RADIOSITE Fórum

  • Rádió 1

 #154067  Szerző: Dani
 
tomee írta:Nekem amúgy a fejlemények után inkább tűnik úgy, hogy egyfajta Music FM copy lesz (már ha tényleg átcsábítottak annyi dj-t), mint régi Rádió1-es utánérzés. Eleve ott a tény, hogy Bárányék arcukat adták, és úgy harangozták be az előkészületeiket videóikban, mintha egyfajta saját projekt lenne. Mintha a Disco's Hit-ből nőne ki egy rádió...

Az elmúlt évek tapasztalatai alapján legalábbis úgy tűnik, hogy manapság már egyáltalán nem versenyhátrány, ha lemezlovas orientált egy rádió. Pár évvel ezelőtt a Rádió 1-en egy dance zenét nem lehetett kérni a kívánságműsorban, mert "majd este 8-tól indul a Disco's Hit), mostanság meg már ott tartunk, hogy dj-k játszanak fényes nappal délelőtt élőben egy stúdióban.
Tartok tőle, hogy nem Music copy lesz, nem nézem ki a Rádió1-ből, de jó lenne ha igazad lenne.
 #154066  Szerző: tomee
 
Nekem amúgy a fejlemények után inkább tűnik úgy, hogy egyfajta Music FM copy lesz (már ha tényleg átcsábítottak annyi dj-t), mint régi Rádió1-es utánérzés. Eleve ott a tény, hogy Bárányék arcukat adták, és úgy harangozták be az előkészületeiket videóikban, mintha egyfajta saját projekt lenne. Mintha a Disco's Hit-ből nőne ki egy rádió...

Az elmúlt évek tapasztalatai alapján legalábbis úgy tűnik, hogy manapság már egyáltalán nem versenyhátrány, ha lemezlovas orientált egy rádió. Pár évvel ezelőtt a Rádió 1-en egy dance zenét nem lehetett kérni a kívánságműsorban, mert "majd este 8-tól indul a Disco's Hit), mostanság meg már ott tartunk, hogy dj-k játszanak fényes nappal délelőtt élőben egy stúdióban.
 #154064  Szerző: kukac
 
censored írta:Bocsánat a laikus hozzászólásokért:

- ilyen anyagi és befektetői háttérrel ennek a rádiónak nem kell aggódnia, legyen hát bármi a céljuk, elérhetik
- Rádió1 név 10 év múlva is jólcsengő lesz
- Remélem a Music FM és a Rádió 1 nem kezdenek cicaharcba és nem lesznek egymás klónjai :)
- Vajon a hirtelen eltűnő MusicFM műsorvezetők felbukkannak majd...? 8-)
már elnézést, te egy rádiót a neve, vagy a programja miatt hallgatsz? szerinted ha pusztán pénzzel mindent el lehet érni, akkor az mtva (rádiók, tévék) és a tv2 nézettsége, hallgatottsága miért olyan amilyen? pedig ott aztán van pénz... a név "csengésének" a programhoz semmi köze, előbbi csupán marketing. hallgass bele a pécsi, vagy a békéscsabai rádió1 műsorába, szerinted az jó? ilyen egy jó rádió, méltó a nevéhez (bármit is jelentsen ez a név)?
 #154063  Szerző: censored
 
Bocsánat a laikus hozzászólásokért:

- ilyen anyagi és befektetői háttérrel ennek a rádiónak nem kell aggódnia, legyen hát bármi a céljuk, elérhetik
- Rádió1 név 10 év múlva is jólcsengő lesz
- Remélem a Music FM és a Rádió 1 nem kezdenek cicaharcba és nem lesznek egymás klónjai :)
- Vajon a hirtelen eltűnő MusicFM műsorvezetők felbukkannak majd...? 8-)
 #154061  Szerző: kukac
 
admin írta:Én úgy gondolom, a cél a Juventus hallgatottságának rövidtávú megduplázása, hosszú távon pedig a 25-59-es célcsoportban való piacvezető szerep a Sláger célja. Az, hogy ehhez "bevetették" egy ismert brand feltámasztását, nem jelenti azt, hogy a (100.8) Sláger Rádiót akarják "visszahozni", sőt, nem is az a név, hanem Sláger FM.
- nekem pedig úgy tűnik hogy nagyon is cél a sláger rádióhoz hasonlítás, de ha a 25-59-ben való növekedés a cél, akkor ennyi erővel a juventuszt is felgenerálozhatták volna, hiszen az egyszerűbb is lett volna. de nem ez történt, hanem az amit látunk/hallunk, ez viszont így felemásra sikeredett.
admin írta:De ha pl. RETRO FM néven indult volna útjára a Sláger FM, lehet, hogy a tízszer annyi plakátot kéne kirakni és még 5 év múlva is a leharcolt Juventus szintjén lenne. Persze az is lehet, hogy akár gyorsabban az élre jutna, nem tudom. Csak ugye a "mi lett volna, ha" olyan mint osztani nullával.
- a "mi lett volna ha" már késő bánat, viszont a stratégiai tervezésnél igenis szempont a "mi lenne ha"-ágak vizsgálata, melyik ér el egységnyi idő/pénz/munka ráfordítással a leghatékonyabban jó eredményt - ha a juvét/slágerrádiót csiszatolom, vagy csinálok egy retrofm-et amit én designolok, én csinálom a brandet és a kommunikáció is könnyebb - passz, ez egy jó eszmefuttatás lehet (nyilván végigpörgették és amellett döntöttek, ami most van - a döntés helyessége úgysem fog kiderülni)
admin írta:Én vagyok olyan naiv, hogy szerintem lekutatták az egészet, és az jött ki, hogy 80s-90s retro zene és Sláger név legyen.
Úgy gondolom, egyelőre sikeres. Felkavarta az állóvizet és úton van a csúcsra. Lehetne ennél jobb? Biztos. Vagy nem.
- nyilván volt kutatás (ha nem, az ordas hiba), az kérdés hogy mire vonatkozott: a sláger-szó/név önmagában egy jó választás, a leginkább kifejező a teljes célcsoport számára, az más kérdés hogy arra vonatkozóan készült-e kutatás, hogy a hallgatóság mennyire akarja vissza a régi sláger rádió-brandet és mit szól hozzá, ha azt csak nyomokban kapja - egy juventuszos feelinggel átitatott, vursli/céllövölde-design kinézetű megjelenéssel. Attól nem lesz a slágerfm sláger rádió, mert 80-90-es zenéket játszik és úgy hívja magát, a brand ennél azért többet jelent (adidas/adidos, microsoft/miorosoft, stb..)
admin írta:Amúgy a Juventus sokáig a régi Sláger Rádió próbálta visszahozni, legalábbis zeneileg, meg kicsit az on air arculatot tekintve, de nem jött be.
én nem tudom mit akart a juve (szerintem igazán ők se), évekig ment a sodródás az árral.
 #154055  Szerző: markfelt
 
Én úgy gondolom, a cél a Juventus hallgatottságának rövidtávú megduplázása, hosszú távon pedig a 25-59-es célcsoportban való piacvezető szerep a Sláger célja. Az, hogy ehhez "bevetették" egy ismert brand feltámasztását, nem jelenti azt, hogy a (100.8) Sláger Rádiót akarják "visszahozni", sőt, nem is az a név, hanem Sláger FM.

De ha pl. RETRO FM néven indult volna útjára a Sláger FM, lehet, hogy a tízszer annyi plakátot kéne kirakni és még 5 év múlva is a leharcolt Juventus szintjén lenne. Persze az is lehet, hogy akár gyorsabban az élre jutna, nem tudom. Csak ugye a "mi lett volna, ha" olyan mint osztani nullával.

Én vagyok olyan naiv, hogy szerintem lekutatták az egészet, és az jött ki, hogy 80s-90s retro zene és Sláger név legyen.
Úgy gondolom, egyelőre sikeres. Felkavarta az állóvizet és úton van a csúcsra. Lehetne ennél jobb? Biztos. Vagy nem.

Amúgy a Juventus sokáig a régi Sláger Rádió próbálta visszahozni, legalábbis zeneileg, meg kicsit az on air arculatot tekintve, de nem jött be.
 #154052  Szerző: kukac
 
admin írta:Ahogy a rádiózás, úgy a PR is egy szakma. :) Egyébként ott volt a cikk alján, hogy az országosok kimaradtak.
A többivel egyetértek, de azt tartom, hogy előnyosebb a jelen piaci helyzetben halottakat feltámasztani, mint teljesen új gyermekeket a világra hozni.

Nem természetes halált haltak ugyanis.
pont ezt mondom: szerinted a slágerfm esetében sikeres volt a reanimáció? egyértelmű ugyanis, hogy mi volt a cél - de valóban ez lenne, ilyen volt a régi sláger rádió? nem lett volna tisztább egy új néven kijönni a piacra és azt maximálisan hitelesen lehetett volna kommunikálni? nem okozott-e csalódást a hallgatókban az a tény, hogy amit a névtől vártak, az csak egy gyenge másolat?
--
úgy nem kommunikálunk mérést, hogy kihagyjuk a vételkörzetben fogható adók egy részét, hogy leszűkítünk bármilyen adatot (napszakot, korcsoportot, stb.), mert az az adat semmit sem ér, semmire nem lehet belőle következtetni.
 #154042  Szerző: markfelt
 
Ahogy a rádiózás, úgy a PR is egy szakma. :) Egyébként ott volt a cikk alján, hogy az országosok kimaradtak.
A többivel egyetértek, de azt tartom, hogy előnyosebb a jelen piaci helyzetben halottakat feltámasztani, mint teljesen új gyermekeket a világra hozni.

Nem természetes halált haltak ugyanis.
 #154038  Szerző: kukac
 
admin írta:Nem hiszem, hogy cél, hogy minden 2012-ben elvesztett hallgatójukat visszaszerezzék, de mindenképpen előnnyel indulnak. Legalábbis sokkal előrébb vannak, mintha egy tök ismeretlen márkát akarnának bevezetni. Szükség van rá, hiszen a célcsoportjukban a Class FM, a Music FM (és gondolom lassan majd egyre inkább a Petőfi) eléggé megerősüdött.
A petőfinél nem látom azt a nagy erősödést (a classfm kétségtelenül belehúzott), de hogy egy névválasztás önmagában mekkora előny lesz egy hallgatottsági versenyben egy induló rádiónál, azt jól mutatja a SlágerFM példája, ti is lehoztátok azt a zseniális pr-cikket, melyben bejelentették hogy az indulástól számított három hónap alatt Budapest leghallgatottabb rádiója lett a SlágerFM - a 30-59-es korcsoportban - úgy hogy a ClassFM-et nem számolták bele. Ment a lol nektek is ezért a szakmaiság oltárán!
Ha indul a rádió, akkor nagyra nyílik a promóciós kassza - innentől kezdve pedig:
- ha a rádió1 az 5 évvel ezelőtti megszűnése utáni tetszhalott állapotával teljesen azonos profillal indul, akkor azokat kell meggyőzni, akik még nem ismerik (ezeknek nem biztos, hogy az kell, ami öt évvel ezelőtt volt - öt év alatt bizony nem keveset változott a világ) és azoknak, akik az öt évvel ezelőtti feelinget várják, be kell kínálni hogy ugyanaz az érzet lesz, mint amit pár éve megszoktak - már kétfelé kommunikálsz, egyáltalán nem szerencsés, valahol csalódni fognak.
- ha a rádió1 egy vadonatúj, friss, trendi arculattal, zenei világgal jön ki, azt úgy is jól be kell vezetni a piacra, nehezebb eladni hogy ez a rádió1 ugyanaz a sikeres termék mint régen, de közben tök más az érzet (pl. a coca-cola hirtelen citromos limonádét tölt a dobozba és győzköd hogy idd csak meg, hisz' ez ugyanaz mint régen, csak új - ki mit szólna hozzá?!)

Ergo szvsz mindkét esteben kb. ugyanaz a folyamat, csak egy új név bevezetése hitelesebb ha a design változik (lásd slágerfm vs. sláger rádió - elba'ták)...
  • 1
  • 1002
  • 1003
  • 1004
  • 1005
  • 1006
  • 1031