admin írta:Nem hiszem, hogy cél, hogy minden 2012-ben elvesztett hallgatójukat visszaszerezzék, de mindenképpen előnnyel indulnak. Legalábbis sokkal előrébb vannak, mintha egy tök ismeretlen márkát akarnának bevezetni. Szükség van rá, hiszen a célcsoportjukban a Class FM, a Music FM (és gondolom lassan majd egyre inkább a Petőfi) eléggé megerősüdött.
A petőfinél nem látom azt a nagy erősödést (a classfm kétségtelenül belehúzott), de hogy egy névválasztás önmagában mekkora előny lesz egy hallgatottsági versenyben egy induló rádiónál, azt jól mutatja a SlágerFM példája, ti is lehoztátok azt a zseniális pr-cikket, melyben bejelentették hogy az indulástól számított három hónap alatt Budapest leghallgatottabb rádiója lett a SlágerFM - a 30-59-es korcsoportban - úgy hogy a ClassFM-et nem számolták bele. Ment a lol nektek is ezért a szakmaiság oltárán!
Ha indul a rádió, akkor nagyra nyílik a promóciós kassza - innentől kezdve pedig:
- ha a rádió1 az 5 évvel ezelőtti megszűnése utáni tetszhalott állapotával teljesen azonos profillal indul, akkor azokat kell meggyőzni, akik még nem ismerik (ezeknek nem biztos, hogy az kell, ami öt évvel ezelőtt volt - öt év alatt bizony nem keveset változott a világ) és azoknak, akik az öt évvel ezelőtti feelinget várják, be kell kínálni hogy ugyanaz az érzet lesz, mint amit pár éve megszoktak - már kétfelé kommunikálsz, egyáltalán nem szerencsés, valahol csalódni fognak.
- ha a rádió1 egy vadonatúj, friss, trendi arculattal, zenei világgal jön ki, azt úgy is jól be kell vezetni a piacra, nehezebb eladni hogy ez a rádió1 ugyanaz a sikeres termék mint régen, de közben tök más az érzet (pl. a coca-cola hirtelen citromos limonádét tölt a dobozba és győzköd hogy idd csak meg, hisz' ez ugyanaz mint régen, csak új - ki mit szólna hozzá?!)
Ergo szvsz mindkét esteben kb. ugyanaz a folyamat, csak egy új név bevezetése hitelesebb ha a design változik (lásd slágerfm vs. sláger rádió - elba'ták)...