Az MR2 - ahol "nem ugyanazok az emberek voltak" - egy olyan médiavilágban volt viszonylag(!!!) működőképes, de legalábbis olyanban hagyott nyomot, ahol nem kellett rágörcsölni arra, hogy mit fogadnak el fent, és mit nem. Meg ahol nem kellett attól tartani, hogy mindig jön valami elöljáróság, akinek a személyes gusztusa dönt az egész kupleráj sorsáról. Meg ahol volt két jól működő országos kerrádió és 2 nagy kereskedelmi hálózat, amik szépen elversengtek a hallgatókért, és így mondható, hogy telített volt a piac. A közrádió meg persze lehetett közrádió, hallgatottsági görcs nélkül, mindenféle küldetéssel, amit a zenehallgatási szokások, illetve en bloc az egész világ megváltozása miatt ma már amúgy nem tudna teljesíteni.
A talán leginkább Adult CHR-nek leírható Rádió 1 és a talán leginkább Classic Hits formátumúnak leírható Retro mellett törvényszerű, hogy egy tiszta AC formátumú, elsősorban a 30-40-es korosztályt célzó, elképesztően mainstream rádió kell mindenféle szélsőség nélkül, jó arculattal, jó branddel, a legszorosabban vett "néprádió" státuszra, valahol a lengyel RMF FM, a svéd Mix Megapol, meg a szlovák Expres által határolt zenei területen-identitáson belül, persze magyar ízlésre honosítva, megtámogatva nagyon erős bevezető kampánnyal. Ezt a Fly-Sivák-Titusz háromszögön túl nincs ember jelenleg, aki végre tudná hajtani, a gyakorlat alapján bárki más (ifjú titánokat és helyi rádiós zseniket beleértve) belefog, elvérzik. Utóbbiakkal maximum úgy működhet, ha kapnak egy komolyabb külföldi supportot, tanácsadást, és megtanítják nekik, hogy kell egy ekkora rádiót rendesen összerakni. Az ötletek, meg a "lendület" nem egyenlő a szakmai tudással és naprakész know how-val, máshonnan ellesni dolgokat meg lehet, de nem elégséges.
Az itteni, rendre felmerülő "fórumozói" ötletek, vágyálmok nagyjából 250-300.000-re tolták volna le a hallgatottságot, talán még a tapasztaltnál is gyorsabban. Eleve konszenzus sincs itt, hogy milyen kéne legyen a rádió, mindenki írja, hogy mi tetszene neki, és ebből szokott kialakulni egy felesleges paláver.
Más frekvenciákon lehet mindenféle rétegigényt célozni, de a legnagyobb országos hálózaton minden tizedmásodpercnek tudatosnak és profinak kell lenni. A PureJingles arculat, vagy Sivák - egyébként sikeres - tűzoltása nem volt elég ehhez.
El kell érni, hogy egy órában nem hogy 4, meg 1 db elkapcs faktor magyar zene vagy alter zene ne legyen, hanem egész nap 1 db sem. El kell érni, hogy reggel legalább akkora ereje legyen a rádiónak, mint a másik 2 nagynak, és még azoknál is jobban megtartsa 10 után a hallgatóit a nap során. Azt is el kell érni, hogy beszélni nem tudó, zavaró orgánumú, önmegvalósító legények és leányok lehetőleg ne országos rádión kínlódjanak. Vagy profin kerüljenek oda, vagy ne érezzék magukat elég jónak ahhoz, amihez nem elég jók. Meg azt is el kell érni, hogy soha többet ne fordulhasson elő, hogy "rángatják felülről" ezt a rádiót, vívja ki magának, hogy szent tehén legyen, amihez senki se merjen, soha hozzányúlni.
A talán leginkább Adult CHR-nek leírható Rádió 1 és a talán leginkább Classic Hits formátumúnak leírható Retro mellett törvényszerű, hogy egy tiszta AC formátumú, elsősorban a 30-40-es korosztályt célzó, elképesztően mainstream rádió kell mindenféle szélsőség nélkül, jó arculattal, jó branddel, a legszorosabban vett "néprádió" státuszra, valahol a lengyel RMF FM, a svéd Mix Megapol, meg a szlovák Expres által határolt zenei területen-identitáson belül, persze magyar ízlésre honosítva, megtámogatva nagyon erős bevezető kampánnyal. Ezt a Fly-Sivák-Titusz háromszögön túl nincs ember jelenleg, aki végre tudná hajtani, a gyakorlat alapján bárki más (ifjú titánokat és helyi rádiós zseniket beleértve) belefog, elvérzik. Utóbbiakkal maximum úgy működhet, ha kapnak egy komolyabb külföldi supportot, tanácsadást, és megtanítják nekik, hogy kell egy ekkora rádiót rendesen összerakni. Az ötletek, meg a "lendület" nem egyenlő a szakmai tudással és naprakész know how-val, máshonnan ellesni dolgokat meg lehet, de nem elégséges.
Az itteni, rendre felmerülő "fórumozói" ötletek, vágyálmok nagyjából 250-300.000-re tolták volna le a hallgatottságot, talán még a tapasztaltnál is gyorsabban. Eleve konszenzus sincs itt, hogy milyen kéne legyen a rádió, mindenki írja, hogy mi tetszene neki, és ebből szokott kialakulni egy felesleges paláver.
Más frekvenciákon lehet mindenféle rétegigényt célozni, de a legnagyobb országos hálózaton minden tizedmásodpercnek tudatosnak és profinak kell lenni. A PureJingles arculat, vagy Sivák - egyébként sikeres - tűzoltása nem volt elég ehhez.
El kell érni, hogy egy órában nem hogy 4, meg 1 db elkapcs faktor magyar zene vagy alter zene ne legyen, hanem egész nap 1 db sem. El kell érni, hogy reggel legalább akkora ereje legyen a rádiónak, mint a másik 2 nagynak, és még azoknál is jobban megtartsa 10 után a hallgatóit a nap során. Azt is el kell érni, hogy beszélni nem tudó, zavaró orgánumú, önmegvalósító legények és leányok lehetőleg ne országos rádión kínlódjanak. Vagy profin kerüljenek oda, vagy ne érezzék magukat elég jónak ahhoz, amihez nem elég jók. Meg azt is el kell érni, hogy soha többet ne fordulhasson elő, hogy "rángatják felülről" ezt a rádiót, vívja ki magának, hogy szent tehén legyen, amihez senki se merjen, soha hozzányúlni.