RADIOSITE Fórum

  • Rádió 1

 #187415  Szerző: Adam
 
potyi írta: 2020.06.11. 23:21 Az M1-es Pest megyei szakaszára sajnos csak a Sas és Széchenyi hegy jó.

Viszont valamit úgyis kell tenni, mert a Citadelláról hamarosan "taka van":
https://www.origo.hu/itthon/20200608-ha ... ezete.html
Lehet, hogy erre tartogatják a 89,5-öt. A 96,4 meg megy a levesbe. Most amúgy is nagyon megindult a szekér a R1-nél.
Számítani lehetett a balatoni frekvenciákra, de ilyen villámgyorsan szerintem senki sem gondolta volna. Ráadásul így nem kell felfuttatni a rádiót újra egy új frekvencián, hanem egyik pillanatról a másikra rájuk szakad a Part FM hallgatósága.
 #187414  Szerző: Adam
 
mlaszlo írta: 2020.06.12. 08:27 A Gong szerintem egyetlen egy dolog miatt számít az egyik leghallgatottabb helyi rádiónak, mégpedig azért, mert a vételkörzetének jelentős részén szinte az egyedüli rádió, ami jó minőségben fogható.
A vételkörzetén belül szerintem minden helyi rádió jó minőségben fogható :)
 #187413  Szerző: potyi
 
Való igaz, Kecskeméten a Kossuth meg a Gong jön a belvárosban értékelhető minőségben, és kész.
 #187412  Szerző: mlaszlo
 
knoskamatee írta: 2020.06.11. 13:06
+ a Gong az egyik leghallgatottabb helyi az országban, durván átrendezné a helyben a piacot. ott csak a helyi 95,3/102 mentheti meg őket. csak gondolkodásképpen... mi lett volna, ha Szegeden az Európa helyett a 88-at vitték volna el? amúgy, ha gondolod ezt a kérdéskört lehetne folyatni a Rádiós Piac vagy a Gong topicban.
A Gong szerintem egyetlen egy dolog miatt számít az egyik leghallgatottabb helyi rádiónak, mégpedig azért, mert a vételkörzetének jelentős részén szinte az egyedüli rádió, ami jó minőségben fogható.
 #187410  Szerző: potyi
 
Adam írta: 2020.06.11. 21:32
Jozsfm964 írta: 2020.06.11. 19:43 Meglepődve tapasztaltam, hogy az M1-en Győrből Budapest irányában, majdnem foltok nélkül egész jól megy végig. A győri 103.1 kisbér után kapufa, vált a tatabányai 96.7-re. Aztán ha kifédel a 96-7 átvált a 90.4-re, ez nem tudom melyik freki lehet, viszont a pesti 96.4-hez képest késik, és amikor kapcsolgat a rádió a két freki közt, az nagyon zavaró tud lenni.
Ez azért elég erősen autórádió kérdése. Egy jó képességű autórádióval az M7-esen is végig lehetett menni így. Lelléig elmegy a 99,4, onnantól a veszprémi 90,6-al kínlódott a tuner szárszóig kisebb nagyobb foltokkal, Szárszótól akarattyáig már tűrhető vétellel. Akarattyától meg Fehérvár, aztán Velencei 90,4 a 30-as km-ig, onnan 96,4.
Egy gyengébb vevővel Fonyódtól Poldágriig kb semmi.

A 90,4-es velencei freki eléggé mostohagyerek, szarul is szól, meg késik is. Korábban meg még gyenge is volt. Utóbbin sokat javítottak, de a késés és a szar hangzás megmaradt. Pedig komoly szerepe van az agglomerációban, illetve az M1, M7, M6 autópályák bevezető szakaszain, ahol a 96,4 szar.
1-2 hete rendberakták a hangzást a 90.4-en, a 94.5-el egyetemben. Most már 100%-ig szinkronba kerültek, kapott RDS dalcímkiírást is, meg ha jól vettem ki, további teljesítményemelés is volt, szerintem simán van 2-2,5 kW is. A vidéki frekik kivétel nélkül késnek a pestihez képest, ez valóban baj, de gondolom majd ezt is megoldják.

El kell ismerni, mostanában elég ügyesek, le a kalappal. :D
 #187409  Szerző: potyi
 
Jozsfm964 írta: 2020.06.11. 19:43 Meglepődve tapasztaltam, hogy az M1-en Győrből Budapest irányában, majdnem foltok nélkül egész jól megy végig. A győri 103.1 kisbér után kapufa, vált a tatabányai 96.7-re. Aztán ha kifédel a 96-7 átvált a 90.4-re, ez nem tudom melyik freki lehet, viszont a pesti 96.4-hez képest késik, és amikor kapcsolgat a rádió a két freki közt, az nagyon zavaró tud lenni.
Bicske és az M0 csatlakozás közt azért szerintem inkább a hallgathatatlant súrolja, mint a jót, de a többi szakaszon egész oké, Bicskétől egészen Schwechat ill. Pozsony határáig. Legalábbis pár hete még így volt. A fő ok az, hogy a 96.4 a hegyek túloldalán a visszaverődő jelek miatt torz, mint állat, hacsak nem csúcsmodern, szűrőkkel teli vevőd van. Érdemben javulni max akkor fog, ha a Sashegyre teszik át a budapesti adót (a Jazzyvel és a Klubbal nincs ilyen gond, viszont a Citadelláról mindegyikkel), vagy ha megsegíti őket a Főnök a 89.5-el, 95.3-al, stb.

Ami meg a többi frekit illeti, a 94.5 és 90.4 az említett szakaszon foltokban van jelen csak, a 96.7 meg túl gyenge, ezért bár az lehet, hogy a főváros felé ott marad rajta, de ellenkező irányban még nem elég erős ahhoz, hogy váltson rá, inkább kínlódik a 96.4 és 90.4 párossal, főleg Zsámbék vonalában. A Karc FM detto ilyen, vagy rosszabb, mert ott még velencei freki sincs, a fehérvári ebben az irányban rossz, a tatabányait meg zavarja a Lakihegy Rádió.

Az M1-es Pest megyei szakaszára sajnos csak a Sas és Széchenyi hegy jó.

Viszont valamit úgyis kell tenni, mert a Citadelláról hamarosan "taka van":
https://www.origo.hu/itthon/20200608-ha ... ezete.html
 #187408  Szerző: potyi
 
Adam írta: 2020.06.11. 23:00
potyi írta: 2020.06.10. 14:41 A barcikai Rádió Top-ot is megvette az Oxygen Media és beregisztrálták utána a radio1kazincbaricka.hu domaint, így ott is elűnhet a helyi rádió. Szerencsére Rádió M is van ott, bár kettőt találhattok, melyik rádiós cégcsoport annak a tulajdonosa. :D

Én a Rádió 1 oldalát megértem, a terjeszkedés jó, pláne ilyen fontos piacokon, meg azért a helyi rádiók üzemeltetése se egy leányálom most, de csomó szabad, használaton kívüli freki van még.
Kazincbarcikára mi szükség van újabb Rádió1 frekire? A Miskolci 96,3 fedi teljesen, ráadásul nemrégóta maga a Rádió Plus Kft birtokolja.
Lehet, hogy inkább Best FM lesz?
Nem, sajnos egyáltalán, még foltokban sem szól a 96.3 Kazincbarcikán, olyan adóponton van a miskolci adó, hogy amolyan félkör alakú a vételkörzete. Bár Nyíregyháza és Debrecen nagy részén is RDS-el jön a 96.3, jobban, mint bármely másik miskolci freki, északnyugatra-nyugatra-délnyugatra szinte egyáltalán nem terjed.
 #187407  Szerző: Adam
 
potyi írta: 2020.06.10. 14:41 A barcikai Rádió Top-ot is megvette az Oxygen Media és beregisztrálták utána a radio1kazincbaricka.hu domaint, így ott is elűnhet a helyi rádió. Szerencsére Rádió M is van ott, bár kettőt találhattok, melyik rádiós cégcsoport annak a tulajdonosa. :D

Én a Rádió 1 oldalát megértem, a terjeszkedés jó, pláne ilyen fontos piacokon, meg azért a helyi rádiók üzemeltetése se egy leányálom most, de csomó szabad, használaton kívüli freki van még.
Kazincbarcikára mi szükség van újabb Rádió1 frekire? A Miskolci 96,3 fedi teljesen, ráadásul nemrégóta maga a Rádió Plus Kft birtokolja.
Lehet, hogy inkább Best FM lesz?
 #187406  Szerző: Adam
 
Jozsfm964 írta: 2020.06.11. 19:43 Meglepődve tapasztaltam, hogy az M1-en Győrből Budapest irányában, majdnem foltok nélkül egész jól megy végig. A győri 103.1 kisbér után kapufa, vált a tatabányai 96.7-re. Aztán ha kifédel a 96-7 átvált a 90.4-re, ez nem tudom melyik freki lehet, viszont a pesti 96.4-hez képest késik, és amikor kapcsolgat a rádió a két freki közt, az nagyon zavaró tud lenni.
Ez azért elég erősen autórádió kérdése. Egy jó képességű autórádióval az M7-esen is végig lehetett menni így. Lelléig elmegy a 99,4, onnantól a veszprémi 90,6-al kínlódott a tuner szárszóig kisebb nagyobb foltokkal, Szárszótól akarattyáig már tűrhető vétellel. Akarattyától meg Fehérvár, aztán Velencei 90,4 a 30-as km-ig, onnan 96,4.
Egy gyengébb vevővel Fonyódtól Poldágriig kb semmi.

A 90,4-es velencei freki eléggé mostohagyerek, szarul is szól, meg késik is. Korábban meg még gyenge is volt. Utóbbin sokat javítottak, de a késés és a szar hangzás megmaradt. Pedig komoly szerepe van az agglomerációban, illetve az M1, M7, M6 autópályák bevezető szakaszain, ahol a 96,4 szar.
 #187405  Szerző: djlacee
 
asr27 írta: 2020.06.11. 20:05
Nickman írta: De jól jönne a marcali 88.0 pályáztatása... :roll:
2013 óta parlagon van.
És a Tihany 98.9 is. :unott:
De valami értelmes rádiónak
  • 1
  • 379
  • 380
  • 381
  • 382
  • 383
  • 1022