meg MÁK kártyások, hogy de miért teljes árú az autópálya matrica? Ezen az elven megtehetnék, nem?Ennyi erővel a diákkedvezményt is felül lehetne vizsgálni. Persze amíg diákok voltunk, addig ugye jól jött a kedvezmény vagy nem?
Amíg egy vonat, vagy busz úgy van tele, hogy annak a 80%-a ingyen vagy párszáz Ft-ért megy, teljesen mindegy, hogy megy vagy nem megy, mert az a kevés pénz amit az állam a kedvezményezettek után ad, szinte semmiben nem téríti meg az okozott kárt. Nem véletlenül szűnt meg a regisztrációs jegy. Szakmai köri pletykák szerint túlságosan bizonyította ezt a tényt, hogy túl sok az ingyenutazó és kevés az állami pénz utánuk..

Iskola és a lakhely, valamint azon intézmények között, amelyek a tanulást segíthetik, legyen kedvezmény, de legalább annyi diák utazik sokszor céltalanul, mint egyéb kedvezményes jeggyel utazó. Arról nem is beszélve, hogy diákok sok esetben nem is kímélik a járműveket, főleg az éjszakai járatokat.
De jó, vegyük el mindenki kedvezményét? Hogyan tovább? Teljes áron valószínűleg töredéke lesz az utasszám a korábbinak. Lehet ritkítani, ezáltal ritkább követés esetén tovább csökkenhet az utasszám. Ezután mi legyen a következő lépés?